
Czy po Warszawie jeździ za dużo samochodów?
Za poziom zanieczyszczenia powietrza w Warszawie odpowiada między innymi liczba samochodów poruszających się po jej drogach.
Wykaz zarejestrowanych w stolicy pojazdów pokazuje, że jest ich kilka razy więcej, niż w innych metropoliach. Ich liczba jest całkowicie bezprecedensowa – dorównuje bowiem liczbie mieszkańców, co jest w innych krajach niespotykane.
Porównując Warszawę z Berlinem lub z Wiedniem widzimy, że po naszych drogach jeździ od dwóch do trzech razy więcej samochodów w relacji do liczby mieszkańców. To sprawia, że ilość produkowanych przez samochody zanieczyszczeń, takich jak tlenki azotu i ozonu, jest w naszym powietrzu zdecydowanie większa. Pojawiają się jednak głosy, wskazujące na zakłamanie tych obliczeń.
Słyszałem argumenty, że dlatego mamy tyle samochodów w Warszawie, że zarejestrowane są tutaj samochody służbowe, które tak naprawdę jeżdżą po całej Polsce. Na pewno tak jest. Ale z drugiej strony po mieście jeżdżą samochody nie tylko z warszawskimi numerami.
Do miasta regularnie wjeżdżają przyjezdni, którzy w Warszawie pracują, mieszkają i żyją. Myślę, że te dwa procesy się dosyć dobrze wyrównują – powiedział serwisowi eNewsroom Piotr Siergiej z Warszawskiego Alarmu Smogowego. – Tak czy owak, samochodów w mieście jest zbyt dużo.
Urząd miejski powinien zrozumieć, że bez ograniczenia napływu samochodów do miasta nie będziemy mieli czystego powietrza w okresie wiosenno-letnim. Zimą dymią nam kopciuchy – ale zaraz będzie ciepło, kopciuchy zgasną. I co nam zostanie? Zostaną nam samochody, dalej zatruwające nasze miasto – wyjaśnia Siergiej.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: