Członkini Greenpeace skrzywdzona podczas GP Belgii
23-letnia Julia F. wespół z ekologami z Greenpeace skutecznie zakłócili przebieg Grand Prix Belgii, które miało miejsce w ubiegły weekend. Wszystko wskazuje na to, że organizatorzy dość brutalnie obeszli się z kobietą.
| Julia F. próbuje opuścić sie na linach z dachu wprost na podium w akcie prostestu przeciwko koncernowi naftowemu Shell. |
![]() |
Greenpeace – tak jak wspominałyśmy tutaj (https://www.motocaina.pl/artykul/gp-belgii-2013-wyscig-vettel-wygrywa-5942.html ) – próbował zakłócić ceremonię rozdania pucharów na podium po wyścigu formuły 1 na GP Belgii.
Jak się okazuje, nie była to spontaniczna akcja, a dobrze przemyślana inicjatywa. Transparenty na torze zamontowano już na dwa tygodnie przed wyścigiem. Podczas wywiadów z kierowcami widownia najpierw zaczęła głośno buczeć, a potem wiwatować. Sprawa nie umknęła również uwadze zawodnikom, a dokładniej Sebastianowi Vettelowi, który powiedział do przeprowadzającego wówczas z nim wywiad Davida Coultharda: „Jesteśmy trochę zmieszani zaistniałą sytuacją. Widownia buczy, cieszy się i znów buczy, a my zbytnio nie wiemy o co chodzi.”
Reakcja widowni była związana z kobietą – członkinią Greenpeace, która próbowała opuścić się na linach z dachu wprost na teren, w którym przebywali kierowcy. Gazeta Bild zdołała ustalić, że była to 23 letnia Julia F., prawdopodobnie mieszkanka Szwajcarii. Sama zainteresowana twierdzi, że organizatorzy próbowali odciąć linę, a w czasie aresztowania dostała butem w twarz. Sprawa nadal jest wyjaśniana przez policję, a Jean Todt – szef FIA – na razie milczy.
– Mogłam spaść pięć metrów dół. Podczas aresztowania dostałam butem w twarz – powiedziała podczas zeznań Julia.
Warto też dodać, że podczas uroczystego odśpiewania hymnu oraz wręczania pucharów, operator kamery musiał specjalnie zbliżać obraz na same twarze kierowców. Dlaczego? Na podium zostały zainstalowane banery, na których organizacja protestuje przeciwko Shellowi i jego „naftowemu najazdowi” na Biegun Północny wraz z koncernem BP. Dostało się również Ferrari, z którym Shell współpracuje i jego kierowcom.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?

Zostaw komentarz: