Czerwone światło i ruch wahadłowy to żaden problem dla tego kierowcy

Ciekawe czy ta osoba była pewna, że nic nie pojedzie z naprzeciwka, czy może beztrosko zaryzykowała, że doprowadzi do wypadku.

Typowym problemem dróg, na których zastosowano ruch wahadłowy i sygnalizację świetlną, jest ignorowanie momentu zapalenia się czerwonego światła. Bardzo często przejeżdża na nim kilka aut w myśl zasady, że nie jest to żadne zagrożenie – najwyżej inni kierowcy dłużej poczekają na swoją możliwość przejechania.

Czerwone światło nie zawsze oznacza „stój”?

W tej sytuacji kierujący Oplem Vectrą zastosował inną strategię. Wyprzedził pojazdy oczekujące na czerwonym i przemknął przez zwężenie, kiedy właśnie zapalało się zielone światło. Ciekawe czy zdecydował się na taki manewr widząc, że z naprzeciwka nic nie jedzie, więc po drugiej stronie świeci się już czerwone, czy może zaryzykował, nie wiedząc czy na łuku drogi nie spotka innego pojazdu, który w ostatniej chwili wjechał na zielonym.

Najnowsze

1. runda Motocrossowych Mistrzostw Polski już w ten weekend w Człuchowie!

Jeszcze dobrze nie opadły emocje po inauguracyjnej rundzie Pucharu Polski w Motocrossie, która odbyła się w Obornikach, a już w nadchodzący weekend, 22-23 sierpnia, zawodniczki i zawodnicy spotkają się w Człuchowie na inauguracyjnej rundzie Orlen MXMP.

W Człuchowie nigdy nie brakuje emocji, a w tym wyjątkowym sezonie, będzie ich na pewno jeszcze więcej. Już w Obornikach było widać, że zawodniczki i zawodnicy są głodni rywalizacji. Po rozgrzewce w postaci zawodów strefowych, chrzcie bojowym w postaci Pucharu Polski, który miał miejsce w ubiegły weekend, teraz czas na danie główne – Międzynarodowe Indywidualne Mistrzostwa Polski w Motocrossie.

1. runda Motocrossowych Mistrzostw Polski już w ten weekend w Człuchowie!

Podczas Orlen MXMP, na torze im. Tadeusza Szwemina, możemy spodziewać się spektakularnych wyścigów, w których każdy startujący na pewno da z siebie wszystko. Skąd taka pewność? Tegoroczny sezon, z wiadomych względów, jest krótszy, więc też i mniej szans na zdobycie punktów do klasyfikacji generalnej.

Dlatego każdy pojedynczy wyścig i każdy jeden punkt będzie miał znaczenie na zakończenie sezonu. Rywalizacja podczas Orlen MXMP odbywać się będzie w ośmiu klasach: MX65, MX85, MX125, MX Kobiet, MX2 Junior, MX2, MX Open, MX Masters. Na torze zobaczymy więc od najmłodszych adeptów na najmniejszych motocyklach o pojemności 65 cm3, po dobrze znanych wszystkim kibicom motocrossu „starych” wyjadaczy. Tak szeroki przekrój zawodników, to gwarancja emocjonującego widowiska sportowego najwyższej krajowej rangi.

1. runda Motocrossowych Mistrzostw Polski już w ten weekend w Człuchowie!

Tradycyjnie już, w niedzielę po ostatnim wyścigu Międzynarodowych Indywidualnych Mistrzostw Polski w Motocrossie, odbędzie się wyścig memoriałowy. W tym roku, po raz pierwszy, będzie to połączony Memoriał Tadeusza Szwemina i, zmarłego w zeszłym roku zawodnika człuchowskiego klubu, Łukasza Lonki. W Memoriale wezmą udział zawodnicy od klasy MX125 w górę.

Otwarcie zawodów w sobotę o 12:30, start wyścigów o godzinie 13:00. W niedzielę natomiast otwarcie nastąpi o godzinie 12:10, a pierwsi zawodnicy rozpoczną rywalizację o godzinie 12:25. Wszystkim wybierającym się na to wydarzenie przypominamy, że na terenie obiektu obowiązują ogólne zasady reżimu sanitarnego: utrzymywanie dystansu społecznego, noszenie masek ochronnych, jeśli utrzymanie dystansu nie jest możliwe. Na miejscu będą dostępne punkty do dezynfekcji rąk.

Najnowsze

Goodc

Hamilton? Schumacher czy Senna? Komputer ustalił, kto jest najszybszym kierowcą Formuły 1!

To pytanie, które nurtuje wielu kibiców: kto jest najszybszym kierowcą w historii Formuły 1? Czy to dominujący w ostatnich latach Lewis Hamilton? Czy może legendarny Michael Schumacher? A może, jeśli chodzi o czyste tempo, to królem F1 jest Ayrton Senna? Koniec domysłów, dzięki nowoczesnym technologiom znamy już odpowiedź na to pytanie.

Formuła 1 i Amazon Web Services połączyły siły, aby dowiedzieć się, kto jest najszybszym kierowcą F1 na jednym okrążeniu, korzystając z danych zgromadzonych od 1983 roku. F1 i Amazon Machine Learning Solutions Lab przez rok pracowały nad algorytmem, mającym wykonać obliczenia.

Przeczytaj też: Trzeci sezon produkcji Netflixa o Formule 1 potwierdzony!

Pod uwagę wzięto między innymi czasy z kwalifikacji oraz wyniki partnera danego kierowcy z zespołu w tym samym okresie (jednak zanim zespołowi partnerzy zostali porównani musieli ukończyć co najmniej pięć sesji kwalifikacyjnych). Odrzucono rezultaty osiągane w nietypowych okolicznościach, np. gdy w trakcie kwalifikacji jeden z rywali zniszczył bolid innemu. Nie brano także pod uwagę np. zarządzania oponami. Zwrócono natomiast uwagę na wiek kierowcy oraz to czy wracał do rywalizacji po trzech lub więcej sezonach poza Formułą 1.

Wyniki?

Ayrton Senna jest najszybszym kierowcą w historii Formuły 1. Drugi pod względem prędkości jest Michael Schumacher, a podium uzupełnia Lewis Hamilton.

Co ciekawe, w rankingu znalazł się również nasz rodak, Robert Kubica. Algorytm umieścił Polaka na 18 miejscu.

Zaskoczeni?

PEŁNA LISTA NAJSZYBSZYCH KIEROWCÓW W HISTORII F1:

1. Ayrton Senna

2. Michael Schumacher, +0.114 s.

3. Lewis Hamilton, +0.275 s.

4. Max Verstappen, +0.280 s.

5. Fernando Alonso, +0.309 s.

6. Nico Rosberg, +0.374 s.

7. Charles Leclerc, +0.376 s.

8. Heikki Kovalainen, +0.378 s.

9. Jarno Trulli, +0.409 s.

10. Sebastian Vettel, +0.435 s.

11. Rubens Barrichello, +0.445 s.

12. Nico Hulkenberg, +0.456 s.

13. Valtteri Bottas, +0.457 s.

14. Carlos Sainz, +0.457 s.

15. Lando Norris, +0.459 s.

16. Daniel Ricciardo, +0.461 s.

17. Jenson Button, +0.462 s.

18. Robert Kubica, +0.463 s.

19. Giancarlo Fisichella, +0.469 s.

20. Alain Prost, +0.514 s.

Najnowsze

„Czerwone światło to tylko sugestia” – pomyśleli złapani na wideo kierowcy

Chociaż brzmi to co najmniej dziwnie, niektórzy kierujący potrafią dzielić czerwone światła na takie, na których można przejechać skrzyżowanie oraz takie, na których nie można. Na czym polega to osobliwe rozróżnienie?

Czerwone światło to jedna z zasad na drodze, którą mało kto ma odwagę łamać, a to z prostego powodu. Wjeżdżając na czerwonym na skrzyżowanie, istnieje duże prawdopodobieństwo, że doprowadzimy do wypadku, albo przynajmniej kolizji.

Wjechał na skrzyżowanie na czerwonym świetle. Zginął

Pomimo tego, trafić można na kierowców, którzy kalkulują, które czerwone światło jest „bezpieczne”. Zwykle za takie uważane jest czerwone, które dopiero co się zapaliło i inne pojazdy dopiero ruszają na zielonym. A przecież nikt specjalnie nie rozpędzi się, żeby uderzyć w inne auto.

„Niewinny” przejazd na czerwonym świetle i szybka niespodzianka

Tak prawdopodobnie rozumowali trzej kierowcy, którzy wjechali na skrzyżowanie, kiedy autor nagrania miał już zielone światło. Ostatni pojazd zmusił go już do zdjęcia nogi z gazu, ale przecież w niego nie wjedzie. A swoją drogą, na skrzyżowaniu są kamery rejestrujące kierowców, którzy ignorują czerwone światło. Jakoś nikt się tym nie przejmował.

Najnowsze

Goodc

Kierowca Formuły 1 okradziony!

Jeden z kierowców Formuły 1 wyznał w swoich mediach społecznościowych, że w trakcie jego nieobecności złodzieje obrabowali jego dom.

Pierre Gasly, kierowca zespołu Alpha Tauri, ujawnił, że  okradziono jego dom we francuskiej Normandii:

Niektórzy są naprawdę bezwartościowi, niemający szacunku i godni pogardy. Mój dom w Normandii został splądrowany. Ukradli zegarki BRM i TAG, kaski, ubrania, okulary i biżuterię.

Do przykrego zdarzenia doszło, gdy Gasly ścigał się dla swojej ekipy podczas Grand Prix Hiszpanii. Francuz opublikował informację o kradzieży w mediach społecznościowych, z nadzieją, że ktoś może mieć informacje związane ze sprawą.

Przeczytaj też: GP Hiszpanii: wygrana Hamiltona i procesja samochodów

Mamy nadzieję, że sprawa się wyjaśni, a Pierre Gasly odzyska między innymi swoje pamiątkowe kaski i zegarki.

Najnowsze