Czerwone światło nie zawsze oznacza „stój”?

Kierowcy niemal zawsze respektują czerwone światło. Poza jedną sytuacją, w której traktują je raczej umownie.

Trudno o kierowcę, który wjedzie na skrzyżowanie widząc czerwone światło. To niemal pewna stłuczka, a nawet wypadek. Co innego, kiedy zignorowanie czerwonego światła nie grozi nam niebezpieczeństwem.

Tak jest w przypadku tymczasowej sygnalizacji ustawianej przy okazji remontów dróg. Reguluje ona ruch wahadłowy i przecież nic się nie stanie, kiedy dołączymy do pojazdów, które przejechały jeszcze na zielonym, prawda? Kierowcy z naprzeciwka i tak nie ruszą dopóki my nie przejedziemy.

Najnowsze

Opel Corsa wjechał prosto pod tira

Mały hatchback został wręcz zmieciony przez jadący szybko ciągnik siodłowy z naczepą.

Chwila nieuwagi na drodze i zła ocena sytuacji mogą bardzo łatwo doprowadzić do tragedii. Szczególnie jeśli znajdziemy się w potencjalnie niebezpiecznym miejscu.

Kierująca czerwonym Oplem Corsą zatrzymała się przed znakiem STOP, przepuściła tiry jadące drogą z pierwszeństwem, a następnie ruszyła – prosto pod koła kolejnego tira. Kierująca nie przeżyła wypadku, a dwie kolejne osoby trafiły do szpitala. Prawdopodobną przyczyną wypadku było to, że kierująca z niewielką prędkością zaczęła pokonywać skrzyżowanie i nie dostrzegła, że zza pobliskiego łuku wyłonił się tir.

Najnowsze

Ford F150 stawia na koła autobus szkolny

Amerykanie uwielbiają swoje pickupy między innymi za ich wielozadaniowość. Oglądając to nagranie trudno nie przyznać im racji.

Używanie terenówki lub pickupa do pociągnięcia lub wyrwania czegoś to popularny pomysł. Często kończący się spektakularną porażką.

Ale nie zawsze tak jest. Pewien właściciel Forda F150 chciał postawić na koła stary, szkolny autobus, co zakończyło się pełnym sukcesem. Budzi to szacunek dla tego amerykańskiego pickupa.

Najnowsze

Zderzenie kolumny policyjnej na skrzyżowaniu

Pierwszy radiowóz z policyjnej, uprzywilejowanej kolumny zderzył się z innym autem na skrzyżowaniu. Wskazanie winnego nie jest łatwe.

Zdarzenie miało miejsce na obwodnicy Opola. Na skrzyżowanie na czerwonym świetle wjechała kolumna policyjnych radiowozów, używających sygnałów świetlnych i dźwiękowych. Pierwszy z nich zderzył się z Renault Clio, które prawdopodobnie również przejechało na czerwonym świetle.

Sprawa nie jest jednoznaczna i okoliczności kolizji będzie wyjaśniała policja oraz prokuratura. Jazda na sygnale nie uprawnia pojazdu uprzywilejowanego do pierwszeństwa – pozwala mu tylko na nieprzestrzeganie przepisów z zachowaniem szczególnej ostrożności. Jeśli jednak Clio wjechało na czerwonym, to również nie jest bez winy. Dodatkowym przedmiotem dochodzenia będzie to, czy kolumna miała prawo w tej sytuacji korzystać z sygnałów świetlnych i dźwiękowych.

https://www.youtube.com/watch?v=3bfbGQW5Du8

Najnowsze

Mercedes AMG GT 43 4MATIC+ 4-drzwiowe Coupé

Pod tą, wyjątkowo długą, nazwą kryje się nowa, bazowa wersja sportowej limuzyny ze stajni AMG. Wyróżniać się ma szczególnie atrakcyjną relacją ceny do wartości.

Rzędowy 6-cylindrowy silnik o pojemności 3 litrów pod maską AMG GT 43 4MATIC+ generuje moc 367 KM oraz maksymalny moment obrotowy 500 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 270 km/h. Rozrusznik zintegrowany z alternatorem – tzw. układ EQ Boost – krótkotrwale dostarcza dodatkowe 22 KM i 250 Nm. Stanowi on połączenie rozrusznika z alternatorem w jeden motor elektryczny, który umieszczono pomiędzy silnikiem a przekładnią i który służy do zasilania 48-woltowej pokładowej instalacji elektrycznej. To rozwiązanie, a także  dwustopniowe turbodoładowanie z klasyczną turbosprężarką i dodatkową sprężarką elektryczną, pozwalają połączyć typowe dla maszyn AMG, sportowe osiągi z niskim zużyciem paliwa.

Charakterystyczny design nadwozia, wnętrze z trzema wariantami tylnych siedzeń oraz przełączniki z ekranami na konsoli środkowej są identyczne jak te w AMG GT 53 4MATIC+. To samo odnosi się do błyskawicznie działającej przekładni AMG SPEEDSHIFT TCT 9G oraz aktywnej aerodynamiki z systemem prowadzenia powietrza AIRPANELw przednim zderzaku i aktywnym tylnym spojlerem. Identyczne są również standardowa specyfikacja, a także rozbudowana gama opcji indywidualizacji, obejmująca pakiety stylizacyjne oraz szeroką paletę obręczy z lekkich stopów.

Mercedes AMG GT 4-drzwiowe Coupé w wersji 43 kosztuje 350 000 zł, a w odmianie 53 – 430 894 zł.

Najnowsze