Karolina Chojnacka

Corvette C8 to najnowszy samochód, który poszedł pod skalpel Rocket Bunny

Pandem Rocket Bunny C8 to najnowszy efekt pracy japońskiego tunera Rocket Bunny.

Corvette C8 została stuningowana w charakterystycznym dla Rocket Bunny szerokim stylu „Pandem”.

Formuła to przede wszystkim uderzenie autem w ziemię. Następnie poszerzone błotniki, boczne progi, zapory powietrzne i spojlery. Warto zauważyć, że błotniki mają odsłonięte elementy mocujące, co wywodzi się z japońskich samochodów wyścigowych z późnych lat 60. (oraz faktu, że w Japonii samochód, którego opony wystają poza krawędzie błotnika, automatycznie nie przechodzi testów przydatności do ruchu drogowego). Masywne koła i opony z minimalną ścianą boczną są również koniecznością.

Przeczytaj też: McLaren 620R po kuracji w warsztacie Novitec – drogowa bestia do setki dojeżdża w 2,8 sekundy!

To pierwsza na świecie terapia Corvetty „Pandemem”, ale prawie na pewno nie ostatnia. Całość emanuje złowieszczym charakterem. Jeśli są jakieś modyfikacje wydajności, właściciel, który działa przez tox_garages, nie powiedział o nich. Dla nas Pandem Rocket Bunny C8 wygląda trochę jak auto dla alter ego Bruce’a Wayne’a.

https://www.youtube.com/watch?v=212yorkLHi4

Przeczytaj też: Targi SEMA360: co łączy Toyotę Suprę ze sztuką? Zobaczcie ten ciekawy projekt

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Nowy kamper Winnebago Ekko to gwarancja kempingu przez cały rok

Kamper bazuje na Fordzie Transicie z napędem na cztery koła.

Wezwanie do #vanlife i biwakowania  padło na wyjątkowo podatny grunt w tym roku, z powodu pandemii koronawirusa. Ale co, jeśli chcesz mieć trochę więcej miejsca niż oferuje typowa konwersja furgonetki? I chcesz biwakować także zimą? 

Możesz wypróbować nowy kamper Winnebago Ekko, który oferuje przestrzeń dla kampera, ale z możliwością dokowania mniejszego zestawu. I chociaż nie jest to EarthRoamer pod względem możliwości terenowych, to 23,2-metrowy Ekko jest oparty na AWD Ford Transit, który powinien pozwolić mu jechać dalej w dzicz niż tradycyjny kamper.

Przeczytaj też: Jak kamper radzi sobie w momencie kolizji? Wyniki crash testu są bardzo niepokojące!

Aby w Ekko można było przetrwać w trakcie zimowej pogody, Winnebago zaizolował dach, ściany i podłogę. Dodatkowo w ogrzewanej przestrzeni nad podłogą znajdują się zbiorniki i przewody wodne oraz zastosowano okna dwuszybowe.

Trzy panele słoneczne na dachu mogą generować 455 watów energii elektrycznej, zmagazynowanej w standardowych akumulatorach litowo-jonowych, które również są ładowane przez silnik. Gotowość Ekko do biwakowania w dziczy jest wzmocniona przez zbiornik słodkiej wody o pojemności 227 litrów.

Winnebago Ekko

Opcjonalny pop-top umożliwia spanie w kamperze od dwóch do czterech osób. Jest łazienka z umywalką, toaletą i prysznicem z ciepłą wodą, dostarczaną przez grzejnik bezzbiornikowy. Dostępna jest kuchnia ze zlewem, płytą kuchenną i lodówką/zamrażarką, a także wysuwana kuchnia na świeżym powietrzu. „Garaż na sprzęt” z tyłu jest wystarczająco duży, by pomieścić rowery.

Przeczytaj też: Ford E-Transit, czyli nadszedł czas na elektryczne dostawczaki. Zasięg do 350 km!

Ekko bazuje na furgonetce Ford Transit napędzanej 3,5-litrowym EcoBoost V6 o mocy 310 KM i momencie obrotowym 542 Nm, w połączeniu z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła. Dostępny jest w nim pełen zestaw aktywnych funkcji bezpieczeństwa, w tym ostrzeganie przed kolizją z automatycznym hamowaniem awaryjnym, asystent utrzymania pasa ruchu, monitorowanie martwego pola i monitorowanie czujności kierowcy.

Winnebago Ekko

Ekko kosztuje około  163 662 dolarów, czyli ponad pół miliona złotych, i powinno być dostępne na początku przyszłego roku. Winnebago planuje również drugą, większą wersję kampera.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Jamie Chadwick będzie ścigać się w Extreme E!

Jamie Chadwick będzie ścigać się dla zespołu Veloce Racing w Extreme E, nowej serii wyścigów elektrycznych aut off-road’owych.

Extreme E, seria elektrycznych wyścigów terenowych, ogłosiła dziś, że kierowczyni rezerwowa zespołu Williamsa w F1 i mistrzyni W Series, Jamie Chadwick, będzie ścigać się dla Veloce Racing.

Jamie Chadwick jest jednym z najzdolniejszych młodych, wyścigowych talentów w Wielkiej Brytanii i z pewnością wniesie do zespołu bogactwo doświadczeń, które zdobyła w licznych seriach wyścigowych.

Po stawieniu pierwszych kroków w wyścigach samochodowych w Ginetta Junior Championship dokonała spektakularnego przełomu, wygrywając British GT Championship 2015 w klasie GT4. W 2017 roku Chadwick przeniosła się do brytyjskich mistrzostw Formuły 3, a w 2019 roku przeszła do MRF Challenge Formula 2000. Później, w tym samym roku, została pierwszą w historii mistrzynią kobiecej serii wyścigowej W Series, zdobywając szereg zwycięstw i pięć razy stając na podium w sześciu wyścigach.

Dodatkowo Jamie Chadwick jest ambasadorką programu „Girls on Track”, inicjatywy mającej na celu zainspirowanie większej liczby dziewczynek i kobiet do angażowania się w sporty motorowe.

To czyni ją idealną ambasadorką jednej ze wspólnych podstawowych wartości Veloce Racing i Extreme E – równości płci.

Jamie Chadwick będzie ścigać się w Extreme E

Przeczytaj też: Formuła E i Extreme E łączą siły, by walczyć ze zmianami klimatu

Pionierska seria wyścigów elektrycznych aut off-road’owych  będzie stanowić zupełnie nowe wyzwanie dla Chadwick – zawodniczka zadebiutuje w wyścigach terenowych. Przygotowując się do tego wyzwania, 22-latka spędziła ostatni tydzień, jeżdżąc ODYSSEY 21 w Fontjoncouse w południowej Francji, a dalsze jazdy zaplanowano podczas testu grupowego w MotorLand Arágon w Hiszpanii w przyszłym miesiącu.

Jamie Chadwick wyznaje:

Jestem dumna, że jeżdżę dla Veloce Racing w tak rewolucyjnych mistrzostwach jak Extreme E! Z Veloce jestem związana od bardzo dawna i są dla mnie jak rodzina, więc jestem niesamowicie zaszczycona, że mogę być ich kobietą-kierowcą w tak ekscytującej i ważnej serii wyścigów.

Zmiany klimatu to coś, co wpływa na nas wszystkich, więc naprawdę chciałbym rozpocząć swoją część walki z nimi. Mogę śmiało powiedzieć, że testowanie samochodu było jednym z najlepszych i najfajniejszych doświadczeń, jakie miałam w swojej dotychczasowej karierze. Nie mogę się doczekać, aż wyjadę do niesamowitych miejsc, w których będziemy się ścigać w przyszłym roku; to jedne z najpiękniejszych i najbardziej zagrożonych miejsc na naszej planecie. Zarówno na torze, jak i poza nim zapowiada się niesamowicie satysfakcjonująca podróż.

Jamie Chadwick będzie ścigać się w Extreme E

Ian Davies, menedżer zespołu Veloce Racing, dodał:

Cieszymy się, że Jamie jest z  Veloce podczas pierwszego sezonu Extreme E. Jest bardzo szybkim, utalentowanym i zaangażowanym młodym kierowcą. Po zdobyciu tytułów zarówno w samochodach sportowych, jak i jednomiejscowych, nie ma żadnego powodu, dla którego nie miałaby przenosić tych umiejętności i wygrywać w Extreme E, które zapowiada się na serię o bardzo wysokim poziomie.

Jej pierwszy test na ODYSSEY 21 podczas naszych jazd we Francji w zeszłym tygodniu był bardzo pozytywnym i zachęcającym początkiem. Jej doświadczenie z wyścigów jednomiejscowych i GT było nieocenione dla wczesnego rozwoju naszego samochodu i miała znaczący wkład w nasze udoskonalenia inżynieryjne.

Jamie Chadwick będzie ścigać się w Extreme E

Przeczytaj też: Zespół byłego mistrza świata F1 dołącza do Extreme E!

Najnowsze

Hyundai ujawnił nazwę nowego SUV-a – Hyundai Bayon

Hyundai ogłosił nazwę nowego SUV-a. Hyundai Bayon, który zadebiutuje w pierwszym półroczu 2021 roku, będzie zupełnie nowym modelem i uzupełni obecną gamę SUV-ów Hyundai.

Nazwa Bayon jest inspirowana miastem Bayonne położonym w południowo-zachodniej części Francji. Ponieważ Hyundai Bayon został stworzony głównie z myślą o Europie, zdecydowano się na nadanie nazwy związanej z europejskim miastem. To francuskie miasto leży pomiędzy wybrzeżem oceanu Atlantyckiego i górskimi szczytami Pirenejów.

Hyundai wypracował silną pozycję na europejskim rynku SUV-ów, zarówno pod względem gamy modeli, jak i sukcesów sprzedażowych. Nowy model z segmentu B uzupełni gamę naszych modeli SUV. Widzimy w tym doskonałą okazję do jeszcze lepszego zaspokojenia potrzeb europejskich Klientów, a także zwiększenia oferty w tym bardzo popularnym segmencie. – powiedział Andreas-Christoph Hofmann Wiceprezes ds. Marketingu i Produktu Hyundai Motor Europe. 

Najnowsze

Edyta Klim

Motocykl w kształcie świnki morskiej?

Kanadyjski konstruktor James Hay, na bazie Suzuki V-Strom DL650, zbudował niezwykły motocykl. Karoseria tego pojazdu wykonana jest z drewna.

James Hay postanowił obudować motocykl Suzuki V-Strom drewnianą karoserią, inspiracją tego projektu był samochód H6C Hispano-Suiza z lat 20-tych, także zabudowany drewnem.

To był projekt długoterminowy, jego szkice powstały w 2013 roku, potem Hay stworzył model w skali 1:5, aż podjął decyzję o pełnowymiarowej realizacji. Ubiegłej zimy, na zakończenie budowy, powstała drewniana deska rozdzielcza i panele uzupełniające przestrzeń, między zbiornikiem paliwa a przednią owiewką.

 Po co właściwie powstał taki pojazd?

– Podoba mi się to, jak wygląda, i wielu innych też. Dzieci mi machają, to świetna zabawa! Taka karoseria chroni przed wiatrem, a mój przebieg na benzynie poprawił się o około 10%. Myślę, że ten projekt jest już skończony i mogę po prostu nim jeździć! – mówi James Hay.

Do budowy pojazdu konstruktor użył metod, podobnych do budowy łodzi i karoserii samolotów – z miedzianymi gwoździami w warstwach drewna oraz tkaniną z włókna szklanego i żywicą epoksydową. Dolne panele można zdjąć w celu wyregulowania ciśnienia powietrza w oponach i wymiany oleju, bez potrzeby większego demontażu. Użyte do budowy drewno jest sosnowe i polakierowane 8-10 razy.

Zobacz także: Motocykle ze szkła

Najnowsze