
Coraz więcej stacji szybkiego ładowania w Polsce. Ładowarki Ionity stanęły przy autostradzie A2
Przy autostradzie A2 w województwie łódzkim działają dwie nowe stacje ładowania samochodów elektrycznych. Dzięki szybkim ładowarkom o mocy do 350kW ładowanie może trwać nawet o siedem razy krócej w porównaniu do standardowych rozwiązań dostępnych przy autostradach.
Shell i Ionity poszerzają sieć stacji dużej mocy do ładowania samochodów elektrycznych o dwa nowe punkty, tym razem przy autostradzie A2 w województwie łódzkim. Kierowcy będą mogli naładować swoje samochody na stacji w Niesułkowie oraz w Nowostawach.
Obydwie stacje są zlokalizowane przy autostradzie A2, w bliskiej odległości od węzła A1. Stacja MOP Niesułków jest położona w kierunku Warszawy, a Nowostawy w kierunku Poznania.
Na każdej stacji znajdują się dwie ładowarki o mocy do 350kW z możliwością zainstalowania dwóch kolejnych w każdym z tych punktów.

Dzięki szybkim ładowarkom o mocy do 350kW ładowanie może trwać nawet o siedem razy krócej w porównaniu do standardowych rozwiązań dostępnych przy autostradach. Łącznie w Polsce funkcjonuje już 12 szybkich ładowarek Shell-Ionity na sześciu stacjach.
Shell zapowiada kolejne stacje ładowanie samochodów elektrycznych
Poza stacjami w Niesułkowie i Nowostawach, ładowarki Shell-IONITY znajdują się również w punktach MOP Olsze-Wschód i Zachód, w Kaszewach Kościelnych oraz w Świecku. Wszystkie są zlokalizowane przy autostradach, aby zapewnić jak największą wygodę kierowcom. W najbliższym czasie Shell planuje również wystartować w Polsce z ładowarkami własnymi o mocy ok. 150+ kW. Monika Kielak-Łokietek, dyrektorka działu stacji paliw i rozwoju sieci detalicznej w Shell Polska, wyznała:
Zdajemy sobie sprawę, że elektromobilność w Polsce jest w fazie początkowej, ale traktujemy to jako przyszłościowy kierunek. W tym roku planujemy mieć już 20 szybkich ładowarek w 10 lokalizacjach, a to nie wszystko, bo będziemy stawiać też na własne rozwiązania. Globalnym celem firmy jest, aby do 2025 roku mieć 500 tys. ładowarek elektrycznych na całym świecie. Jest to też jeden z elementów naszej strategii, w ramach której do 2050 roku chcemy obniżyć ślad węglowy netto produktów energetycznych Shell o 65%, przyczyniając się w ten sposób do poprawy stanu powietrza w miastach.
Shell ostatnio rozszerzył również gamę swoich rozwiązań w zakresie elektromobilności dla klientów flotowych, którym oferuje hybrydową kartę Shell Card EV. Dzięki niej kierowcy mogą zapłacić bezgotówkowo za ładowanie samochodu elektrycznego lub hybrydowego plug-in w ponad 800 punktach w Polsce. Użytkownicy Shell Card EV mogą też korzystać z aplikacji Shell Recharge, która umożliwia znajdywanie najbliższych punktów ładowania, uzyskiwanie aktualnych informacji o taryfach, prędkościach i dostępności punktów czy podgląd przewidywanego czasu ładowania i kosztu.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: