
Co ma wspólnego dealer samochodowy z pszczołami? Sprawdźcie!
W ulach na dachu kompleksu budynków, należących do Grupy Pietrzak powstał Miód Katowicki. Dochód z jego sprzedaży zostanie przekazany na ratowanie pszczół i edukację w tym zakresie. „Słodka produkcja” jest efektem powstałej w maju tego roku miejskiej mini-pasieki.
Grupa Pietrzak może się pochwalić nie tylko szerokim portfolio oferowanych marek samochodów, ale także… własnym miodem. Miód Katowicki powstaje w mini-pasiece (4 ule), która została stworzona dzięki współpracy z Pszczelarium. Na dachu kompleksu budynków, należących do Grupy Pietrzak mieszka 160 tys. pszczół, które w pierwszym sezonie wyprodukowały 60 kg „słodkiego złota”.Aby wytworzyć jeden słoik o pojemności 280 ml 716 pszczół musiało pokonać ponad 112 tys km i odwiedzić 2,8 mln kwiatków. Oznacza to, że jedna pszczoła pokonała dystans 156 km!
Miejskie pasieki to najnowszy proekologiczny trend, któremu hołduje Grupa Pietrzak, właściciel m. in. salonów sprzedaży Renault, Ferrari, Peugeot i Alpine.
Zakładanie miejskich uli to jeden ze sposobów na zwiększanie populacji pszczół, które są zagrożone wyginięciem. Szacuje się, że ponad 75% żywności, którą spożywa człowiek jest pochodną pracy pszczół lub innych zapylających owadów. Miejskie pszczoły zapylają rośliny na ogrodach działkowych, w parkach, na balkonach, dzięki czemu rodzą one zdrowe owoce i wysiewają nasiona. W efekcie skutkuje to większą różnorodnością naszej roślinności, ale także zwierząt: ptaków, jeży, nietoperzy, a mniejszą liczbą owadów niepożądanych, jak muchy czy komary.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: