
Citroën w ogniu krytyki za reklamę C4: „Promuje molestowanie seksualne”
Nowa reklama Citroëna C4, zamiast zachęcić do kupna samochodu, wywołała w Internecie dyskusję na temat praw kobiet. Pojawiły się głosy, że francuski producent „promuje molestowanie seksualne”.
Na początku grudnia Citroën zaprezentował reklamę nowego modelu C4 w Egipcie. W niespełna miesiąc film zdobył ponad 3 miliony wyświetleń na YouTubie, ale nie jest to zasługa popularności kompaktowego modelu, a ostrej krytyki ze strony aktywistek, które twierdzą, że Citroën przedstawił występującą w reklamie kobietę w sposób przedmiotowy. Pojawiły się nawet głosy, że francuski producent „promuje molestowanie seksualne”.
W kontrowersyjnej reklamie Citroëna C4 występuje popularny w Egipcie piosenkarz Amr Diab. Jedzie on nowym Citroënem C4 i zatrzymuje się, aby przepuścić kobietę, która weszła na jezdnię tuż przed samochodem. Model C4 może być wyposażony w system Connected CAM, czyli kamerę rejestrującą obraz przed samochodem. Funkcja umożliwia robienie fotografii, które trafiają bezpośrednio na telefon. W ten właśnie sposób, zdjęcie kobiety znalazło się w smartfonie kierowcy.
Egipscy aktywiści na rzecz praw kobiet uważają, że reklama Citroëna C4 promuje nękanie i molestowanie seksualne kobiet, które są ogromnym problemem w tym kraju. Egipska aktorka Rosaline Elbay określiła scenę jako „molestowanie seksualne”. Z kolei aktywistka Sabah Khodir skrytykowała markę mówiąc:
Nie mogę spać, myśląc, że Citroën naprawdę zrobił reklamę, która przekonuje: Kup nasz samochód. Mamy teraz ulepszoną technologię, która pomaga nękać kobiety szybciej i bez wysiłku.
Na reklamę zareagowała również egipska organizacja walcząca z molestowaniem seksualnym, Speak Up, która podkreśliła, że w Egipcie dochodzi do bardzo wielu incydentów, w których kobiety zgłaszają policji, że nieznajomi robią im zdjęcia, a sprawcom grożą grzywny i wyroki więzienia.

Citroën przeprasza za niestosowną reklamę C4
Co na to Citroën? Francuska marka wydała oficjalny komunikat, w którym przeprasza za niestosowny film:
Głęboko ubolewamy i rozumiemy negatywną interpretację fragmentu filmu. Podejmujemy decyzję o wycofaniu tej wersji reklamy ze wszystkich kanałów Citroëna i szczere przepraszamy wszystkie społeczności, które zostały urażone filmem.
Film zniknął już z oficjalnego kanału Citroën Egypt, ale wciąż można go znaleźć w sieci.
Źródło informacji: Egyptian Streets, Middle East Eye, opracowanie własne
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: