
Citroën w ogniu krytyki za reklamę C4: „Promuje molestowanie seksualne”
Nowa reklama Citroëna C4, zamiast zachęcić do kupna samochodu, wywołała w Internecie dyskusję na temat praw kobiet. Pojawiły się głosy, że francuski producent „promuje molestowanie seksualne”.
Na początku grudnia Citroën zaprezentował reklamę nowego modelu C4 w Egipcie. W niespełna miesiąc film zdobył ponad 3 miliony wyświetleń na YouTubie, ale nie jest to zasługa popularności kompaktowego modelu, a ostrej krytyki ze strony aktywistek, które twierdzą, że Citroën przedstawił występującą w reklamie kobietę w sposób przedmiotowy. Pojawiły się nawet głosy, że francuski producent „promuje molestowanie seksualne”.
W kontrowersyjnej reklamie Citroëna C4 występuje popularny w Egipcie piosenkarz Amr Diab. Jedzie on nowym Citroënem C4 i zatrzymuje się, aby przepuścić kobietę, która weszła na jezdnię tuż przed samochodem. Model C4 może być wyposażony w system Connected CAM, czyli kamerę rejestrującą obraz przed samochodem. Funkcja umożliwia robienie fotografii, które trafiają bezpośrednio na telefon. W ten właśnie sposób, zdjęcie kobiety znalazło się w smartfonie kierowcy.
Egipscy aktywiści na rzecz praw kobiet uważają, że reklama Citroëna C4 promuje nękanie i molestowanie seksualne kobiet, które są ogromnym problemem w tym kraju. Egipska aktorka Rosaline Elbay określiła scenę jako „molestowanie seksualne”. Z kolei aktywistka Sabah Khodir skrytykowała markę mówiąc:
Nie mogę spać, myśląc, że Citroën naprawdę zrobił reklamę, która przekonuje: Kup nasz samochód. Mamy teraz ulepszoną technologię, która pomaga nękać kobiety szybciej i bez wysiłku.
Na reklamę zareagowała również egipska organizacja walcząca z molestowaniem seksualnym, Speak Up, która podkreśliła, że w Egipcie dochodzi do bardzo wielu incydentów, w których kobiety zgłaszają policji, że nieznajomi robią im zdjęcia, a sprawcom grożą grzywny i wyroki więzienia.

Citroën przeprasza za niestosowną reklamę C4
Co na to Citroën? Francuska marka wydała oficjalny komunikat, w którym przeprasza za niestosowny film:
Głęboko ubolewamy i rozumiemy negatywną interpretację fragmentu filmu. Podejmujemy decyzję o wycofaniu tej wersji reklamy ze wszystkich kanałów Citroëna i szczere przepraszamy wszystkie społeczności, które zostały urażone filmem.
Film zniknął już z oficjalnego kanału Citroën Egypt, ale wciąż można go znaleźć w sieci.
Źródło informacji: Egyptian Streets, Middle East Eye, opracowanie własne
Najnowsze
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Los Angeles. Miasto snów, przepychu i gwiazd. To właśnie tutaj, w sercu Kalifornii, na Pebble Beach Automotive Week 2025, Mercedes-Benz zaprezentował światu coś, co ma być przyszłością motoryzacji. -
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
-
Renault Symbioz i Espace – zasięg 1100 km dzięki sprytnej hybrydzie jest możliwy. Dane, opinia, cena
-
Kambodża na motocyklach: dżungla, świątynie i prawdziwe wyzwania
Zostaw komentarz: