Citroen kończy produkcję rodzinnego minivana. Kultowy model przechodzi do historii
Segment minivanów powoli przechodzi do historii. Większość producentów samochodów wycofała minivany ze swojej oferty na rzecz SUV-ów, crossoverów. Citroen właśnie zdecydował się zakończyć produkcję swojego ostatniego minivana.
Citroen ogłosił, że kończy produkcję modelu Grand C4 SpaceTourer, ponieważ klienci od minivanów wolą SUV-y i crossovery. Produkcja modelu oficjalnie zakończy się w lipcu.
	Pierwszym minivanem Citroena był Evasion, wprowadzony na rynek w 1994 roku. Po nim pojawiły się takie modele jak średniej wielkości C8, kompaktowa Xsara Picasso i mały C3 Picasso. Sprzedaż minivanów Citroena osiągnęła swój szczyt w 2007 roku, kiedy to producent sprzedał 115 000 sztuk Xsary Picasso i 215 000 sztuk C4 Picasso.
Citroen Grand C4 SpaceTourer został wprowadzony na rynek w 2013 roku jako C4 Picasso (w 2019 roku zmieniono nazwę Picasso na SpaceTourer). Od tego czasu sprzedał się w liczbie ponad 730 000 egzemplarzy.
Samochód początkowo był dostępny zarówno w wersji pięcioosobowej, jak i siedmioosobowej (Grand), ale w ostatnich latach sprzedawano tylko wersję siedmiomiejscową.
	Segment minivanów powoli przechodzi do historii
Po zakończeniu produkcji Citroena Grand C4 SpaceTourer na rynku pozostanie niewiele minivanów. To między innymi Volkswagen Touran, Ford Galaxy i S-Max czy Renault Espace czy BMW Serii 2 Active Tourer.
Chętni na siedmiomiejscowego Citroena będą mieli do wyboru tylko dwa, elektryczne pasażerskie vany – małego e-Berlingo i średniej wielkości e-SpaceTourer. Francuski producent zapewnia także, że elementy stylu minivanów znajdą się w modelach C5 X i C5 Aircross.
Najnowsze
- 
                                                
                                                    
	Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. - 
                                                
                                                    
	Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
 - 
                                                
                                                    
	Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
 - 
                                                
                                                    
	Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
 - 
                                                
                                                    
	Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
 
	
	
	
	
	
	
Zostaw komentarz: