
Chciał wymienić baterię w elektryku po gwarancji. Dostał fakturę na 290 tys. zł
To koszmar każdego właściciela samochodu elektrycznego - moment, kiedy bateria zapewnia tak mały zasięg, że konieczna jest jej wymiana, a gwarancja już minęła. Wtedy często lepiej jest po prostu zezłomować auto i poszukać czegoś innego.
Ile kosztuje wymiana baterii w samochodzie elektrycznym?
Dokładnie taki scenariusz przedstawili właściciele BMW i3 w serwisie Reddit, gdzie zaczęli dzielić się swoimi doświadczeniami. Przykładowo jeden z nich posiada egzemplarz, który pokonał (w przeliczeniu) około 130 tys. km. Jego bateria pozwalała mu na przejechanie około 90 km przy pełnym naładowaniu. Przyznacie, że niezbyt wiele. Udał się więc do dilera z prośbą o rozwiązanie tego problemu.
Rozwiązanie było tylko jedno – wymiana baterii. Kierowca miał akurat tyle szczęścia, że akumulator miał jeszcze gwarancję. Pozostało jej dokładnie 6 dni. Mimo to serwis uznał, że zmiana baterii klientowi się należy, co normalnie kosztowałoby go w przeliczeniu około 133 tys. zł. Sądzicie, że to dużo?
Ile kosztuje jazda elektrykiem? Nie jest tak, jak się wszystkim wydaje
W rozmowach pojawił się też wątek innego kierowcy, który nie miał tyle szczęścia. Wymiana baterii w jego aucie już nie była objęta gwarancją, zaś rachunek jaki przedstawił z serwisu BMW w Seattle, opiewał na kwotę ponad 71 tys. dolarów, czyli około 290 tys. zł.
Is this correct?
byu/xplorng77 inBMWi3
Co można kupić zamiast baterii do auta elektrycznego?
Kwoty podawane przez użytkowników Reddita są kosmiczne, ale w przypadku samochodów elektrycznych naprawdę trudno czasami przewidzieć, ile zapłacimy za wymianę baterii w danym modelu. W przypadku aut używanych często zdarza się, że nowe akumulatory są więcej warte niż całe auto. Przypomnijmy na przykład przypadek właściciela Jaguara I-Pace, który uszkodził obudowę baterii. Sama wymiana tej obudowy (a nie akumulatora) została wyceniona na 150 tys. zł.
Często prościej jest po prostu kupić inne auto. Właściciel feralnego BMW i3 za cenę wymiany akumulatora mógłby kupić sobie nowe BMW iX1 (220 tys. zł) a nawet i4 (259 tys. zł). Mógłby też zainteresować się kupnem podobnego do swojego egzemplarza i3. Za cenę baterii mógłby kupić siedem takich aut.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Komentarze: