Daria Mikólska

Jechał Bugatti z prędkością 417 km/h na niemieckiej autostradzie. Znamy wynik dochodzenia

Głośna sprawa czeskiego milionera, który rozpędził Bugatti Chiron do prędkości ponad 400 km/h na niemieckiej autostradzie właśnie się zakończyła. Wiemy, jakie konsekwencje poniósł za swój występek.

Kilkanaście tygodni temu w mediach wybuchła afera z czeskim milionerem, który sprawdzał prędkość maksymalną w swoim Bugatti Chiron na jednej ze słynnych, niemieckich autostrad. Władze Niemiec chciały surowo ukarać kierowcę. Wiemy, jak zakończyła się ta sprawa.

Bugatti Chiron to najszybsze, seryjnie produkowane auto. Prototypowy egzemplarz w wersji Super Sport rozpędził się do prędkości przekraczającej 490 km/h. Jednocześnie jest to jedno z najdroższych, najbardziej prestiżowych i luksusowych samochodów na świecie. Właścicielem jednego z egzemplarzy jest Radim Passer, milioner z Czech kochający hipersamochody.

To właśnie o tym człowieku zrobiło się bardzo głośno przed kilkoma miesiącami na terenie Niemiec. Milioner postanowił przetestować swoje Bugatti na odcinku autostrady, przy okazji nagrywając swoje wyczyny. Podczas jednej z prób rozpędził samochód do 417 km/h na godzinę.

Zobacz: Jechał 417 km/h – grozi mu za to 5 lat więzienia

Jednak ten występ nie został doceniony przez niemieckie władze. Niemiecka policja, a następnie prokuratura i Ministerstwo Transportu potępili zachowanie czeskiego kierowcy. W niemieckich mediach pojawiły się głosy, że władze chcą ukarać Czecha za sprowadzenie niebezpieczeństwa na innych uczestników ruchu z powodu braku możliwości zapanowania nad pojazdem przy takiej prędkości. Prokuratura wszczęła śledztwo, a kierowcy groziły nawet dwa lata więzienia i ogromna kara finansowa.

W pewnym momencie sprawę skomentowało nawet Bugatti, które wystosowało oświadczenie namawiające do odpowiedzialnych zachowań w ruchu drogowym, odcinając się od postępowania swojego klienta.

Ostatecznie okazało się, że śledztwo zostało zakończone, a Passer nie usłyszał zarzutów. Prawdopodobnie argumentacja o wyborze odpowiedniego odcinka autostrady w godzinach najmniejszego ruchu przekonały prokuraturę. Niewykluczone, że sprawie nadano specjalny ton i rozgłos w mediach, żeby ostrzec innych śmiałków przed nagrywaniem podobnych wyczynów. W portalach społecznościowych nie brakuje nagrań z niemieckich autostrad na których są rejestrowane niebezpieczne przejazdy.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze