BMW nabija się z Tesli?

BMW nabija się z Tesli?

09 sierpnia 2016
2
Walka o wpływy w segmencie samochodów elektrycznych zaczyna się rozkręcać. Na razie liderem jest Tesla, ale póki co obiecuje więcej niż jest w stanie dać. Ten fakt wykorzystują inni producenci, którzy chcą przekabacić klientów.
Loading module...

Tym razem to BMW kieruje działa w kierunku Tesli, chociaż w reklamie nie pada nazwa tej firmy. Zamiast tego bawarski koncern robi przytyki w kierunku producenta z Kalifornii oraz długiego czasu oczekiwania na nowy Model 3, który od momentu premiery bił rekordy popularności.

Na jednej z reklam widać człowieka, który oczkuje w progi drzwi na samochód, a lektor potęguj jego smutek mówiąc, że będzie musiał jeszcze długo poczekać. Nagle z garażu sąsiada wyjeżdża BMW 330e, bohater smutnieje, a lektor podkreśla, że „jest to samochód na który czekałeś i na który nie musisz czekać”, sugerując tym samym szybką dostępność BMW napędzanego silnikiem elektrycznym.

Tesla Model 3 zadebiutowała w marcu tego roku. Producent zbiera już zaliczki i zamówienia, ale pierwsze dostawy rozpoczną się dopiero w 2017 roku. Do tej pory 373 tys. klientów wpłaciło tysiąc dolarów do depozytu, widząc samochód zaledwie na zdjęciach w sieci. Tesla zapowiada, że przystępny cenowo samochód elektryczny zaoferuje zasięg prawie 350 km na jednym ładowaniu.

Konkurencyjne BMW 330e zadebiutowało na początku tego roku i jest droższe od Tesli o jakieś 10 tys. dolarów. Nie jest to wprawdzie w pełni elektryczny pojazd, ale oferuje możliwość jazdy na samym silniku elektrycznym przez ok. 25 km z prędkością ograniczoną do 120 km/h.

Na drugiej reklamie widzimy kobietę przechodzącą obok pustych „superchargerów” Tesli, aby dotrzeć do stojącego nieopodal BMW 330e.

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!