BMW 8 Coupe - ceny w Polsce. Kolejne marzenie Polaków?

BMW 8 Coupe - ceny w Polsce. Kolejne marzenie Polaków?
Kiedy w lipcu tego roku ruszyła produkcja bawarskiej ósemki, fani marki z szachownicą na masce oniemieli - achom i ochom nie było końca. Co w tym modelu pociąga tak wielu Polaków, którzy nie mieli jeszcze z tym samochodem do czynienia?

Cóż, nowe BMW serii 8 Coupe jest wyjątkowo ładne (to równoległy projekt do BMW M8 oraz M8 GTE), to trzeba przyznać. Nie będziemy się zatem rozpisywać o stylizacji karoserii - konstrukcji łączącej stal, tworzywa sztuczne, aluminium i karbon (CFRP), mimo że po raz pierwszy w standardowym modelu BMW dostępny jest tu dach z tworzywa sztucznego, wzmacnianego włóknem węglowym - po prostu zdjęcia mówią same za siebie.

BMW 8 Coupe

Pełny ekran
BMW 8 Coupe

fot. BMW

BMW 8 Coupe
BMW 8 Coupe
BMW 8 Coupe
BMW 8 Coupe
BMW 8 Coupe

Próbujemy zatem odpowiedzieć na pytanie, co sprawia, że tak wielu rodzimych fanów bawarskiej marki zakochało się w tym samochodzie od pierwszego wejrzenia? Po pierwsze historyczna ósemka (E31). To ona wzbudzała i wzbudza nadal emocje i szybsze bicie serca wszystkich tych, którzy kochają motoryzację. Bo jak nie uwielbiać takiego nadwozia?

BMW 8 Coupe - ceny w Polsce. Kolejne marzenie Polaków?


Ale w dzisiejszej ósemce nie tylko wygląd gra rolę, ale silniki, które - podobnie jak w kultowej, starszej odmianie - są naszpikowane nową technologią, a ich parametry rozbudzają wyobraźnię wielu kierowców. W momencie debiutu rynkowego nowego BMW serii 8 Coupé w listopadzie 2018 r. oferowane są dwa silniki. Silnik V8 w BMW M850i xDrive Coupé - to najnowsza generacja 4,4-litrowego ośmiocylindrowego silnika. Jego maksymalna moc wzrosła do 530 KM, a maksymalny moment obrotowy do 750 Nm.

Drugi oferowany silnik jest wysokoprężny, w BMW 840d xDrive Coupé - trzylitrowy, rzędowy, osiąga moc 320 KM i maksymalny moment obrotowy 680 Nm.


Auto ma się charakteryzować niskim środkiem ciężkości, idealnym rozkładem masy na obie osie, lekką konstrukcją z aluminium, magnezu i karbonu, aerodynamicznie zoptymalizowaną karoserią, sportowym układem wydechowym, napędem na cztery koła i blokadą mechanizmu różnicowego tylnej osi. Producent dorzuca w komplecie adaptacyjny układ jezdy M, aktywny układ kierowniczy M i ogumienie mieszane w wyposażeniu standardowym. Opcjonalnie dostępna będzie aktywna stabilizacja przechyłów bocznych w BMW M850i xDrive Coupé. Dodatkowo można wybrać dach karbonowy M i zewnętrzny pakiet M obejmujący listwy we wlotach powietrza, obudowy lusterek zewnętrznych, spojler tylny i karbonowy dyfuzor tylny.

Naszym zdaniem to w zupełności wystarczy, aby wieszać sobie plakaty tego auta na ścianach, lub instalować tapety i wygaszacze ekranu z tym samochodem. Bo auto tanie nie będzie, więc zacznijmy odkładać pieniądze. Auto z Dieslem kosztuje 476 tys. zł, zaś benzyna to wydatek rzędu 589500 złotych...

 

Konwersacje Facebook
Dołącz do dyskusji
Informujemy, że wszystkie komentarze są monitorowane przez administratorów strony i mogą być usunięte jeżeli obrażają osoby lub zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby, zawierają wulgaryzmy, treści pornograficzne, propagują alkohol, narkotyki, obrażają inne narodowości, religie, rasy ludzkie, przyczyniają się do łamania praw autorskich, czy w jakikolwiek inny sposób naruszają prawo. Nadużycia będą zgłaszane do właściwego dostawcy.