Karolina Chojnacka

Beitske Visser zwyciężczynią kobiecej, wyścigowej serii e-sportowej!

Beitske Visser wygrała W Series Esports League, kobiecą, wyścigową serię e-sportową.

Z powodu pandemii koronawirusa i braku możliwości organizacji tradycyjnych wyścigów na torze, W Series wystartowało z nową serią e-sportową tylko dla kobiet.

W Series Esport League to zupełnie nowa inicjatywa mająca na celu promocję kobiet w sim racingu i tym samym zwiększenie równości i różnorodności w świecie e-sportu, wcześniej postrzeganym jako dziedzina zdominowana głównie przez mężczyzn. W odróżnieniu od innych inicjatywnych sim racingu, w W Series Esport League ścigały się tylko i wyłącznie kobiety.

Przeczytaj też: W Series startuje z nową serią e-sportową tylko dla kobiet

Na jeden wyścig przed końcem sezonu wirtualnych, kobiecych zawodów już wiadomo, kto zostanie ich mistrzynią.

Beitske Visser została zwyciężczynią W Series Esports League, wygrywając 11 z 27 wyścigów i zdobywając 12 pole position z 18:

To naprawdę przyjemne uczucie wygrać W Series Esports League. Od początku serii  byłam bardzo silna, więc cieszę się, że mogłam wygrać mistrzostwo, jedną rudnę przed końcem sezonu.

Nie zdawałam sobie sprawy, dopóki ktoś mi później nie powiedział, że wygrałam nie tylko całą W Series Esports League, ale także 11 wyścigów z 27, które mieliśmy do tej pory! Kierowcy wyścigowi chcą wygrywać wszystko, więc to wiele dla mnie znaczy.

Dużo ćwiczyłam i teraz czuję się całkiem dobrze na symulatorach. Na każdym torze, na którym się ścigałyśmy, moim celem była wygrana i na większości torów mi się to udawało.

Przeczytaj też: Beitske Visser: nadzieja na kobietę – kierowcę w F1

Po swojej pierwszej wygranej na Monzy 25-letnia Holenderka powiedziała skromnie:

Zawsze byłam całkiem niezła na symulatorach.

Dyrektor W Series, Dave Ryan, nie był zaskoczony wygraną Visser w W Series Esports League:

Zwycięstwo Beitske w W Series Esports League nie jest niespodzianką. Mogła zająć drugie miejsce w inauguracyjnym sezonie W Series na torze w 2019 roku, ale zawsze była zdecydowanie najsilniejszym zawodnikiem na symulatorach, które udostępnialiśmy kierowcom do ćwiczeń na każdym z naszych testów w weekendy wyścigowe. Odtworzenie tej formy w konkurencyjnym środowisku, przeciwko potężnej konkurencji i na wielu torach, na których nigdy wcześniej się nie ścigała, jest świadectwem ogromnego talentu, determinacji i poświęcenia Beitske.

Beitske Visser zwyciężczynią kobiecej serii e-sportowej!

W W Series Esports League ściga się także polska zawodniczka Gosia Rdest. Jednak po początkowym sukcesie i trzecim miejscu w klasyfikacji generalnej w inauguracyjnym wyścigu serii, kolejne zawody w kobiecej serii e-sportowej nie były już dla Polki pomyślne. Na jeden wyścig przed końcem sezonu Gosia Rdest zajmuje 15 miejsce.

Najnowsze

Nowa submarka Hyundaia „Ioniq” tylko dla samochodów elektrycznych

W ciągu najbliższych czterech lat Hyundai wprowadzi trzy innowacyjne, elektryczne modele Ioniq. Na początku 2021 roku jako pierwszy zadebiutuje Ioniq 5, pojazd typu CUV oparty na koncepcie 45.

W submarce Ioniq Hyundai wykorzysta swoje wiodące w branży know-how z obszaru produkcji pojazdów elektrycznych. W ciągu najbliższych czterech lat firma Hyundai wprowadzi trzy nowe modele, a następnie kolejne, jeszcze bardziej innowacyjne. 

Submarka Ioniq połączy możliwości pojazdu elektrycznego, takie jak ultraszybkie ładowanie, przestronne wnętrze i zasilanie bateryjne, z przyszłymi innowacjami: designem, technologiami i usługami.

Hyundai po raz pierwszy użył nazwy Ioniq, która łączy słowa ion czyli jon z unique czyli wyjątkowy, ogłaszając projekt Ioniq – długoterminowy projekt badawczo-rozwojowy dotyczący mobilności przyjaznej dla środowiska. Bazując na tym projekcie, w 2016 roku Hyundai wprowadził pojazd o nazwie Ioniq, pierwszy i jedyny model na świecie oferujący do wyboru trzy opcje zelektryfikowanego układu napędowego w ramach jednego nadwozia – hybrydowy, hybrydowy plug-in i elektryczny. 

W ramach nowej submarki Hyundai wprowadzi na rynek gamę numerycznie nazwanych samochodów elektrycznych, z liczbami parzystymi używanymi w przypadku sedanów i nieparzystymi w przypadku SUV-ów.

Pierwszym modelem submarki Ioniq będzie Ioniq 5, średniej wielkości CUV, który zostanie wprowadzony na rynek na początku 2021 roku. IONIQ 5 jest oparty na elektrycznym koncepcie 45, który Hyundai zaprezentował w 2019 roku podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie, oddając hołd swemu pierwszemu samochodowi koncepcyjnemu. 

W 2022 roku Hyundai wprowadzi sedana Ioniq 6, który będzie oparty na zaprezentowanym w marcu najnowszym koncepcie elektrycznym Prophecy, a następnie na początku 2024 roku model Ioniq 7, dużego SUV-a. Modele submarki Ioniq będą oparte o elektryczną globalną platformę modułową E-GMP, która zaoferuje szybkie ładowanie i duży zasięg.

Najnowsze

Moto Guzzi V7 III Racer 10th Anniversary już niedługo w Polsce. W numerowanej edycji specjalnej

Już za kilka dni dotrze do Polski pierwszy egzemplarz specjalnego, numerowanego modelu V7 III Racer 10th Anniversary, który jest hołdem i celebracją 10. urodzin modelu Racer. Czy jubileuszowy model rożni się od zwyczajnego Racera?

W oczy rzuca się nowa przednia owiewka ze zintegrowaną szybą, stylowa i sportowa, wpisująca się w kanony autentycznych café racerów. Podkreślona została dedykowanymi, czerwonymi grafikami – obecnymi również na pokrywie tylnej kanapy. 

W owiewce znalazł się zupełnie nowy reflektor w technologii LED. Tylne światło i kierunkowskazy też są LEDowe. Nowoczesny i dynamiczny styl podkreślony został także przez smuklejszy tylny błotnik oraz nowe lusterka montowane w końcówkach kierownicy. Kolejną cechą charakterystyczną jest pole z numerem 7 z detalem w barwach włoskiej flagi i z czerwoną obwódką.

Moto Guzzi V7 III Racer 10th Anniversary już niedługo w Polsce. W numerowanej edycji specjalnej

Rama i wahacz są w czerwonym kolorze Rosso Corsa, jak V7 Sport z 1971 roku. Kierownica pozostaje dwuczęściowa. Wspaniała kanapa z garbem posiada teraz czerwone przeszycia – sprawia wrażenie jednoosobowej, jednak nakładkę można łatwo zdjąć, aby podróżować we dwójkę. Szprychowe koła mają czarne obręcze i czerwone detale.

Silnik napędzający V7 III to jedyny w swoim rodzaju dwucylindrowiec w układzie V, umieszczony w motocyklu wzdłużnie, z cylindrami dumnie wystającymi na boki. Silnik generuje 52 KM mocy oraz 60 Nm momentu obrotowego, ale V7 III dostępny jest także w wersji dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2. 

Moto Guzzi V7 III Racer 10th Anniversary już niedługo w Polsce. W numerowanej edycji specjalnej

Bezpieczeństwo zawsze stanowiło dla Moto Guzzi dużą wartość, dlatego modele V7 III posiadają dwukanałowy system ABS oraz 2-stopniową kontrolę trakcji MGCT, którą można także odłączyć. Dzięki tym asystentom, jazda w słabych warunkach pogodowych staje się pewna i bezpieczna. Każdy model V7 III może zostać dodatkowo wyposażony w system multimedialny MIA zapewniający połączenie ze smartfonem oraz dostęp do wielu funkcji i danych z jazdy.

Jubileuszowy Moto Guzzi V7 III 10th Anniversary właśnie trafia do sprzedaży. Ten model dostępny jest w wersji specjalnej z własnym i unikalnym numerem zaznaczonym na półce kierownicy, a pierwszy egzemplarz właśnie dociera do Polski. 

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Trzeci sezon produkcji Netflixa o Formule 1 potwierdzony!

Dyrektor generalny Formuły 1, Chase Carey, potwierdzi, że trzeci sezon „Formuła 1: Jazda o życie” jest w trakcie realizacji.

Pierwszy sezon „Formuła 1: Jazda o życie” pojawił się na popularnej platformie streamingowej Netflix w 2019 roku i od razu stał hitem wśród kibiców F1. Dzięki sporej popularności i przychylnym opiniom szybko podjęto decyzję o nakręceniu drugiego sezonu programu, który zadebiutował na platformie w tym roku. Fani serii zastanawiali się czy powstanie też trzeci sezon i czy w jego realizacji nie przeszkodzi pandemia koronawirusa.

Przeczytaj też: „Superswede” – filmowa biografia Ronniego Petersona

Pierwsze doniesienia o tym, że trzeci sezon zostanie jednak nakręcony, pojawiły się w ubiegłym miesiącu. Pojedyncze osoby z ekipy filmowej Netflixa zostały włączone do „baniek” Red Bulla i McLarena podczas wyścigów w Austrii.

W poniedziałek, dyrektor generalny Formuły 1, Chase Carey, oficjalnie potwierdzi, że trzeci sezon „Formuła 1: Jazda o życie” jest w trakcie realizacji:

Po dobrych wynikach oglądalności i pozytywnym odbiorze dwóch pierwszych sezonów dokumentu Netflixa, ekipy filmowe pracują już nad trzecią odsłoną serii.

Też nie możecie się doczekać kolejnego sezonu „Formuła 1: Jazda o życie”?

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Racing Point ukarane! Inne ekipy składają odwołania w sprawie RP20

FIA przyjęła protest Renault, w którym francuski zespół kwestionował legalność wlotów powietrza do hamulców w różowym RP20.

Legalność bolidu Racing Point wzbudziła zastrzeżenia już w trakcie przedsezonowych testów. Przez wielu samochód ekipy z Silverstone był nazywany „Różowym Mercedesem”, ze względu na niezwykłe podobieństwo do zeszłorocznego bolidu Srebrnych Strzał.

Po Grand Prix Styrii Renault złożyło oficjalny protest na ekipę Racing Point, argumentując, że zespół wykorzystał projekt, który nie był w całości ich własnością. Skarga dotyczy przede wszystkim przednich i tylnych kanałów hamulcowych, które według Renault są zbyt podobne do zeszłorocznego projektu Mercedesa.

Renault wskazało, że Racing Point, kopiując zeszłoroczny model Mercedesa, złamało zasadę zastrzegającą, by w przypadku korzystania z zewnętrznego źródła nie było ono zawodnikiem, ani pośrednio lub bezpośrednio projektantem wymienionych części dla jakiegokolwiek zawodnika.

Przeczytaj też: Renault złożyło protest na ekipę Racing Point

ZSS Grand Prix Styrii uznał, że wloty powietrza użyte w RP20 nie zostały zaprojektowane przez Racing Point, co narusza regulamin Formuły 1. FIA potwierdziła, że projekt wlotów powietrza w RP20 pochodzi z ubiegłorocznego modelu Mercedesa W10.

Różowy zespół ukarano odebraniem 15 punktów w klasyfikacji zespołów oraz grzywną w wysokości 400 000 € – po 200 tysięcy za samochody Sergio Péreza i Lance’a Strolla. Dodatkowo Racing Point otrzymał również naganę za wykorzystanie takich samych wlotów powietrza w dwóch kolejnych Grand Prix.

Po Grand Prix 70-lecia Formuły 1 Racing Point dostało kolejną naganę za użycie uznanych za niezgodne z przepisami sportowymi tylnych wlotów powietrza do hamulców. Spodziewane są kolejne nagany po każdym wyścigu przejechanym z kwestionowanymi wlotami powietrza.

Szef ds. technicznych bolidów jednomiejscowych w FIA, wyjaśnił decyzję sędziów, podkreślając, że wloty nie są sprzeczne z technicznego punktu widzenia:

Sędziowie byli zdania, że winny był proces, a nie części. Po pierwszym proteście podczas Grand Prix Styrii zastosowano sankcję związaną z odebraniem punktów i karę finansową. Według sędziów obejmują one już cały proces i dlatego choć po kolejnych wyścigach protest został uznany za zasadny, Racing Point zostały udzielone nagany.

Racing Point ukarane! Inne ekipy składają odwołania w sprawie RP20

Nie wszyscy w paddocku F1 są jednak zadowoleni z tej decyzji. Renault, Ferrari, McLaren i Williams domagają się większej kary dla zespołu Racing Point. Szef Ferrari, Mattia Binotto, powiedział:

Nie zgadzamy się z całą koncepcją samochodu Racing Point. Uważamy, że regulamin jest wystarczająco jasny. Naszym zdaniem doszło do naruszenia regulaminu. Nie sądzę, żeby dzisiejszy werdykt był wystarczający, bo dotyczy tylko nawiewów na hamulce, a nie całej koncepcji samochodu. Jak powiedział Zac Brown, to jedynie wierzchołek góry lodowej i jeszcze sporo rzeczy pozostało do wyjaśnienia.

Przeczytaj też: Ferrari nie wygra wyścigu przed sezonem 2022. Czy to upadek legendy?

Co ciekawe, zespół Racing Point również się odwołał od decyzji FIA, uznając, że kara, którą utrzymał, jest zbyt surowa.

Teraz całą sprawę rozpatrzy Międzynarodowy Trybunał Odwoławczy FIA

Najnowsze