Auto od Toyoty, silnik od BMW
Czy to możliwe by koncerny: japoński i niemiecki połączyły siły? Jak donoszą ostatnie newsy, wygląda na to, że tak. A wszystko za sprawą silników wysokoprężnych.
Mamy już BMW z napędem na przednią oś (czytaj o tym tutaj), a teraz silniki diesla produkowane przez bawarską markę lądują w Toyocie.
Niemiecki koncern będzie dzielił się wiedzą na temat jednostek wysokoprężnych z partnerami z Toyoty. W zamian za to, Japończycy podzielą się z nimi doświadczeniami w technologii hybrydowej. BMW skorzysta na tym wiele, bo otrzyma od Toyoty silniki elektryczne oraz osprzęt i układy przeniesienia napędu, wraz z oprogramowaniem.
Przeczytaj nasze testy modeli Toyota: – test Toyota Prius – czytaj tu; – test Toyota Yaris Hybrid – czytaj tu. |
Toyota Verso z silnikiem od BMW. |
![]() |
fot. Toyota
|
Wschodni producent już wprowadził zachodnie rozwiązanie „w życie”, za sprawą Toyoty Verso. W roku 2014 zaszła zmiana i w gamie silników diesla pojawiła się jednostka 1.6 od BMW (to czterocylindrowa jednostka wysokoprężna o mocy 113 KM i momencie obrotowym 270 Nm, która emituje 119 g dwutlenku węgla na kilometr).
BMW od lat dostarcza swoje silniki innym producentom samochodów. Z jednostek napędowych niemieckiego producenta korzystają PSA/Peugeot-Citroen, niszowy Wiessman oraz McLaren. AutoExpress donosi, że współpraca ma się rozszerzyć w przyszłości i w niemieckie silniki wyposażone mają być Toyota RAV4 i Toyota Auris.
BMW wspólnie z Toyotą wyprodukują model BMW Z5? Czytaj o tym tutaj. |
Toyota chce uatrakcyjnić przede wszystkim ofertę modelu w Europie, gdzie w segmencie minivanów wciąż dominują silniki wysokoprężne właśnie, w większości te o pojemności 1.6 l (50% ogólnej sprzedaży).
Toyota Verso produkowana jest w Turcji. Cena, jaką Japończycy płacą Niemcom za to rozwiązanie, jest owiana tajemnicą.
Silnk wysokoprężny Toyoty Verso pochodzący od BMW. |
![]() |
fot. Toyota
|
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: