BMW serii 2 Active Tourer - nowość z Bawarii

18 lutego 2014
68
Wprowadzenie BMW serii 2 Active Tourer oznacza poszerzenie oferty BMW o kolejny segment modelowy.

Nawiązując do BMW serii 2 Coupe jako drugi model typoszeregu, Active Tourer emanuje sportowym charakterem mierzy zaledwie 4342 mm długości, 1800 szerokości i 1555 wysokości.

Nowe, turbodoładowane silniki o 3 i 4 cylindrach, obfity pakiet rozwiązań z zakresu BMW EfficientDynamics oraz inteligentna łączność zapewniana przez BMW ConnectedDrive mają wyróznic auto wśród konkurentów.

Bogata galeria zdjęć BMW serii 2 Active Tourer - kliknij tu.

O zgrozo! W BMW serii 2 Active Tourer postawiono na system napędu na przednie koła.

Kierowca i pasażer z przodu siedzą o wiele wyżej niż w limuzynie. Możliwość składania w przód oparcia fotela pasażera (opcja), opcjonalne doposażenie auta w pokaźny panoramiczny dach to ciekawostki nowej beemki.

Nasz test BMW 118d przeczytasz tu.

 

BMW serii 2 Active Tourer

fot. BMW

Krótki przedni zwis jest bardzo nietypowy dla aut z przednim napędem, ale jest równie typową cechą dla BMW, jak krótki zwis tylny czy wielki rozstaw osi, „Hofmeister Knick” (załamanie w dolnej części linii okna bocznego przy tylnym słupku) czy tylne lampy w kształcie litery L. Kokpit oczywiście jest pochylony w stronę kierowcy – to kolejny element etosu BMW, którego nie da się nie zauważyć.

Wszechstronność i funkcjonalność
Pojemność bagażnika można w kształtować w zakresie od 468 do 1510 l oraz oparcie kanapy dzielone w proporcjach 40:20:40 (standard). Możliwości powiększa dodatkowo przesuwna kanapa, pozwalająca powiększyć przestrzeń na nogi pasażerów albo bagażnik. Podobnemu celowi służy możliwość regulacji położenia oparcia kanapy. Inteligentnym rozwiązaniem jest składana podłoga bagażnika, pod którą znajdziemy schowki oraz wielofunkcyjny pojemnik. A i sam dostęp do bagażnika jest bardzo łatwy dzięki szerokiej i daleko otwierającej się klapie, którą można opcjonalnie wzbogacić o elektryczne sterowania, a nawet funkcję otwierania ruchem stopy pod zderzakiem tylnym.

Najnowszej generacji silniki o 3 i 4 cylindrach
Nowe BMW serii 2 Active Tourer od chwili wejścia na rynek dostępne będzie z trzema silnikami do wyboru: jednostkami o 3 lub 4 cylindrach, które stanowią początek całej serii nowej generacji silników. Montowane są poprzecznie, a charakteryzują się niezwykle zwartą budową i zastosowaną technologią BMW TwinPower Turbo – i spełniają normę spalinową EU6.

3-cylindrową jednostkę benzynową zobaczymy w wariancie BMW 218i Active Tourer (spalanie miasto/trasa/średnio: 6,1/4,2/4,9 l/100 km*; emisja CO2 średnio: 115 g/km*), połączony jest z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów. Ma on pojemność skokową 1,5 l, rozwija moc maksymalną 136 KM.

BMW serii 2 Active Tourer

fot. BMW

W chwili premiery modelu, najmocniejszym silnikiem w gamie będzie napęd wersji BMW 225i Active Tourer (spalanie 7,6/5,0/6,0 l/100 km*, emisja 139 g/km*). Rozwija on moc maksymalną 170 kW/231 KM i rozpędza auto to 100 km/h w czasie 6,8 s* i maksymalnie do 235 km/h*.

Trzecia jednostka to 4-cylindrowy turbodiesel napędzający model 218d Active Tourer (zużycie paliwa 5,0/3,6/4,1 l/100 km*, emisja 109 g/km*). Należy do tej samej nowej rodziny silników co benzynowi „bracia”, rozwija moc 110 kW/150 KM i moment obrotowy 330 Nm. Rozpędza 218d Active Tourer do 100 km/h w czasie 8,9 s* i maksymalnie do 205 km/h*.

BMW wśród przednionapędowych aut
Nowo skonstruowany układ jezdny, oparty na kolumnach McPhersona z przodu i osi wielowahaczowej z tyłu ma zapewniąć zwinność, precyzję kierowania, stabilność jazdy i komfort resorowania.

Lekka konstrukcja samochodu należy do palety rozwiązań z zakresu BMW EfficientDynamics. Wśród nich znajdziemy także funkcję Auto Start Stop, odzyskiwanie energii hamowania, wskaźnik optymalnego momentu zmiany biegu, aktywację agregatów pomocniczych silnika tylko gdy są potrzebne, a także zintegrowaną kurtynę powietrzną, która wykorzystuje dwa pionowe wloty powietrza w przednim zderzaku do kierowania opływem powietrza obok przednich kół.

BMW serii 2 Active Tourer

fot. BMW

Pakiet M Sport
Poza standardową specyfikacją, nabywca BMW serii 2 Active Tourer może indywidualizować swoje auto z pomocą dwóch linii wyposażeniowych, odnoszących się zarówno do karoserii, jak i kabiny samochodu. Sport Line kładzie nacisk na podkreślanie dynamiki auta, podczas gdy Luxury Line – elegancji i ekskluzywności. Od listopada dostępny będzie jeszcze jeden sposób indywidualizacji: pakiet M Sport. Obejmuje on pakiety M Aerodynamics, zawieszenie M Sport, 17- lub 18-calowe koła aluminiowe M (dla nadwozia) oraz skórzaną sportową kierownicę M i specjalnie tapicerowane sportowe fotele M. Późną jesienią w ofercie znajdą się także warianty z inteligentnym napędem na 4 koła xDrive.

Łączność dla poprawy bezpieczeństwa i komfortu
Na pokładzie auta znajdziemy systemy wsparcia kierowcy i różne funkcje multimedialne określane ogólnie BMW ConnectedDrive. Przykład – Traffic Jam Assistant (asystent korków drogowych) lub oparty na kamerze regulator prędkości z funkcją Stop & Go. Oba działają w oparciu o pojedynczą kamerę i wspierają kierowcę, aktywnie sterując przyspieszaniem lub hamowaniem (prowadzenie wzdłużne) oraz kierunkowym (prowadzenie boczne w ramach Traffic Jam Assistant), a tym samym zdejmując z kierowcy obowiązki związane z wykonywaniem monotonnych czynności typowych dla przemieszczania się w korku na autostradzie lub w gęstym ruchu miejskim.

BMW ConnectedDrive Services&Apps natomiast wprowadzają do samochodowego użytkowania aplikacje znane ze smartfonów i pozwalają na innowacyjne wykorzystanie funkcjonalności takich jak usługa Concierge czy informacja o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym (RTTI).

W BMW serii 2 Active Tourer dostępny jest wyświetlacz przezierny Head-Up Display, wyświetlający przed oczami kierowcy najważniejsze informacje w pełnym kolorze. Aby kierowca nie musiał odwracać wzroku od drogi, informacje te są wyświetlane na ekranie pomiędzy kierownicą a przednią szybą.

BMW serii 2 Active Tourer

fot. BMW

Źródło: BMW, Mototarget

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!