Auto dla kobiet wczoraj i dziś
Minęło ponad sto lat odkąd ludzie przesiedli się z koni, dorożek i rowerów do samochodów. Kobiety już na początku wieku stanowiły cenny kawałek tortu wśród nabywców; paradoksalnie - były bardziej wyemancypowane motoryzacyjnie niż dzisiejsze panie. Zobacz porównanie filmów zestawiające reklamę auta dla kobiet lat 20. i teraźniejszych.
To niesamowite, że kiedyś projektowano auta z myślą o zaradnych kobietach. Samochód był „rozkładany”, miał uchylne okienka niczym w pokoju, a po bokach urocze latarenki. Posiadał obowiązkowo pojemny bagażnik na damskie fatałaszki. Na upartego, złożony jak rower-składak samochód mieścił się w mieszkalnym korytarzu.
Kiedyś kobiety były zdecydowanie też bardziej zaradne samochodowo; potrafiły więcej zrobić własnoręcznie przy aucie, nie czekając na pomoc męskiego bohatera, który – jak to zwykle bywa w filmach – wybawia je z opresji.
Dziś mamy miniaturyzację, elektronikę, systemy bezpieczeństwa… Auto samo praktycznie jedzie, dokładnie wie gdzie skręcić (nawigacja) i jest coraz bardziej pakowne. Tylko, czy gdzieś po drodze, nie gubimy tego specyficznego charakteru? Wszystko zmierza do tego, że niebawem kobiece autko zmieści się w… damskiej torebce!
Najnowsze
-
BMW Skytop – limitowany luksusowy roadster na specjalne zamówienie
BMW Skytop to najnowszy, ściśle limitowany model niemieckiej marki, który zadebiutował na imprezie Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2024 na jeziorem Como. Pierwotnie, BMW nie miało w planach produkcji seryjnej, jednak pozytywny odzew publiczności zmienił decyzję. -
Prototyp Renault Twingo zaprezentowany w Paryżu
-
Mini Hatch po kuracji u AC Schnitzer
-
Audi A3 Sportback TFSI e
-
Lexus ES obchodzi 35. urodziny – opis modelu i dane techniczne
Zostaw komentarz: