Auta tanie w naprawie – ranking ADAC
Kupując samochód zawsze warto przeanalizować nie tylko jego cenę oraz oferty konkurencji, ale przyjrzeć się kosztom ich użytkowania. Drogi serwis to katastrofa dla naszego portfela. Oto testy ADAC dotyczące najbardziej opłacalnych aut w eksploatacji.
fot. Motocaina
|
Tysiąc złotych, dwa tysiące, pięć – o takich kwotach nie chciałybyśmy słyszeć odwiedzając serwis, ubezpieczając nasze ukochane cztery kółka czy tankując na stacji, tymczasem posiadanie samochodu kosztuje, podobnie jak jego zakup.
Ekonomia eksploatacji powinna więc być tym, na co zwracamy szczególną uwagę. Pragnąc pomóc nam przy podejmowaniu decyzji ADAC przedstawia nam ocenę aut właśnie pod tym kątem.
Niemiecka organizacja przyjęła, że samochodem przejeżdżamy rocznie 15 tysięcy kilometrów i policzyła średni miesięczny koszt utrzymania auta, biorąc pod uwagę takie parametry, jak: początkowa cena zakupu, utrata wartości, serwisowanie w ASO, ubezpieczenie, paliwo, zmiana opon oraz inne, drobne wydatki.
Przed wami zestawienia sześciu segmentów, niestety nie wszystkie „oszczędne” auta dostępne są na polskim rynku.
W nawiasie podano kolejno:
– moc silnika w kW
– cena wersji podstawowej w EUR
– miesięczne koszty eksploatacyjne (w EUR)
– koszty eksploatacyjne w przeliczeniu na jeden przejechany kilometr (w eurocentach)
Klasa mini:
1. Toyota Aygo 1.0 (miesięczny koszt eksplotacji 320 euro)
2. Smart Fortwo coupe 1.0 (miesięczny koszt eksplotacji 320 euro)
3. Nissan Pixo 1.0 Visia (miesięczny koszt eksplotacji niewiele ponad 320 euro)
Samochody małe:
1. Mitsubishi Colt 1.1 LPG (miesięczny koszt eksplotacji 340 euro)
2. Hyundai i20 1.2 LPG Classic (miesięczny koszt eksplotacji 348 euro)
3. Dacia Sandero 1.4 LPG Ambiance (miesięczny koszt eksplotacji wynosi 351 euro)
Klasa niższa-średnia:
1. Dacia Logan 1.2 16V (miesięczny koszt eksplotacji niewiele wyższy niż w klasie samochodów małych wynosi 357 euro)
2. Łada Priora 2170 1.6 16V LPG Basic (miesięczny koszt eksplotacji 387 euro)
3. Renault Kangoo dCi 70 Campus (miesięczny koszt eksplotacji 424 euro)
Klasa średnia:
1. Skoda Octavia Combi 1.6 LPG Classic (miesięczny koszt eksplotacji oscylujący w okolicach 450 euro)
2. Skoda Octavia 1.4 Tour (miesięczny koszt eksplotacji oscylujący w okolicach 450 euro)
3. Skoda Yeti 2.0 TDI DPF (miesięczny koszt eksplotacji oscylujący w okolicach 463 euro)
Klasa wyższa-średnia:
1. Skoda Superb 1.9 TDI Comfort DPF (miesięczny koszt eksplotacji jedyny w tej klasie poniżej 600 euro, wynosi 547)
2. Mitsubishi Outlander 2.0 2WD (miesięczny koszt eksplotacji oscylujący w okolicach 602 euro)
3. Subaru Legacy 2.0D Trend DPF (miesięczny koszt eksplotacji oscylujący w okolicach 623 euro)
Klasa wyższa:
1. Nissan Patrol 3.0 Di XE (miesięczny koszt eksplotacji znaczący – ponad 820 euro)
2. Chrysler 300C 3.0 CRD automat DPF (miesięczny koszt eksplotacji aż o 200 euro wyższy niż u lidera rankingu 1027 euro)
3. Mercedes R 300 CDI BlueEfficiency 7G-Tronic DPF (miesięczny koszt eksplotacji oscylujący w okolicach 1030 euro)
Źródło:ADAC
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: