Audi S5 napędza teraz silnik TDI

Po raz pierwszy w historii modelu, Audi S5 ma pod maska mocnego Diesla V6. Silnik 3.0 TDI, zarówno w wersji S5 Coupe, jak i w S5 Sportback,

Jednostka 3.0 TDI montowana w Audi S5 generuje moc 347 KM oraz a moment obrotowy 700 Nm dostępny jest w przedziale od 2500 do 3100 obr./min. Sześciocylindrowy Diesel rozpędza S5 Coupe od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy, a S5 Sportback w 4,9 sekundy. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna to 250 km/h. Zużycie paliwa ma wynosić 6,2 l/100 km, a więc średnio o 19 procent mniej, niż ich poprzednik z silnikiem benzynowym. Ten nadal jest oferowany na rynkach pozaeuropejskich. Jednostka 3.0 TFSI ma moc 354 KM i w zakresie od 1370 do 4500 obr./min. generuje 500 Nm momentu obrotowego.

Silnik TDI w modelach S współpracuje teraz z elektrycznie napędzaną sprężarką EAV oraz z systemem mild-hybrid MHEV. Oba te podzespoły wbudowane są w znajdującą się tu w standardzie 48-woltową główną sieć elektryczną. Po raz pierwszy w modelu S5 TDI 48-woltowy alternator-rozrusznik (RSG) jest sercem systemu mild-hybrid. Jego maksymalna moc rekuperacji to 8 kW. . Centrum dystrybucji energii jest chłodzony powietrzem akumulator litowo-jonowy o pojemności 0,5 kWh. Zamontowano go pod podłogą bagażnika.

Dzięki temu systemowi, gdy kierowca przy prędkości pojazdu pomiędzy 55 a 160 km/h zdejmie nogę z pedału gazu, samochód nawet na 40 sekund przechodzi w fazę żeglowania – silnik całkowicie się wyłącza, ale litowo-jonowy akumulator wciąż dostarcza energię. Układ zarządzania pracą silnika, za każdym razem decyduje jaki tryb jest najbardziej wydajny: czy auto ma jechać w trybie żeglowania, czy w trybie biegu jałowego, czy ma rekuperować odzyskując energię kinetyczną. System start-stop z kolei załącza się już przy prędkości 22 km/h. Gdy samochód w tym trybie stoi np. na skrzyżowaniu, silnik uruchamia się ponownie już wtedy, gdy samochód przed nami ruszy – nawet gdy cały czas wciśnięty jest pedał hamulca.

3.0 TDI przekazuje moc do błyskawicznie i łagodnie przełączającej biegi, automatycznej skrzyni biegów tiptronic. Jej niższe biegi maja sportowe, krótkie przełożenia, podczas gdy biegi wysokie są dłuższe, co wpływa na redukcję ilości obrotów i zmniejszenie spalania.

Siła napędowa pochodząca z silnika trafia na koła za pośrednictwem stałego napędu na cztery koła quattro. Centralnym elementem napędu Audi S5 jest samoblokujący, centralny mechanizm różnicowy. W normalnych warunkach jazdy mechanizm rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednią a tylną osią w stosunku 40:60. Jeśli któreś z kół zaczyna tracić przyczepność, wtedy mechanizm różnicowy przekierowuje większość momentu na oś z lepszą przyczepnością. W ten sposób 70 procent mocy trafić może na oś przednią, a nawet 85 procent na oś tylną.

Opcjonalny, sportowy mechanizm różnicowy dodatkowo optymalizuje prowadzenie auta. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, sportowy dyferencjał dosłownie wciska samochód w zakręt, eliminując jakiekolwiek oznaki podsterowności. Przy wchodzeniu w zakręt albo podczas dodawania w nim gazu, większość momentu obrotowego dystrybuowana jest do tylnego koła znajdującego się po zewnętrznej stronie zakrętu. Opcjonalnie dostępne jest również zawieszenie z kontrolą stopnia tłumienia, w którym elektromagnetycznie sterowane zawory regulują przepływ oleju.

Standardowo, Audi S5 Coupe i S5 Sportback wyposażane są w 18-calowe felgi i opony w rozmiarze 245/40. Opcjonalnie zamówić można felgi 19-calowe, z oponami 255/35. Oprócz tego, w ofercie Audi sport dla obu S5 TDI znajdziemy 20-calowe felgi i opony 265/30. Hamulce pojazdu są równie duże i mocne. Wentylowane tarcze hamulcowe przedniej osi mają 375 mm średnicy. Obejmują je czarne (opcjonalnie czerwone), sześciotłoczkowe, stałe zaciski z logo S.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze