Audi S1 od 130 670 złotych – już w salonach
Do salonów w czerwcu powraca model, którego nazwa przywodzi na myśl rajdowe zwycięstwa czterech pierścieni. Najnowsze S1 nie jest jednak samochodem wyczynowym, a sportowym wcieleniem najmniejszego kompaktu Audi – modelu A1.
Audi S1 Sportback |
fot. Audi |
Audi S1 oferowane jest w wersji trzydrzwiowej lub pięciodrzwiowej – Sportback. Zamontowano w nim zupełnie nowe ksenonowe reflektory Xenon plus. Diodowe światła tylne otrzymały nową, poziomą stylizację. Wiele detali, przede wszystkim przedniego i tylnego zderzaka, progów i układu wydechowego, nabrało wyrazistości. Cztery nowe kolory lakieru uzupełniły dotychczasową ofertę. Dzięki opcjonalnemu, zewnętrznemu pakietowi stylistycznemu quattro, obejmującemu np. spojler dachowy, samochód zyskał jeszcze „ostrzejszy” wygląd.
Galeria zdjęć Audi S1 Sportback tu. |
Jednostka napędowa tego małego kompaktowego auta to czterocylindrowy, benzynowy silnik 2.0 TFSI. Wyposażony w turbosprężarkę, generuje 231 KM i moment obrotowy 370 Nm. Ta dwulitrowa jednostka rozpędza Audi S1 i S1 Sportback od 0 do 100 km/h w odpowiednio 5,8 lub 5,9 sekundy. Jego maksymalna prędkość wynosi 250 km/h. Motor TFSI o sportowym, głębokim brzmieniu spala, również odpowiednio 7 lub 7,1 l paliwa na 100 km. Jak każdy model Audi typu S, także S1 i S1 Sportback mają stały napęd na cztery koła quattro.
Wnętrza obu wersji utrzymane są w ciemnych odcieniach. Dominuje w nich czerń. Czarne są także wewnętrzne wyloty wentylacji. Zegary mają typową dla modeli S ciemnoszarą kolorystykę. Nakładki na pedałach wykonano ze szczotkowanej stali szlachetnej. Alternatywnie do montowanych seryjnie sportowych foteli, zamówić można siedzenia sportowe S ze zintegrowanymi zagłówkami. Na życzenie, pojazd wyposażony w pakiet stylistyczny „wnętrze quattro”, zyskuje wyraźne kolorowe akcenty.
Pięciodrzwiowa odmiana Audi S1 kosztuje 132 670 złotych, a wersja trzydrzwiowa 130 670 złotych. Pierwsze egzemplarze nowego modelu trafią do polskich salonów sprzedaży jeszcze w czerwcu.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: