Audi Q7 wchodzi na nowy poziom. Co zmieniło się po faceliftingu?

Audi Q7 przeszło gruntowną aktualizację, zarówno wizualną, jak i techniczną. Nowe Audi Q7 w europejskich salonach sprzedaży dostępne będą od połowy września.Sprawdzamy, czego można się spodziewać w wersji po lifcie!

W przodzie wyraźnie widać dużą, ośmiokątna osłonę chłodnicy Singleframe z sześcioma pionowymi listwami porządkującymi jej strukturę. W ten sposób Audi Q7 wygląda na jeszcze mocniejsze. 

Reflektory – opcjonalnie mogą to być reflektory diodowe HD Matrix ze światłem laserowym Audi – swoim kształtem i sygnaturą świetlną podkreślają szerokość tego dużego samochodu. 
olny spojler na przednim zderzaku, sportowo podkreślona, lakierowana osłona podwozia z tyłu oraz 19-calowe felgi kół są wyposażeniem standardowym.

Elektromechaniczny system aktywnej stabilizacji przechyłu jest tu dostępny opcjonalnie. Amortyzatory z możliwością regulacji stopnia tłumienia redukują ruchy nadwozia na nierównych nawierzchniach, o ile samochód jedzie prosto. Podczas jazdy sportowej ich praca skupia się na optymalnej kompensacji przechyłu – tendencja samochodu do pochylania się w zakręcie jest tu znacznie zredukowana.

Również opcjonalnie dostępny jest układ czterech kół skrętnych. Przy niskich prędkościach koła tylne skręcają o maksymalnie 5 stopni w kierunku przeciwnym do kąta skrętu kół przednich, wpływając w ten sposób na większą zwrotność pojazdu. Podczas jazdy po autostradzie te same koła skręcają w kierunku tym samym co koła przednie, zwiększając stabilność auta.

Wszystkie jednostki napędowe Audi Q7 współpracują z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic i ze stałym napędem na cztery koła quattro. Na początku sprzedaży dostępne będą w ofercie dwa silniki wysokoprężne.

We wrześniu dołączą do nich silnik benzynowy oraz hybryda typu plug-in. Standardowo montowana tu technika mild-hybrid odgrywa kluczową rolę w wydajności tych silników. W toku normalnej eksploatacji może ona zredukować spalanie nawet o 0,7 litra na 100 km. Serce systemu, czyli alternator – rozrusznik RSG, zasila 48-woltowy główny system elektryczny, a kompaktowy, litowo-jonowy akumulator magazynuje odzyskaną energię. Podczas hamowania RSG może odzyskać nawet 8 kW energii i przesłać ją do akumulatora. 

Nowa stylistyka pozwoliła temu dużemu SUV’owi jeszcze urosnąć. Jego długość zwiększyła się o jedenaście milimetrów, do 5063 mm. Szerokość to teraz 1970 mm, a wysokość 1741 mm. Audi Q7 przewyższa swych bezpośrednich konkurentów zarówno jeśli chodzi o długość wnętrza, jak i o ilość miejsca nad głową i miejsca dla ramion w przednim rzędzie foteli. Wiele schowków, w tym nowy w tablicy rozdzielczej oraz duża powierzchnia ładunkowa, zapewniają sporą funkcjonalność i wartość użytkową.

Najwyższym stopniem rozbudowy systemów connectivity jest w nowym Q7 system MMI navigation plus. W jego skład wchodzi m.in. standard przesyłania danych LTE Advanced, hotspot Wi-Fi, sterowanie głosem naturalnym oraz szeroka gama usług Audi connect – od informacji o aktualnym ruchu drogowym online, przez nawigację z Google Earth, do hybrydowego radia.

Adaptacyjny asystent jazdy łączący funkcje adaptacyjnego tempomatu, asystenta jazdy w korkach i asystenta utrzymania pasa ruchu, zmniejsza konieczność angażowania kierowcy – zwłaszcza na długich trasach. W połączeniu z asystentem wydajności przyhamowuje i rozpędza Audi Q7 w zależności od warunków drogowych przed pojazdem. Nowością tu jest asystent niebezpieczeństwa. Jeśli system rozpozna, że kierowca nie wykonuje żadnych gestów czy operacji, doprowadzi do zatrzymania pojazdu inicjując przy tym odpowiednie działania ochronne i ratownicze.

Komentarze:

Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze