Atak padaczki za kierownicą zakończony kolizją

Epilepsja to choroba szczególnie niebezpieczna dla kierowców, a jaki efekt może mieć napad padaczkowy u osoby siedzącej za kierownicą, możecie zobaczyć na poniższym wideo.

Samochodowa kamera uchwyciła moment, kiedy kierowca niebieskiego Mercedesa klasy A nagle zjechał z drogi i uderzył w latarnię. Auto odbiło się od niej i omal nie wjechało na skrzyżowanie. Z samochodu wyskoczył pasażer i zaczął udzielać pomocy kierowcy.

Poważny wypadek na skrzyżowaniu. Co robił sprawca?

Jak wynika z opisu nagrania, do kolizji doszło przy prędkości około 70 km/h, a jej powodem był atak padaczki. Po kilku minutach na miejscu pojawiła się karetka i zabrała kierowcę do szpitala. Pasażerowi nic się nie stało.

Wypadek po bezmyślnym hamowaniu na autostradzie

Nie wiemy, czy kierowca był świadom swojej choroby, ale jeśli tak, to decyzja, żeby wsiąść za kierownicę była wysoce nierozsądna. Może wydawać się, że nie da się mieć epilepsji i o tym nie wiedzieć, ale choroba ta nie zawsze objawia się napadami drgawek. Jej symptomy mogą być przez długi czas niezauważalne, albo ograniczać się kilkusekundowych epizodów, w których chory nie kontroluje tego, co się dzieje. Za kierownicą więcej nie trzeba, żeby doszło do niebezpiecznej sytuacji.

Najnowsze

Uciekała przed policją jadąc pod prąd, ale najdziwniejszy był moment zatrzymania

Nie znamy powodów ucieczki kobiety przed policją, ale równie zagadkowe jest to, dlaczego udało się ją zatrzymać.

Według informacji znajdujących się pod nagraniem, policja została wezwana na jeden z gdańskich parkingów, do awanturującej się kobiety. Kiedy na miejsce przyjechał patrol, sprawczyni zamieszania już tam nie było, ale świadkowie przekazali szczegółowe informacje na temat samochodu, którym odjechała.

Pił alkohol za kierownicą i uciekał przed policją

Niedługo po tym policjanci zauważyli auto, którym miała poruszać się podejrzana. Wydali jej polecenie zatrzymania się, ale ona zaczęła uciekać. W pewnym momencie wjechała na ulicę pod prąd, a widząc stojące na skrzyżowaniu samochody, blokujące jej przejazd, zdecydowała się skręcić na rondzie, również pod prąd. I wtedy sytuacja zrobiła się trochę dziwna.

Motocyklista uciekał przed policją z błahego powodu. Teraz ma poważne kłopoty

Kierująca, której najwyraźniej do tej pory nie przeszkadzało łamanie przepisów, zatrzymała się, żeby ustąpić pierwszeństwa tramwajowi. Zdążyłaby przejechać przed nim, mogła przejechać koło niego. Ona jednak spokojnie stała, nawet kiedy tramwaj dawno pojechał, a policjant wybijał boczną szybę w jej aucie. Zorientowała się, że ucieczka nie ma sensu, ale nie chciało jej się wyjść z auta dobrowolnie?

Najnowsze

Cupra Ateca 2020 – tak prezentuje się sportowy SUV po liftingu

Kilka dni temu pisałyśmy o prezentacji Seata Ateca po faceliftingu i już producent pokazał zmiany w sportowym SUV-ie Cupra Ateca. Zmiany są zdecydowanie kosmetyczne, napęd pozostał ten sam, ale udało się skrócić czas przyspieszenia do "setki".

Tegoroczną odsłonę modelu Ateca wydłużono o 10 mm do 4386 mm i obniżono o 2 mm do 1599 mm. O jej bardziej dynamicznym wyglądzie zadecydowało również wprowadzenie oświetlenia Full LED z przodu i z tyłu samochodu oraz dynamicznych kierunkowskazów. W karoserię wtopiono srebrne i miedziane detale, a dyfuzor poniżej grilla i obudowa przednich świateł przeciwmgłowych zyskały aluminiowe wykończenie. 

Kierowcy mogą wybierać m.in. spomiędzy 6 rodzajów felg, w tym specjalnych wersji Sports Black oraz Copper, a także 6 kolorów karoserii. Fani unikalnych wrażeń dźwiękowych mogą również zamówić układ wydechowy firmy Akrapovič. Kierowca skorzysta m.in. z nowej kierownicy Cupra wyposażonej w przyciski zapłonu oraz wyboru trybu jazdy, a także aluminiowych, sportowych pedałów.

Cupra Ateca 2020 - tak prezentuje się sportowy SUV po liftingu

W standardowej wersji znajdziemy fotele kubełkowe z tapicerką Dinamica® z elementami skóry ekologicznej, elementy dekoracyjne deski rozdzielczej w kolorze ciemnego aluminium oraz obicie drzwi ze skóry ekologicznej z przeszyciem w kolorze miedzi. Z kolei osoby, które zdecydują się na opcjonalną tapicerkę, otrzymają fotele kubełkowe z tapicerką z perforowanej skóry naturalnej Nappa w kolorze Petrol Blue i skóry ekologicznej z opcją elektrycznego sterowania fotelem i funkcją pamięci.

Cupra Ateca 2020 - tak prezentuje się sportowy SUV po liftingu

Centrum samochodu jest wirtualny kokpit wysokiej rozdzielczości o przekątnej 10,25 cala, umożliwiający dobór wyświetlanych parametrów jazdy i informacji z systemu multimedialnego. Z oferty multimedialnej i nawigacji można korzystać nie tylko dotykowo poprzez 9,2-calowy ekran, ale również za pomocą głosu.

Ateca 2020 została wyposażona w 2-litrowy silnik TSI o mocy 300 KM oraz dwusprzęgłową, siedmiobiegową skrzynię DSG. Przekłada się to na maksymalny moment obrotowy równy 400 Nm oraz prędkość maksymalną 247 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie jedynie 4,9 sekundy. 

Cupra Ateca 2020 - tak prezentuje się sportowy SUV po liftingu

Pewność prowadzenia zapewnia napęd 4Drive z zawieszeniem adaptacyjnym. Kierowca ma dodatkowo zapewniony dostęp do sześciu programów jazdy: Normal, Sport, Cupra, Snow, Off-road lub indywidualny. Kolejnym elementem wpływającym na wysokie właściwości jezdne są hamulce Brembo, które przekładają się na większą kontrolę przy pokonywaniu zakrętów i hamowaniu. 

Cupra Ateca 2020 - tak prezentuje się sportowy SUV po liftingu

Nowa Cupra Ateca została zaprojektowana w barcelońskiej siedzibie marki. Produkcją zajmą się czeskie zakłady w Kvasinach, niedaleko granicy z Polską. Premiera sprzedażowa modelu Cupra Ateca 2020 planowana jest na drugą połowę 2020 roku.

Najnowsze

30 Volkswagenów Transporter T6 trafi do OSP w całym kraju

Samochody, które trafią do jednostek OSP to wielozadaniowe Volkswageny Transporter T6 TDI, L2H1 z napędem na cztery koła 4Motion.

Nie są to typowe auta pożarnicze lecz pojazdy wsparcia jednostek OSP w ich działaniach związanych ze zwalczaniem skutków epidemii COVID-19 oraz z zapobieganiem i walką z suszą i zagrożeniem pożarowym.

Każdy z nich może pomieścić aż 6 osób i posiada wyposażenie niezbędne do działań związanych ze zwalczaniem skutków epidemii. Znajdą się w nich m.in.: maseczki medyczne jednorazowe trójwarstwowe, kombinezon zgodny z normą PNEN 14126, rękawiczki nitrylowe, płyny odkażające wraz z odpowiednim opryskiwaczem, czy płyny do dezynfekcji powierzchni.

30 Volkswagenów Transporter T6 trafi do OSP w całym kraju

Charakterystyczne, odpowiednio oznaczone Volkswageny Transporter T6 pojawią się w każdym województwie – od Zachodniego Pomorza, po Podkarpacie. Najwięcej będzie ich jednak jeździło w południowych rejonach Polski, w tym na Śląsku – którego mieszkańcy zostali wyjątkowo doświadczeni przez epidemię – oraz na Mazowszu.

Umowa dotycząca bezpłatnego użyczenia 30 Volkswagenów Transporter T6 zawarta została na 6 miesięcy z opcją jej przedłużenia. Każdy pojazd objęty jest pełną obsługą serwisową i wyposażony zostanie dodatkowo w ubezpieczenie OC i AC oraz w kartę paliwową.

Najnowsze

Alpinestars Tech Air 5 – kamizelka z poduszką powietrzną zapewni więcej ochrony

Kamizelki z poduszką powietrzną dla motocyklistów to bardzo szybko rozwijająca się i coraz bardziej przystępna technologia. Nowością na sezon 2020 jest w pełni autonomiczna kamizelka przeznaczona do użytku drogowego - Tech Air 5.

Już nie tylko klatka piersiowa, żebra czy plecy. Ramiona to kolejna część ciała, którą zabezpieczają najbardziej zaawansowane algorytmy. Standardowy ochraniacz pleców Level 1, stanowi dodatkową ochronę dla kręgosłupa, dzięki czemu motocyklista może czuć się bezpiecznie w każdych warunkach.
 
Sercem kamizelki jest zupełnie nowa jednostka centralna (CPU), bazująca na algorytmach rozwijanych od 2001 r. przy współpracy z czołowymi zawodnikami MotoGP. Miliony kilometrów i tysiące wypadków – ilość przeanalizowanych danych jest imponująca.
 
Dzięki prowadzonym na szeroką skalę testom i badaniom powstał system oparty o sześć czujników, które przetwarzają dane w czasie rzeczywistym. Trzy akcelerometry i trzy żyroskopy analizują prędkość, przyśpieszenie i przeciążenia. Po wykryciu niebezpiecznego zdarzenia, poduszka jest napełniana w rekordowym czasie od 20 do 40 ms w zależności od jej rozmiaru.

Alpinestars Tech Air 5 - kamizelka z poduszką powietrzną zapewni więcej ochrony

 
Jak to wszystko przekłada się na rzeczywistą ochronę użytkownika? Realnie siłę uderzenia, którą absorbuje kamizelka Alpinestars Tech Air 5 można porównać do 18 tradycyjnych protektorów. Oznacza to, aż o 95% większą skuteczność niż standardowe rozwiązania.
 
Najwyższy poziom komfortu
Kamizelka Alpinestars Air Tech 5 jest kompatybilna z każdy rodzajem kurtki motocyklowej. Nie ma znaczenia, czy będzie to skórzana kurtka, czy tekstylna, ważne jest jedynie, aby miała ok. 4 cm luzu w klatce piersiowej na umieszczenie kamizelki. Podczas zakupu warto przymierzyć docelową kurtkę i kamizelkę razem.
 
Kolejnym ukłonem w stronę motocyklistów jest wydajna wentylacja kamizelki. Umieszczony na plecach ochraniacz nie zatrzymuje powietrza, a sama struktura materiału zapewnia przestrzeń do wentylacji.

Alpinestars Tech Air 5 - kamizelka z poduszką powietrzną zapewni więcej ochrony

 
Lekka konstrukcja, dostępność w rozmiarach od XS do 4XL i uniwersalność – kamizelka Alpinestars Air Tech 5 jest przeznaczona zarówno dla mężczyzn jak i dla kobiet. Kamizelka jest zaprogramowana na 3 napompowania. Po każdym z nich można bez problemu wymienić nabój w autoryzowanym sklepie, a w niedalekiej przyszłości każdym będzie mógł zrobić to samodzielnie. Po trzech wymianach kamizelkę należy odesłać do producenta w celu jej regeneracji.
 
Dodatkowym atutem przemawiającym za wygodną obsługą jest aplikacja łącząca kamizelkę za pomocą opcji Blueetooth z telefonem. Aplikacja Tech Air pozwala sprawdzać status kamizelki, poziom naładowania i bazując na GPS – trasę przejazdu i parametry jazdy takie jak odległość, prędkość czy czas. W razie wypadku wyśle również notyfikację SMS.

 

Najnowsze