Konrad Maruszczak

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio odchodzi do lamusa. Ale jest dobra wiadomość

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio to jeden z najbardziej ekscytujących sedanów na rynku. Niestety, ekologia dla samochodów jest nieubłagana i uśmierci sportową włoszkę. Ale jest światełko w tunelu.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio zadebiutowała w 2015 roku. Jej premiera była huczna, bo „wyśpiewał” ją sam Andrea Bocelli w utworze Nessun Dorma – najsłynniejszej włoskiej operze. W zeszłym roku Giulia przeszła facelifting, na który także załapała się wersja Quadrifoglio.

Wszystko jednak wskazuje na to, że super-sedan wkrótce zniknie z rynku, choć czterolistna koniczyna (symbol i znaczenie Quadrifoglio) nie odejdzie w niepamięć.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio to cud włoskiej inżynierii

Pod maską znajdziemy 2,9-litrowy silnik V6 produkcji Ferrari. Głęboki, gardłowy dźwięk, osiągi godne samochodu sportowego i napęd wyłącznie na tylną oś to przepis na bezkompromisowy samochód dla fanatyków.

Silnik produkuje 510 koni mechanicznych i 600 Nm dostępnych od 2500 do 5000 obr./min. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio katapultuje do setki w 3,9 sekundy, a wartości na zegarach rosną aż osiągną 307 km/h. Sportowa Giulia dostępna jest tylko z 8-stopniowym automatem.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio jest wrogiem ekologów

Niestety, mocny silnik i niemały apetyt na paliwo mocno denerwuje ekologów i przez ich wymogi auto musi odejść. Larry Dominique, szef Alfy Romeo w Ameryce Północnej, w poście na Linkedinie ogłosił, że ostatnie zamówienia na Giulię Quadrifoglio zostaną zrealizowane do końca kwietnia, a ostatnie samochody zjadą z taśmy produkcyjnej w czerwcu tego roku.

Z drugiej strony rzecznik Alfa Romeo w Wielkiej Brytanii potwierdził, że Giulia Quadrifoglio będą wciąż dostępne na innych rynkach. Sytuacja tyczy się zarówno Giulii, jak i SUVa Stelvio Quadrifoglio.

To jednak nie koniec szybkich aut z koniczyną

Quadrifoglio – co po włosku oznacza „czterolistną koniczynę” – to linia sportowych samochodów Alfy Romeo, której początki sięgają ponad stu lat, od roku 1923, na długo przed pojawieniem się na scenie BMW M i Mercedes-Benz AMG.

Wyczynowe samochody z Włoch noszące tę nazwę mają zmodyfikowaną konstrukcję, specjalnie dostrojone układy napędowe i emblemat z białym trójkątem z koniczyną umieszczony na błotniku tuż za przednimi kołami.

Włosi nie chcą jednak całkiem zrezygnować z linii Quadrifoglio i pojawiają się doniesienia o nowych modelach z bardzo dużą mocą. Ptaszki ćwierkają, że kolejne auta będą już mocno zelektryfikowane, a następca Giulii może mieć nawet 1000 KM (w wersji elektrycznej). Mówi się także o bardzo mocnej hybrydzie.

Jedno jest pewne – następca nie będzie miał już tak wyjątkowego charakteru jak Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio z silnikiem V6 od Ferrari.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze