Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio po liftingu. Co się zmieniło?

Ta prezentacja była nieco inna niż zazwyczaj - nie było efektów świetlnych, kłębów dymu. Podczas wideokonferencji zaprezentowano wersje na 2020 rok Giulii i Stelvio Quadrifoglio. Producent zapowiedział, że zmiany nie wpłynęły na sportowy charakter zawieszenia i silnika. Zobaczcie, co nowego oferuje nam Alfa Romeo!

Pod maską znajdziemy potężny silnik 2,9 V6 Bi-Turbo, wykonany w całości z aluminium i mogący uwolnić aż 510 KM z maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm przy 2500 obr/min. Każda Quadrifoglio jest wyposażona teraz w szereg systemów wpływających na słynne „emocje” w trakcie jazdy: aktywne zawieszenie AlfaTM Active Suspension, selektor AlfaTM DNA Pro z trybem RACE, aerodynamiczny wysuwany spoiler AlfaTM Active Aero splitter w Giulii. 

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio po liftingu.

„Doznania akustyczne” zapewnia nowy układ wydechowy Dual Mode z czterema końcówkami wydechu. Klient będzie miał możliwość doposażenia swojej Giulii i Stelvio Quadrifoglio w nowy układ wydechowy Akrapovič.

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio po liftingu.

Nowością jest też nowe wykończenie kierownicy i dźwigni zmiany biegów obszyte skórą oraz nowa kolorystyka pasów bezpieczeństwa teraz dostępnych nie tylko w kolorze czarnym, ale do wyboru również w kolorze czerwonym lub zielonym.

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio po liftingu.

Standardem od zawsze są sportowe fotele w połączeniu skóry i Alcantary, a opcjonalnie można doposażyć wersję Quadrifoglio w kubełkowe fotele Sparco ze szkieletem z włókna węglowego.

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio po liftingu.

Jeśli chodzi o nowości stylistyczne nadwozia, w Giulii i Stelvio Quadrifoglio wprowadzono nowe tylne przyciemniane światła LED oraz nowe, błyszczące, czarne wykończenie przedniego scudetto i logotypów w kolorze Dark Miron. W Stelvio debiutują również nowe 21-calowe felgi, dedykowane dla wersji Quadrifoglio.  

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio po liftingu.

Nowa technologia pokładowa zastosowana w Quadrifoglio MY20 obejmuje całkowicie nowy system informacyjno-rozrywkowy z 8,8-calowym centralnym wyświetlaczem dotykowym, z zestawem połączonych usług i przeprojektowanym interfejsem.

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio po liftingu.

Wśród nowych funkcji Quadrifoglio znajdują się Performance Pages, dedykowane ekrany, które pozwalają sprawdzić w rzeczywistym czasie status samochodu: temperaturę głównych urządzeń mechanicznych, rozkład momentu obrotowego, ciśnienie turbo i moc wykorzystywaną w czasie rzeczywistym, a także chronometry cyfrowe do pomiaru przyspieszenia i maksymalnej prędkości. 

Wraz z Giulią i Stelvio MY20 debiutuje pełny zestaw nowych zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy ADAS 2, zapewniając bardziej autonomiczną  jazdę samochodem. Główne nowoczesne systemy bezpieczeństwa zastosowane w modelach Quadrifoglio MY20 to: Lane Keeping Assist (aktywny system utrzymywania pasa ruchu),Active Blind Spot Assist (aktywny asystent martwego pola),Active Cruise Control (aktywny tempomat),Traffic Sign Recognition and Intelligent Speed Control (system rozpoznawania znaków drogowych i kontroli prędkości),Traffic Jam Assist and Highway Assist (system wspomagający jazdę w korku i na autostradzie) oraz Driver Attention Assist (asystent wspomagania koncentracji). 

Najnowsze

Kampania „Wyprzedzamy Nowotwór” powróciła na rajdowe trasy. Tym razem w cyfrowej wersji

Dotychczas „w realu”, teraz w świecie wirtualnym, Polski Związek Motorowi i zawodnicy rajdowi wspierają akcję, której celem jest poprawa wczesnej diagnostyki choroby nowotworowej u dzieci.

Kampania społeczna „Wyprzedzamy nowotwór” pojawia się na rajdowych trasach już od trzech lat. Od początku wspiera ją PZM i wszyscy zawodnicy Motul HRSMP. W tym roku, ze względu na pandemię, rajdowa rywalizacja przeniosła się do świata wirtualnego. Właśnie poznaliśmy oficjalne wyniki pierwszej rundy czyli Cyfrowego Rajdu Norwegii. Triumfatorem klasyfikacji generalnej został Michał Pryczek startujący pod pseudonimem II Harvester. 
Fundację reprezentują jak zawsze Emilia Kotarska i Wojtek Sroczyński. Tym razem wprawdzie pokonują OS-y w odrębnych autach, ale w tym samym celu. Inauguracyjna runda cyfrowych mistrzostw wypadła zresztą bardzo dobrze dla teamu „Wyprzedzamy Nowotwór Rally”, który zajął drugie miejsce w klasyfikacji zespołów sponsorskich.

Tegoroczna edycja kampanii „Wyprzedzamy nowotwór” wygląda nieco inaczej niż planowaliśmy, ale dostosowanie się do zmieniających się warunków to przecież jedna z ważniejszych umiejętności rajdowych. Szybko skompletowaliśmy sprzęt i podjęliśmy wyzwanie – mówi Emilia Kotarska, członek Zarządu Fundacji Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową.

Zabawa nie jest tak fajna, jak w czasie prawdziwych rajdów, ale jakiś smaczek rajdowania to daje. Ważne, że jadąc wirtualnie można wieźć nadal bardzo poważne przesłanie i nagłaśniać temat diagnostyki choroby nowotworowej u dzieci – dodaje Sroczyński.

Nowotwory u dzieci należą to tzw. chorób rzadkich czyli dotykają niedużą liczbę osób w porównaniu do całej populacji. Co roku w Polsce odnotowuje się około 1200 nowych zachorowań. Jednak alarmujące jest to, że nowotwory wciąż stanowią  drugą (po wypadkach i zatruciach) przyczynę śmierci dzieci. 

Ogromne znaczenie ma rozpoznanie choroby na jak najwcześniejszym etapie, kiedy leczenie jest najbardziej efektywne. A na wczesne rozpoznanie duży wpływ ma świadomość, wiedza o nowotworach i objawach choroby. Należy być bardzo uważnym, bo objawy są niespecyficzne i często przypominają inne choroby wieku dziecięcego.

Znajomość wczesnych objawów nowotworów u dzieci, obserwacja dziecka, samokontrola wśród młodzieży, tzw. bilanse pediatryczne… to wszystko jest ogromnie ważne i pomaga rozpoznać chorobę na wczesnym etapie – przypomina Emilia Kotarska.

Co powinno nas zaniepokoić i skłonić do wizyty u lekarza:

  • Stopniowo nasilający się ból przeszkadzający w codziennych czynnościach
  • Bóle kończyn występujące z niewielkimi przerwami lub bez przerw, także w nocy, wymagające podania leków przeciwbólowych
  • Guzy i wybrzuszenia
  • Ból głowy, wymioty
  • Gorączka
  • Osłabienie
  • Podwyższone parametry stanu zapalnego, nawracające lub utrzymujące się pomimo leczenia antybiotykiem
  • Powiększenie obwodu brzucha
  • Zaburzenia w oddawaniu moczu i stolca
  • Niepoddające się leczeniu objawowemu infekcje (np. utrzymujący się wysięk z ucha, uporczywy kaszel)
  • Nietypowe zmiany skórne
  • Długo utrzymujące się, nieustępujące wraz z upływem czasu objawy urazu, zwłaszcza nieproporcjonalne do zdarzenia

 

Najnowsze

Toyota tworzy pierwszą stację wodorową w Melbourne

Toyota Australia zaprezentowała pierwszy etap inwestycji w produkcję zielonego, czyli produkowanego bezemisyjnie wodoru.

W Melbourne, na terenie zamkniętej fabryki Altona Victoria powstanie Hydrogen Centre, na który będzie się składała instalacja fotowoltaiczna, system bezemisyjnego generowania wodoru, publiczna stacja tankowania oraz centrum edukacyjne.

Toyota tworzy pierwszą stację wodorową w Melbourne

Inwestycja obejmuje panele fotowoltaiczne i bateryjny magazyn energii, które pokryją zapotrzebowanie na prąd całego kompleksu oraz będą zasilać instalację produkującą wodór w procesie elektrolizy wody. Gaz ten będzie wykorzystywany do zasilania pojazdów oraz w instalacjach stacjonarnych. 

Toyota tworzy pierwszą stację wodorową w Melbourne

Po uruchomieniu zakład będzie produkował przynajmniej 60 kg wodoru dziennie. Jego zadaniem na tym wstępnym etapie będzie pokazanie, że wodór to atrakcyjne paliwo dla transportu oraz efektywny sposób magazynowania energii. Hydrogen Centre przyczyni się do realizacji planu osiągnięcia zeroemisyjności netto w funkcjonowaniu Toyoty do 2050 roku, opisanego w globalnej strategii Toyota Environmental Challenge 2050.

Toyota tworzy pierwszą stację wodorową w Melbourne

W ciągu ostatnich dwóch lat Toyota rozbudowała swoje elektrownie słoneczne do łącznej mocy 1 156 kW. Zasilają one budynki firmy w Sydney, Altonie i Brisbane. Największy system 2200 paneli o łącznej mocy 605kW został zainstalowany na dachu Toyota Parts Centre w Sydney. Może on produkować rocznie do 874 MWh energii.

Najnowsze

Stefanie Hegels na czele zakładu Volkswagen Poznań we Wrześni

Stefanie Hegels zastąpi na tym stanowisku Christiane Engel, która w 2018 roku jako pierwsza kobieta w koncernie Volkswagen objęła funkcję dyrektora zakładu.

Stefanie Hegels pracuje w koncernie Volkswagen od niemal 24 lat i zajmowała różne stanowiska w obszarze logistyki. Jako absolwentka inżynierii przemysłowej kierowała ostatnio działem logistyki Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze. Rozpoczęła swoją karierę w roku 1996 w Wolfsburgu, a w 2005 przeniosła się do Emden, gdzie objęła kierownictwo działu dyspozycji i gospodarki materiałowej. Po trzyletnim pobycie zagranicznym w Volkswagen Group Rosja w Kałudze, wróciła do Wolfsburga i pracowała na kolejnych stanowiskach kierowniczych w obszarze logistyki koncernu. Od marca 2018 roku Stefanie Hegels kieruje logistyką marki Volkswagen Samochody Dostawcze.

Stefanie Hegels na czele zakładu Volkswagen Poznań we Wrześni

Christiane Engel  jako pierwsza kobieta w koncernie Volkswagen objęła w roku 2018 stanowisko dyrektora zakładu. Z tytułem inżyniera w dziedzinie planowania i optymalizacji procesów pracy rozpoczęła swoją karierę w 1992 roku w Volkswagen Saksonia, w obszarze Industrial Engineering. W następnych latach obejmowała kolejne odpowiedzialne stanowiska w koncernie Volkswagen, po czym w roku 2001 przeszła do spółki Auto5000 GmbH i została dyrektorem ds. organizacji pracy i zakładu. Od 2009 roku była odpowiedzialna za kierowanie obszarem Industrial Engineering w Volkswagen Group of America w zakładzie w Chattanooga (USA). W 2012 roku Christiane Engel została dyrektorem ds. organizacji pracy i Industrial Engineering w Volkswagen Samochody Dostawcze.

Stefanie Hegels na czele zakładu Volkswagen Poznań we Wrześni

 

Najnowsze

„Wejdę na ślepo na drogę, pewnie nic mnie nie zabije” pomyślał pieszy wchodząc pod auto

Piszemy czasami, że niektórzy piesi przejawiają zachowania samobójcze, co z pewnością oburza niektóre osoby. Ciekawi nas jak w takim razie określą zachowanie tego pieszego.

Poniższe nagranie pokazuje smutną rzeczywistość wielu polskich miejscowości. Mamy tu wąską drogę oraz symboliczne, nieutwardzone pobocze. Kierowcy nie mają źle, ale dla pieszych i rowerzystów to niezbyt bezpieczne miejsce.

Pieszy-samobójca wbiega przed samochód

Co gorsza niektórzy, nawet na takich drogach, kompletnie lekceważą swoje bezpieczeństwo. Zobaczcie poniższe nagranie. Pieszy w kapturze na głowie idzie złą stroną drogi i nagle wchodzi na jezdnię, prosto pod koła samochodu z kamerą. Kierowca na szczęście zareagował szybko i nic nie jechało z naprzeciwka, więc mógł ominąć pieszego.

Pieszy zderzył się z karetką. Trzeba zobaczyć, żeby uwierzyć

Naprawdę zawsze staramy się nikogo nie urazić. Ale czy ktoś ma pomysł co miał w głowie ten pieszy, który nawet nie zerknął, czy przypadkiem nie naraża się na śmierć pod kołami samochodu?

Najnowsze