500 elektrycznych BMW i3 w carsharingu w Warszawie

W ramach uruchamianej 3 kwietnia br. przez innogy usługi mieszkańcy stolicy będą mogli docelowo korzystać z 500 elektrycznych BMW i3, w tym z 30 samochodów w sportowej wersji i3s.

Połowa z 500 BMW i3 została dostarczona przez Alphabet, firmę, która odpowiada za finansowanie oraz zarządzanie flotą elektrycznych BMW, które zostały udostępnione warszawiakom w ramach największego w Polsce oraz jednego z największych w Europie w pełni elektrycznego carsharingu pod nazwą innogy go! Równolegle z usługą carsharingu rozwijana będzie także infrastruktura ładownia pojazdów w Warszawie, która ma objąć w sumie sieć 250 ogólnodostępnych stacji ładowania.

Koszt jazdy BMW i3 w usłudze innogy go! wynosi 1,19 zł za minutę, zaś BMW i3 S – 1,49 za minutę. Dodatkowo, z myślą o Klientach, którzy chcieliby korzystać z usługi dłużej, firma przygotowała pakiety dobowe. Odpowiednio wynoszą one 239 zł i 299 zł. Chcąc zachęcić mieszkańców Warszawy do jazdy autami elektrycznymi, innogy udostępnia pierwszą – 15 minutową – jazdę w ramach usługi za 1 grosz.

Przedsięwzięcie dostarczenia tak dużej liczby elektrycznych pojazdów udało się zrealizować dzięki bliskiej współpracy w ramach Grupy BMW, do której należy Alphabet. Decyzja o wyborze modelu i3 przez innogy jest natomiast wynikiem preferencji mieszkańców stolicy. W ubiegłym roku przeprowadzony został pilotaż usługi, w którym właśnie ten model cieszył się największym zainteresowaniem spośród czterech udostępnionych użytkownikom marek samochodów.

Aby wypożyczyć auto wystarczy zainstalować na urządzeniu dedykowaną aplikację mobilną innogy go! dostępną dla systemów Android i iOS. Po zarejestrowaniu się i podaniu wymaganych danych, utworzone zostanie konto użytkownika, dzięki któremu w prosty i szybki sposób będzie można skorzystać z usługi.  

Klienci car sharingu od innogy będą także mieli zapewniony serwis związany z ładowaniem aut elektrycznych. innogy wykorzysta do tego celu dedykowaną sieć 30 punktów ładowania, tzw. superchargerów o mocy 50kW każdy. Stacje są w stanie w pełni naładować BMW i3 w 50 minut.  Opcjonalnie, możliwe będzie podłączenie auta przez użytkownika do jednej z ogólnodostępnych stacji ładowania innogy na terenie Warszawy i okolic. Dostarczana do obydwu typów stacji energia pochodzi w całości z odnawialnych źródeł energii pozyskanej z wiatru. innogy Polska zakupiła Gwarancję Pochodzenia na wolumen w wysokości 2 GWh, do wykorzystania do końca 2019 roku. W kolejnych latach trwania usługi, planowane jest utrzymanie tej strategii wsparcia OZE.

Lista stacji dostępna jest na mapie w aplikacji mobilnej innogy go! Docelowo firma rozpoczęła budowę w Warszawie sieci 500 ogólnodostępnych punktów ładowania. Będzie ona zaprojektowana tak, aby punkty ładowania znajdowały się w najdogodniejszych dla Klientów częściach miasta – zarówno w jego ścisłym centrum, jak i w okolicach osiedli mieszkaniowych oraz centrów biznesowych. Do tej pory innogy udostępniała mieszkańcom Warszawy i okolic 36 punktów ładowania. 

Projekt innogy go! to skok w rozwoju idei współdzielenia pojazdów na naszym rynku. Zgodnie z danymi Instytutu Keralla z końca 2018 r. flota wszystkich aut udostępnianych na minuty w Polsce liczyła 3082 pojazdy, z czego aż 1300 aut było użytkowanych właśnie w stolicy. Wraz z wprowadzeniem usługi innogy go! liczba ta zwiększy się o prawie 40 proc., a innogy stanie się tym samym trzecim największym dostawcą elektrycznego car sharingu w Europie.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze