
10. Rajd Polski Historyczny – ponad 900 kilometrów rajdowych emocji. Kto okazał się najlepszy?
W tym roku upłynęła setna rocznica od rozegrania pierwszego Rajdu Polski. Finałowym akcentem tego stulecia był 10. Rajd Polski Historyczny.
10. Rajd Polski Historyczny stanowił finałową rundę Trofeum FIA w Historycznych Rajdach na Regularność.
Trasa 10. RPH prowadziła drogami województw małopolskiego i podkarpackiego. Liczyła 968,6 kilometrów, z czego dwie trzecie (638,66 kilometrów) stanowiły testy regularności. Do trzydniowej rywalizacji stanęło 30 załóg z 10 państw. Dodatkowo w samym etapie sobotnim jechało 12 krajowych załóg, które ubiegały się tylko o punkty do Mistrzostwach Polski w Historycznych Rajdach na Regularność.

W punktacji Trofeum FIA w Historycznych Rajdach na Regularność triumfowała załoga Stanisław i Anna Postawkowie (PL, FSO rocznik 1976, 486,4 pkt); tym samym tata z córką zdobyli prestiżowe Trofeum FIA. Podium uzupełnili Rosjanie Ilya Kashin/Boris Kostyrko (VW Golf 1 GTI, 1972 r., 517,5 pkt) oraz Maciej i Izabela Trzebiatowscy (PL, Lancia Fulvia Coupe, 1972 r., 610,7 pkt). Tuż za podium znalazła się kolejna polska załoga Andrzej Banaś/Rafał Chronowski (Lancia Beta, 1975 r., 641,3 pkt).

Na trasie rajdu widzowie mogli zobaczyć takie unikaty, jak belgijski Apal. Po polskich drogach pędziło też kilka egzemplarzy Lancii Fulvii, Lancii Bety, Porsche, Volvo czy polskich Fiatów 125p.
Podczas gali, wieńczącej 10. RPH, odbyło się nie tylko ogłoszenie wyników rajdu i nagrodzenie najlepszych załóg, ale także ceremonia wręczenia Sobiesławowi Zasadzie nominacji do Galerii Sławy Międzynarodowej Federacji Pojazdów Dawnych FIVA. Tę nominację wręczyli laureatowi prezydent FIVA, Tiddo Bresters z Niderlandów oraz wiceprezydent Gautam Sen z Indii. Sobiesław Zasada jest jedną z czternastu osób z całego świata, które zostały wyróżnione tą prestiżową nagrodą.

Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: