Škoda opatentowała pierwsze na świecie podświetlane klamry pasów bezpieczeństwa
Masz trudności z zapinaniem pasów bezpieczeństwa po ciemku? Škoda właśnie znalazła rozwiązanie, które całkowicie wyeliminuje ten problem.
Škoda stara się wyeliminować kłopoty i problemy związane z zapinaniem pasów po ciemku, dzięki innowacyjnym podświetlanym zapięciom pasów bezpieczeństwa. Czeskiej firmie przyznano ogólnoświatowy patent na ten, nie bójmy się tego powiedzieć, genialny nowy system, który był opracowywany w laboratoriach Simply Clever.
Nowe inteligentne klamry Škody mają przezroczysty przycisk zamiast tradycyjnego czerwonego. Nowy przycisk zawiera parę wielokolorowych diod LED RGB, które działają w dwóch trybach. W trybie standardowym, gdy nikogo nie ma na siedzeniu, diody LED świecą się na biało, aby pokazać pasażerowi, gdzie w ciemności znajduje się klamra. Krystaliczny wzór na przezroczystym plastikowym przycisku rozprowadza światło, nadając blasku całemu przyciskowi. Klamry można również zaprogramować tak, aby miały animowaną sekwencję powitalną i były jeszcze bardziej zauważalne w ciemnym otoczeniu.
Przeczytaj też: Skoda ENYAQ iV – wieloznaczna nazwa nowego elektryka. Do czego nawiązuje?
Kiedy pasażer siedzi na siedzeniu, czujnik ciężaru w podstawie siedzenia rozpoznaje obecność osoby, a dioda LED zmienia kolor na czerwony – wskazując, że pasażer powinien zapiąć pas. Jest to szczególnie przydatna funkcja dla rodziców, którzy od razu mogą sprawdzić, czy ich dzieci zapomniały zapiąć pasy lub czy zapięły je prawidłowo. Po zapięciu klamry dioda LED zmienia kolor na zielony, sygnalizując udane zazębienie, a następnie z powrotem na biały.
Inteligentnie podświetlana klamra pasów bezpieczeństwa to tylko jedna z wielu funkcji opracowanych, zaprojektowanych i skonstruowanych przez Škodę. Każdego roku marka składa liczne wnioski patentowe na pomysły i systemy, które mają uczynić życie kierowców łatwiejszym, bezpieczniejszym i przyjemniejszym. W 2019 roku Škoda złożyła 94 indywidualne zgłoszenia patentowe – więcej niż jakakolwiek inna firma w Czechach.
Przeczytaj też: Test Skoda Karoq 1.5 TSI 7DSG Style – można odetchnąć
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.
Zostaw komentarz: