Posłuchaj, jak podwójnie turbodoładowany silnik V8 Le Mans firmy SCG budzi się do życia
To jego pierwszy ryk.
Scuderia Cameron Glickenhaus intensywnie przygotowuje się do startu w kategorii Le Mans Hypercar w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Firma właśnie opublikowała filmik, na którym słychać, jak silnik, który będzie napędzać samochód o nazwie 007, budzi się do życia.
Posłuchajcie i zobaczcie, jak SCG po raz pierwszy uruchomił 3,5-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem.
https://www.youtube.com/watch?v=NIWoSQR_AOE
Przeczytaj też: Peugeot Le Mans Hypercar – wyścigowa hybryda o mocy 500 kW i napędem 4×4 pokazem siły Francuzów?
Prace rozwojowe trwają, ale silnik uruchamia się stosunkowo łatwo, przechodzi na bieg jałowy i brzmi świetnie. Jego wydajność nie została jeszcze ujawniona, ale przepisy wyścigowe sprawiają, że SCG musi go dostosować do maksymalnej mocy 740 KM. Pierwotnie 007 miał być samochodem hybrydowym, ale ostatecznie firma porzuciła w tym sezonie plany elektryfikacji.
SCG będzie kontynuować dostrajanie V8 i rozpocznie testy 007 na wiosnę. SCG będzie musiał zbudować co najmniej 20 wersji drogowych, aby spełnić wymagania homologacji, a każda z nich będzie kosztować około 2 miliony dolarów.
Przeczytaj też: Toyota GR010 Hybrid – producent pokazuje swój hipersamochód i zapewnia: „Fani będą zadowoleni!”
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.
Zostaw komentarz: