Zobacz, jak Rimac dostraja 1914-konne C_Two w tunelu aerodynamicznym
Elektryczny supersamochód Rimac C_Two o mocy 1914 KM już niedługo zjedzie z linii produkcyjnej.
Po dwóch latach przeprowadzania symulacji oprogramowania, Rimac ostatecznie umieścił w tunelu aerodynamicznym w pełni funkcjonalny prototyp C_Two, aby dopracować jego profil aerodynamiczny.
Technologia modelowania wirtualnego znacznie poprawiła się w ciągu ostatnich kilku lat, ale nic nie zastąpi testów w świecie rzeczywistym. Dane wygenerowane w tunelu aerodynamicznym pozwolą zespołowi inżynierów Rimac na ocenę wydajności samochodu, wydajności jego układu chłodzenia oraz sposobu, w jaki aktywne części aerodynamiczne działają oddzielnie i jako całość.
Przeczytaj też: LaFerrari kontra Rimac Concept One – który szybszy?
Prawie każdy samochód zaprojektowany do osiągania prędkości trzycyfrowych jest testowany w tunelu aerodynamicznym, C_Two nie jest wyjątkiem, a sztuka polega zwykle na zrównoważeniu oporu i docisku. W równaniu Rimaca pojawia się dodatkowy czynnik: zasięg. Rimac musi żonglować dwoma wyżej wymienionymi elementami, jednocześnie maksymalizując zasięg zapewniany przez elektryczny układ napędowy.
Rimac twierdzi że jak dotąd wszystko idzie zgodnie z planem. Jego inżynierom udało się poprawić wydajność aerodynamiczną C_Two o 34% w ciągu ostatnich dwóch lat, co jest imponującym wynikiem, a wydaje się, że wciąż jest miejsce na poprawę. Czas jednak ucieka, bo produkcja samochodu ma się rozpocząć jeszcze w tym roku.
https://www.youtube.com/watch?v=b8n-zIPCx04
Hipersportowy elektryczny samochód ma mieć 1914 KM, przyspieszać od 0 do 100 km/h w 1,97 sekundy i osiągać prędkość maksymalną 412 km/h. Jego ceny maja zaczynać się od około 2 milionów dolarów, a produkcja zostanie ograniczona do 150 sztuk na całym świecie.
Jeśli chcecie mieć model C_Two w swoim garażu to musicie się spieszyć, bo wszystkie samochodu z pierwszego roku produkcji zostały już wyprzedane.
Przeczytaj też: Rimac C_Two wyprzedany, zanim jeszcze trafił do produkcji!
Najnowsze
-
Zabudowa VW T5 – jak przekształcić busa w funkcjonalnego kampera?
Przekształcenie Volkswagena T5 w kampera to marzenie wielu miłośników turystyki na czterech kółkach. Ten model samochodu cieszy się ogromną popularnością dzięki swojej niezawodności oraz idealnym proporcjom, które ułatwiają taką adaptację. Przestrzeń ładunkowa T5 daje fantastyczne możliwości aranżacyjne. Pozwala to na stworzenie prawdziwie funkcjonalnego i wygodnego mobilnego domu! -
Pomóżmy motocykliście, którego pasją jest motoryzacja! Gerard walczy z rakiem – chce odzyskać twarz i… oddech
-
7 lat gwarancji i ceny od 112 900 zł. Rusza sprzedaż chińskiej marki Jetour w Polsce
-
Volkswagen Polo – idealne auto miejskie? Poznaj jego zalety
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Zostaw komentarz: