Rekordowa sprzedaż elektryków w Norwegii!
Jak samochód elektryczny najchętniej kupowali Norwegowie? Nie, nie była to Tesla.
Sprzedaż samochodów elektrycznych w Norwegii w zeszłym roku wyprzedziła te napędzane silnikami benzynowymi, wysokoprężnymi i hybrydowymi,
Tak zwane pojazdy elektryczne na baterie (BEV) stanowiły 54,3% wszystkich nowych samochodów sprzedanych w Norwegii w 2020 roku, co stanowi światowy rekord.
Najchętniej kupowanym samochodem elektrycznym było Audi e-tron, które zastąpiło Teslę Model 3 na szczycie listy.
Przeczytaj też: Audi e-tron Sportback – przyszłość jest elektryczna
Chcąc stać się pierwszym krajem, który zakończy sprzedaż samochodów benzynowych i wysokoprężnych do 2025 roku, Norwegia zwalnia pojazdy w pełni elektryczne z podatków nakładanych na osoby z samochodami uzależnionymi od paliw kopalnych.
Polityka ta przekształciła krajowy rynek samochodowy w laboratorium dla producentów samochodów poszukujących drogi do przyszłości bez silników spalinowych, dzięki czemu nowe marki i modele zajmują czołowe miejsca na listach bestsellerów ostatnich lat.
Analitycy branżowi i dystrybutorzy samochodów twierdzą, że sprzedaż pojazdów elektrycznych będzie nadal rosnąć w 2021 roku, ponieważ na rynku pojawi się więcej modeli. Norwegian EV Association poinformowało:
Nasza wstępna prognoza zakłada, że samochody elektryczne przekroczą 65% rynku w 2021 roku. Jeśli nam się to uda, cel sprzedaży wyłącznie samochodów bezemisyjnych w 2025 roku będzie, jak najbardziej w zasięgu.
Przeczytaj też: Tesla kontra Boeing na pasie startowym
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: