
Volvo uzupełnia elektryfikację serii XC60
SUV Volvo XC60 jest teraz dostępny z pełną gamą zelektryfikowanych układów napędowych.
Każdy napęd mild hybrid w gamie XC60 łączy w sobie potężny 2,0-litrowy silnik z 48-woltowym akumulatorem i systemem odzyskiwania energii kinetycznej KERS, aby zmniejszyć zużycie paliwa oraz poprawić właściwości jezdne i reakcję, szczególnie przy niskich prędkościach. Zintegrowany generator rozrusznika ma zapewnić również szybsze i cichsze ponowne uruchamianie silnika.
Ta konfiguracja miękkiej hybrydy może być połączona z napędem na przednie koła w silniku wysokoprężnym B4 o mocy 197 KM i benzynowym B5 o mocy 250 KM, aby uzyskać optymalną wydajność.
Przeczytaj też: Miękka hybryda, czyli ile musisz dopłacić, żeby… NIC nie oszczędzić
XC60 jest dostępny z również trzema hybrydowymi układami napędowymi typu plug-in. Łączą one 2,0-litrowy silnik benzynowy z doładowaniem i turbodoładowaniem, który napędza przednie koła, oraz silnik elektryczny napędzający tylne koła, zapewniając wyjątkową wydajność hybrydy plug-in połączoną z pewnością napędu na wszystkie koła.
Podstawową wtyczką jest Recharge Plug-in Hybrid T6. Silnik benzynowy i silnik elektryczny Volvo XC60 generują łącznie 340 KM mocy, a w razie potrzeby, jego akumulator wysokonapięciowy pozwala mu przejechać do 52 kilometrów na samym napędzie elektrycznym, bez emisji spalin i bez kropli benzyny.
Recharge Plug-in Hybrid T6 jest dostępny w popularnych wersjach wyposażenia R-Design i Inscription.
Przeczytaj też:Test Volvo XC60 – ostatnie 5 minut
Nad T6 znajduje się 390 KM Recharge Plug-in Hybrid T8, który jest dostępny w wysoce wyspecjalizowanej formie R-Design Pro i Inscription Pro. Najmocniejszy w gamie jest 405-konny Recharge Plug-in Hybrid T8 Polestar Engineered, który posiada szereg ulepszeń w układzie napędowym, zawieszeniu i hamulcach, dzięki czemu jest najbardziej dynamiczny ze wszystkich XC60.
Każda hybryda plug-in XC60 ma akumulator wysokonapięciowy 11,6 kWh, który według zapewnień Volvo można całkowicie naładować w zaledwie dwie i pół godziny.
Steve Beattie, szef sprzedaży Volvo Car , powiedział:
XC60 zawsze stanowiło idealne połączenie luksusu, technologii i bezpieczeństwa, a teraz, dzięki najnowszym zaawansowanym hybrydowym układom napędowym, jest bardziej atrakcyjne.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: