Pomachaj i wskaż, czyli jak działają bezkontaktowe kontrolki, które symulują uczucie „dotyku”
Czy to koniec ekranów dotykowych i przycisków?
DS Automobiles współpracuje z Ultraleap, światowym liderem w technologii interfejsów człowiek-maszyna, aby wprowadzić najnowocześniejszą technologię dotykową działającą w powietrzu i śledzącą dłonie do przyszłych modeli DS. To może oznaczać koniec ekranów dotykowych i przycisków.
Producent samochodów opracował bezkontaktowy interfejs użytkownika, z kontrolą gestów zasilaną przez zaawansowane technologie śledzenia dłoni Ultraleap i haptyczne sprzężenie zwrotne w powietrzu. Badania wykazały, że użycie sterowania gestami i haptyki w środowisku samochodowym zapewnia trzykrotnie większą dokładność w porównaniu z ekranem dotykowym.
Kierowcy i pasażerowie mogą sterować systemem informacyjno-rozrywkowym i nawigacją, wykonując proste gesty w powietrzu. Gdy to robią, na ich dłonie wyświetla się haptyczna informacja zwrotna, aby potwierdzić, że polecenia zostały rozpoznane i zrozumiane.
Przeczytaj też: DS Aero Sport Lounge – sztuka podróżowania wg DS Automobiles
Technologia została opracowana zgodnie z wizją DS Automobiles, która ma na celu zmniejszenie zanieczyszczenia wizualnego w kokpicie, promując dobre samopoczucie w kabinie i poprawiając bezpieczeństwo.
Wiodąca na świecie technologia śledzenia od Ultraleap generuje wirtualny model ruchów dłoni, modelując nie tylko palec lub dłoń, ale także kości i stawy, co umożliwia systemowi przewidywanie pozycji palca, nawet jeśli jest on zasłonięty.
Po zarejestrowaniu polecenia gestu, system dostarcza dotykową reakcję zwrotną, aby potwierdzić, że polecenie zostało rozpoznane i zrozumiane.
Korzystając z zestawu głośników ultradźwiękowych – które działają tak jak zwykłe głośniki, ale na wystarczająco wysokiej częstotliwości, aby nie były słyszalne – układy choreograficzne fal dźwiękowych tworzą pojedynczy, zlokalizowany punkt wysokiego ciśnienia przed ekranem lub powierzchnią. Niewielkie wibracje wywołane falami mogą być wykrywane przez receptory skóry, symulując uczucie „dotyku”.
W ten sposób steruje się szeregiem systemów w samochodzie, od systemów rozrywki w samochodzie po nawigację. Reakcja jest wzmocniona za pomocą sztucznej inteligencji, co skutkuje dokładną kontrolą gestów z ulepszonymi dotykowymi sprzężeniami zwrotnymi w powietrzu.
Przeczytaj też: DS 3 Crossback Ines de la Fressange Paris – limitowana edycja, tylko 150 egzemplarzy
Udowodniono, że ten typ systemu zapewnia trzykrotnie większą dokładność w porównaniu z tradycyjnymi ekranami dotykowymi – redukuje czas i mniej obciąża psychikę kierowcy. 25% uczestników badania korzystających z kontroli gestów i haptyki w ogóle nie patrzyło na ekran. Według DS. Automobiles system oferuje lepszą kontrolę i bezpieczeństwo kierowcy oraz lepsze wrażenia z jazdy.
Najnowsze
-
Zabudowa VW T5 – jak przekształcić busa w funkcjonalnego kampera?
Przekształcenie Volkswagena T5 w kampera to marzenie wielu miłośników turystyki na czterech kółkach. Ten model samochodu cieszy się ogromną popularnością dzięki swojej niezawodności oraz idealnym proporcjom, które ułatwiają taką adaptację. Przestrzeń ładunkowa T5 daje fantastyczne możliwości aranżacyjne. Pozwala to na stworzenie prawdziwie funkcjonalnego i wygodnego mobilnego domu! -
Pomóżmy motocykliście, którego pasją jest motoryzacja! Gerard walczy z rakiem – chce odzyskać twarz i… oddech
-
7 lat gwarancji i ceny od 112 900 zł. Rusza sprzedaż chińskiej marki Jetour w Polsce
-
Volkswagen Polo – idealne auto miejskie? Poznaj jego zalety
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Zostaw komentarz: