
DS Aero Sport Lounge – sztuka podróżowania wg DS Automobiles
DS Aero Sport Lounge prezentuje nowy kształt samochodu, zaprojektowany z myślą o zwiększeniu wydajności aerodynamicznej ze 100% elektrycznym silnikiem E-Tense. Jak Wam się podoba taki koncept?
Niebawem cała gama DS Automobiles będzie całkowcie zelektryfikowana. W DS Aero Sport Lounge, dzięki doświadczeniu zdobytemu podczas zdobywania tytułów Formuły E, firma DS Automobiles chce połączyć silniki elektryczne z zasięgiem ponad 650 kilometrów. Akumulator o mocy 110kWh jest wbudowany w podłogę.
Długość tego modelu wynosi 5 metrów, a pochylona linia dachu zmniejsza opór powietrza. Powietrze jest kierowane z grilla na boczne elementy aerodynamiczne, przechodząc przez duże 23-calowe koła.
Rewolucja jest dostrzegalna również w kokpicie: ekrany stały się wirtualne. Informacje niezbędne do jazdy wyświetlane są na przedniej szybie z rozszerzoną rzeczywistością. Pomiędzy fotelami znajduje się centralny podłokietnik, który pełni rolę prowadnicy. Odczytuje on, interpretuje i odpowiada na każdy gest ręki. Duże fotele są zbudowane z pianki o wysokiej gęstości i pokryte satynową bawełną. Technika tkaninowa na drzwiach z plecionego trójwarstwowego mikrowłókna posiada wiele przezroczystych pasm, które wpuszczają do kokpitu światło z otoczenia.
Francuska marka zapowiada, że ten model koncepcyjny mógłby odbyć 650-kilometrową podróż bez zatrzymywania i rozpędzi się do „setki” w czasie zaledwie 2,8 sekundy. Póki co, nie wiadomo, czy ten koncept stanie się samochodem produkowanym seryjnie.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: