
Nowe modele BMW R nineT – zmodyfikowane technicznie motocykle o mocy 109 KM
Na nadchodzący sezon 2021 BMW Motorrad udoskonalił rodzinę R nineT, wprowadzając pewne modyfikacje techniczne, a także znacznie rozszerzając gamę wyposażenia standardowego i opcjonalnego.
Rozszerzony zakres standardowych funkcji, dopracowanie konstrukcji i jeszcze większa siła uciągu – tak BMW przedstawia nowe modele BMW R nineT – R nineT, R nineT Pure, R nineT Scrambler i R nineT Urban G / S.
Kiedy BMW Motorrad zaprezentował R nineT w 2013 roku, był on czymś więcej niż roadsterem wzorowanym na klasycznym archetypie: od samego początku łączył klasyczny design motocykla i nowoczesną technologię z doskonałym kunsztem i szeroką gamą opcji do dostosowywania.
Niedługo później pojawiły się nowe wersje R nineT: R nineT Urban G / S jako enduro z genami legendarnego R 80 G / S z 1980 roku, R nineT Scrambler jako hołd dla tego charakterystycznego gatunku motocykli dla tych, którzy kochają purystyczny, zredukowany i nonkonformistyczny styl, oraz R nineT Pure jako roadster zredukowany do tego, co niezbędne.
Na nadchodzący sezon 2021 BMW Motorrad jeszcze bardziej udoskonalił rodzinę R nineT, wprowadzając pewne modyfikacje techniczne.
Przeczytaj też: Alta „Lauren” Gunawan – pierwsza motocyklistka w ochronie prezydenta USA!
W nowych modelach R nineT silnik typu bokser przeszedł zarówno techniczne, jak i wizualne dopracowanie, i został teraz zaprojektowany tak, aby spełniał wymagania klasy zanieczyszczeń EU-5. Jego maksymalna moc wynosi teraz 80 kW (109 KM) przy 7250 obr/min (poprzednio 81 kW (110 KM) przy 7750 obr/min), podczas gdy maksymalny moment obrotowy wciąż wynosi 116 Nm przy 6000 obr/min.
Nowo zaprojektowane głowice cylindrów zapewniają bardziej harmonijne przejście od zewnętrznych do wewnętrznych żeberek chłodzących, a nowo zaprojektowane części przepustnicy i osłony głowic cylindrów zapewniają jeszcze większą estetykę motocykla.
Wewnątrz głowic cylindrów znajduje się nowy system turbulencji, który zawirowuje mieszankę, aby zapewnić jeszcze lepsze i czystsze spalanie oraz zwiększony moment obrotowy. Dzięki jeszcze pełniejszej krzywej mocy i momentu obrotowego – zwłaszcza w zakresie od 4000 do 6000 obr/min – poziomy mocy uciągu są teraz wyraźnie lepsze niż w przypadku poprzednika.
Przeczytaj też: BMW R 1250 RT – nowy motocykl turystyczny o mocy 136 KM
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: