
Ostatni wyścig Formuły E w sezonie 2019/20: pierwszy dublet Mercedesa w historii
Stoffel Vandoorne wygrał ostatni wyścig sezonu 2019/20, stając po raz pierwszy na najwyższym stopniu podium w elektrycznej serii wyścigów i zapewniając sobie tytuł wicemistrza. Drugi był jego kolega z zespołu Nyck de Vries. To pierwszy dublet Mercedesa w historii Formuły E.
W czwartkowy wieczór na berlińskim torze Tempelhof wyścig, mimo 40% szans na deszcz, rozpoczął się na suchej nawierzchni. Stoffel Vandoorne prowadził Berlin E-Prix VI od startu, tylko na moment tracąc prowadzenie na rzecz Sebastiana Buemiego, które jednak bardzo szybko odzyskał przed pierwszym zakrętem.
Przeczytaj też: Czarne bolidy Mercedesa w Formule E. Tak Srebrne Strzały walczą z rasizmem i dyskryminacją
Przez resztę wyścigu za plecami Belga toczyła się zacięta walka między Sebastianem Buemim a Nyckem de Vriesem. Atakując kierowcę Nissana, de Vyres działał na korzyść swojego partnera zespołowego, który rywalizował z Buemim o drugą pozycję w klasyfikacji generalnej. Buemi musiał być trzeci, by Vandoorne został wicemistrzem Formuły E w sezonie 2019/20.
I tak się stało. Dwie minuty przed końcem rywalizacji de Vires zaatakował Buemiego. Atak był udany i duet Mercedesa pomknął po pierwsze podwójne zwycięstwo tego zespołu w historii Formuły E.
Stoffel Vandoorne wygrał swój pierwszy wyścig w karierze w Formule E, zapewniając sobie tytuł wicemistrza. Drugi był jego kolega z zespołu Nyck de Vries. Trzeci linię mety minął Sebastian Buemi.
Po zakończeniu ostatniego wyścigu sezonu Vandoorne powiedział:
Co za niesamowity wyścig! Jestem niezwykle podekscytowany, że właśnie zdobyłem swoje pierwsze zwycięstwo w Formule E. Drugie miejsce w klasyfikacji kierowców to dla mnie miły bonus. Podziękowania dla całego zespołu za wspaniałą pracę!
Nyck de Vires dodał:
Uff! Co za ulga! Całe ciśnienie po prostu zniknęło, gdy przekroczyłem linię mety. Sezon był dla mnie trochę jak jazda kolejką górską, więc fajnie zakończyć go moim pierwszym podium.
Mistrzostwo Formuły E ABB FIA 2019/20 zdobył António Félix da Costa. Jego zespół, DS Techeetah, zapewnił sobie zwycięstwo w klasyfikacji konstruktorów.
Przeczytaj też: António Félix da Costa mistrzem Formuły E!
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: