
Berlin E-Prix I: restart sezonu wygrywa António Félix da Costa
Lider klasyfikacji generalnej Mistrzostw Formuły E ABB FIA 2019/20 odniósł czwarte zwycięstwo w karierze. I zrobił to z zerowym zapasem energii!
António Félix da Costa z DS Techeetah startował do wyścigu z pole position. Po starcie miał za sobą Vergne’a, Lotterera, Buemiego, de Vriesa, d’Ambrosio i Birda.
W restartującym sezon wyścigu nie obyło się bez niespodzianek. Robin Frijns atakując Maxa Günthera, uderzył prawym przednim kołem w barierę i złamał zawieszenie. Musiał interweniować samochód bezpieczeństwa. Z kolei na 23 okrążeniu Felipe Massa uderzył w barierę TecPro i zarządzono FCY. Neutralizacja zakończyła się po 27 okrążeniu. Cztery kółka później Max Günther obrócił Mitcha Evansa. Urzędujący mistrz świata Jean-Éric Vergne, z powodu braku zapasu energii, zatrzymał się na ostatnim okrążeniu.
https://www.youtube.com/watch?v=o2GsvtJloaQ
Przeczytaj też: Szef zespołu Formuły E, Dilbagh Gill, jest zarażony koronawirusem
Wyścig wygrał António Félix da Costa, który mijając linię mety miał zerowy zapas energii. André Lotterer na ostatnim okrążeniu wyprzedził Birda i również z zerowym zapasem energii finiszował jako drugi. Sam Bird szczęśliwie dojechał na trzecim miejscu.
Zwycięzca podziękował swojemu zespołowi za świetną współpracę:
Czapki z głów dla zespołu. Naprawdę zebraliśmy to wszystko w jedną całość i cała praca, która tu nadeszła, odpaliła! Samochód jest szybki i jestem bardzo wdzięczny. Chciałem zapewnić sobie możliwość wygrywania wyścigów w mojej karierze i tak się dzieje.
Przeczytaj też: Jak istotne są dane w Formule E?
Z wyścigu został wykluczony za nadmierne zużycie energii Max Günther. Ta sama kara spotkała debiutującego w FE Sérgio Sette Câmarę, który również został wykluczony za przekroczenie limitu 45 kWh. Tym samym do punktowanej dziesiątki awansował René Rast, który zaliczył swój pierwszy start w barwach Audi Sport ABT Schaeffler Formula E Team.
Na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej umocnił się António Félix da Costa, przed Mitchem Evansem z Panasonic Jaguar Racing i Alexandrem Simsem z BMW i Andretti Motorsport.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: