
Jaguar Land Rover opracował bezkontaktowy ekran dotykowy, by poprawić bezpieczeństwo na drodze i walczyć z bakteriami
„Predictive touch” wykorzystuje sztuczną inteligencję i specjalne czujniki do sterowania systemami informacyjno-rozrywkowymi bez konieczności dotykania ekranu.
Nowa technologia bezdotykowego ekranu dotykowego opracowana przez firmę Jaguar Land Rover i Uniwersytet w Cambridge ma pomóc kierowcom skupić wzrok na drodze i ograniczyć rozprzestrzenianie się bakterii i wirusów. To szczególnie istotne teraz, w czasach koronawirusa.
Opatentowana technologia, znana jako „Predictive touch”, wykorzystuje sztuczną inteligencję i specjalne czujniki do przewidywania zamiarów użytkownika na ekranie dotykowym – niezależnie od tego, czy jest to nawigacja satelitarna, sterowanie temperaturą czy ustawienia dotyczące rozrywki – tak, by zrobił to bez dotykania ekranu.
Technologia wykorzystuje sztuczną inteligencję do określenia przedmiotu, który użytkownik zamierza wybrać na ekranie, przyśpieszając tym samym interakcję. Urządzenie do śledzenia gestów wykorzystuje czujniki wizyjne lub oparte na częstotliwości radiowej do łączenia informacji kontekstowych, takich jak profil użytkownika, projekt interfejsu i warunki środowiskowe, z danymi dostępnymi z innych czujników, takich jak urządzenie do śledzenia wzroku, aby wywnioskować zamiary użytkownika w czasie rzeczywistym.
Przeczytaj też: Jaguar Land Rover celebruje z królową
Testy laboratoryjne i drogowe wykazały, że technologia „Predictive touch” może zmniejszyć wysiłek i czas potrzebny kierowcy na interakcję z ekranem dotykowym nawet o 50%. Nierówne nawierzchnie dróg mogą często powodować wibracje, które utrudniają wybranie odpowiedniego przycisku na ekranie dotykowym. To powoduje, że kierowcy nie skupiają swojej uwagi na drodze, co zwiększa ryzyko wypadku.
„Predictive touch” ma także ograniczyć rozprzestrzenianie się bakterii i wirusów. Ta kwestia może być niezwykle istotna w nowej, popandemicznej rzeczywistości. „Predictive touch” eliminuje potrzebę dotykania interaktywnego wyświetlacza, a tym samym może zmniejszyć ryzyko rozprzestrzeniania się bakterii lub wirusów na powierzchniach.
Opracowane przez Jaguar Land Rover oparte na oprogramowaniu rozwiązanie do interakcji bezkontaktowych według firmy osiągnęło wysoki poziom gotowości technologicznej i można je bezproblemowo zintegrować z istniejącymi ekranami dotykowymi i interaktywnymi wyświetlaczami, o ile dostępne są prawidłowe dane sensoryczne do obsługi algorytmu uczenia maszynowego.
Skorzystalibyście z takiego rozwiązania?
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: