
Golf zdetronizowany! Clio najchętniej kupowanym autem w Europie
Sprzedaż nowych samochodów nadal utrzymuje się na niskim, a w niektórych krajach wręcz na tragicznym, poziomie. Ale są też pojazdy, które wcale nie mają się źle w tych trudnych czasach.
Z opublikowanego niedawno przez firmę JATO Dynamics raportu wynika, że majowa sprzedaż nowych aut w krajach Unii Europejskiej spadła o 57 proc. w porównaniu do zeszłego roku. Z kolei porównując okres pięciu pierwszych miesięcy, spadek wynosi 43 proc.
Przygnębiająca sytuacja dilerów w Polsce. Wielu z nich nie przetrwa epidemii?
Najlepiej sytuacja ma się w Słowenii, Belgii oraz Austrii, gdzie zmniejszenie sprzedaży w maju zawiera się w przedziale 31-34 proc. Polska ze spadkiem o 55 proc. plasuje się mniej więcej w połowie stawki, obok takich krajów jak Finlandia, Węgry, Szwajcaria oraz Łotwa. Najgorzej jest w Hiszpanii i Irlandii (-72 proc.), Portugalii (-75 proc.) oraz w Chorwacji (- 76 proc.). To znaczy prawie najgorzej, ponieważ ostatnie miejsce zajmuje Wielka Brytania ze spadkiem aż o 89 proc!
W tym trudnym okresie świetnie radzi sobie Renault Clio, które po raz drugi w tym roku wyprzedziło Volkswagena Golfa i to w sposób znaczący. Francuzi sprzedali 16 028 sztuk swojego modelu, podczas gdy Niemcy 13 125 aut. Jak wskazują eksperci z JATO Dynamics oba modele w podobnym czasie miały premiery nowych generacji i w przypadku Clio 80 proc. sprzedanych egzemplarzy to już nowa inkarnacja, podczas gdy w przypadku Golfa było to jedynie 17 proc. Winą za taki stan rzeczy ma ponosić ograniczona dostępność egzemplarzy nowej generacji Volkswagena.
Polacy kupują coraz więcej elektryków. A będzie jeszcze lepiej?
Podium zamyka Peugeot 208 z wynikiem 10 977 aut, a po piętach depcze mu Dacia Sandero (10 651 sztuk) oraz Renault Captur (10 047 sztuk). Pozostałe miejsca top 10 zajmują kolejno Volkswagen T-Roc, Opel Corsa, Dacia Duster, Citroen C3 oraz Volkswagen Tiguan.
Grupą pojazdów, która najmniej straciła w czasie epidemii, są samochody elektryczne, których sprzedaż w maju spadła tylko o 8 proc. w porównaniu do minionego roku. Pozwoliło im to na zwiększenie swojego udziału w rynku z 7,2 proc., na 15,3 proc. Do diesli należało 30 proc. rynku (-2 proc.), a do aut benzynowych 52 proc. (-6 proc.). Najchętniej kupowanym elektrykiem Europy było Renault Zoe (3679 sztuk), na drugim miejscu uplasował się Volkswagen e-Golf (2474 sztuk), a na trzecim Tesla Model 3 (2178 aut).
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: