McLaren zwolni 1200 pracowników. Ogromne cięcia kosztów z powodu koronawirusa?
Ostatnie lata dla producenta super-samochodów były bardzo udane. Niestey, pandemia sprawiła, że McLaren zwolni 1200 pracowników z działów badań, wyścigów i rozwoju.
McLaren znany jest nie tylko z produkcji super szybkich samochodów drogowych. Od lat angażuje się w sport motorowy i królową – Formułę 1. Pandemia koronawirusa niestety na długi czas „zamroziła” działania w obu dziedzinach, co odbiło się na finansach McLarena. Producent ogłosił, że musi przejść przez trudny czas radykalnego cięcia kosztów, co doprowadzi do zwolnienia prawie 30 procent dotychczasowych pracowników.
Od dłuższego czasu do mediów docierały informacje o trudnej sytuacji finansowej producenta. Na początku maja McLaren chciał zastawić swoje historyczne, najdroższe modele i siedzibę w Woking, by otrzymać pożyczkę opiewającą na kwotę 150 mln funtów. Prośba ta została jednak odrzucona.
Przeczytaj: McLaren wprowadza nowe zasady. Superlekki Grand Touring
Cięcie etatów ma objąć pracowników działu rozwoju i badań nad nowymi pojazdami drogowymi, jak i wyścigów, w tym niestety ważną dla McLarena Formułę 1. Zarząd McLarena oficjalnie mówi, że nie jest w stanie regularnie płacić pracownikom.
Jest nam ogromnie przykro z powodu tej sytuacji. Robiliśmy wszystko by uniknąć najgorszego, ale nie mamy wyjścia i musimy podjąć decyzję o zwolnieniu części dotychczasowej siły roboczej – podają w oświadczeniu władze McLarena.
Niestety nie jest to jedyny ostatni krok w kierunku ratowania McLarena. Nowe modele Elva i 765LT trafią do klientów bez przeszkód, lecz ze sporymi opóźnieniami, zagrożony jest następca McLarena P1. Nie wiadomo, czy planowana premiera w 2024 roku faktycznie dojdzie do skutku.
Zobacz: McLaren odkrywa całą prawdę o materiałach we wnętrzu McLarena GT
Cała pandemia będzie nas kosztować około dwa lata. W 2020 roku zrobimy naprawdę niewiele. Myślę, że powrót do stanu początkowego zajmie nam cały 2021 rok. – komentuje Mike Flewitt, CEO McLarena.
Co dalej będzie z produkcją nowych modeli McLarena? Firma będzie chciała teraz skupiać się na najważniejszych projektach. Prezes zarządu McLaren Group ogłosił, że w 2021 roku jest plan wdrożenia nowej hybrydowej architektury, służącej do jeszcze bardziej efektywnej produkcji samochodów.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: