Kiedy zobaczymy Roberta Kubicę na torze? Znamy nowy kalendarz DTM na sezon 2020!
W sezonie 2020 za kierownicą prywatnego BMW M4 DTM w serii wyścigów samochodów turystycznych zadebiutuje Robert Kubica. Kiedy zobaczymy naszego rodaka w akcji?
Globalna epidemia koronawirusa zburzyła tegoroczny harmonogram wielu serii wyścigowych. Na szczęście dla kibiców, coraz więcej z nich szykuje się już do powrotu na tor.
W maju ITR, organizator serii DTM, ogłosił, że oficjalna przedsezonowa sesja testowa odbędzie się między 8 a 11 czerwca na niemieckim torze Nürburgring. Teraz wydano oficjalny komunikat w sprawie nowego, zmodyfikowanego kalendarza serii.
Teoretycznie seria DTM wystartuje 10 lipca na torze ulicznym Norisring. Praktycznie jednak, ze względu na wyjątkowy charakter toru, wydarzenie podlega ostatecznej akceptacji ze strony bawarskiego rządu.
Wyścigi będą odbywać się bez udziału kibiców i mediów, a cały personel, w tym kierowcy i mechanicy, będzie poddawany regularnym testom na obecność koronawirusa.
W stawce DTM zadebiutuje w tym roku Robert Kubica, który za kierownicą BMW M4 będzie ścigał się w barwach zespołu ORLEN Team Art.
Przeczytaj też: Robert Kubica nowym kierowcą serii DTM!
Przy okazji ogłoszenia przez organizatorów DTM zmodyfikowanego kalendarza, władze W Series, kobiecej serii towarzyszącej DTM, wydały krótkie oświadczenie w sprawie ich powrotu do ścigania:
Odnotowujemy, że DTM ogłosiło nowy harmonogram wyścigów, odbywających się w trzech krajach, na 2020 rok. Jako seria w pełni międzynarodowa, wciąż weryfikujemy nasze opcje z FIA, F1 i DTM, podczas gdy sytuacja z COVID-19 wciąż pozostaje nieprzewidywalna na całym świecie.
Przeczytaj też: W Series startuje z nową serią e-sportową tylko dla kobiet
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: