Opłaty za rejestrację pojazdów podrożeją o 45 procent? Jest taki postulat
Związek Powiatów Polskich chce mocnej podwyżki opłaty za rejestrację pojazdów. Tłumaczą to wysokimi kosztami utrzymania administracji.
Związek Powiatów Polskich żąda podwyżki opłaty za rejestrację pojazdów. Urzędnicy samorządowi twierdzą, że aktualne opłaty są zbyt niskie i nie uwzględniają kosztów utrzymania np. administracji.
Na początku września wchodzi w życie ostatnia część przepisów w ramach tzw. pakietu deregulacyjnego, którego celem było uproszczenie procedur i obniżenie kosztów działań w zakresie administracji. W ramach tych przepisów zlikwidowano obowiązek posiadania przy sobie dokumentów, a także zniesiono konieczność wymiany tablic po zakupie samochodu.
Zobacz: Tablice rejestracyjne – od dzisiaj możesz zachować te same numery
Przepisy, które zaczną obowiązywać we wrześniu zlikwidują także kartę pojazdu oraz nalepkę kontrolną. Pierwszy dokument to relikt przeszłości, który obecnie nie ma już racji bytu. Wszystkie dane pojazdu znajdują się Centralnej Ewidencji Pojazdów. Wprowadzona wiele lat temu nalepka kontrolna również przestanie obowiązywać.
Powyższe zmiany spowodują obniżenie opłaty rejestracyjnej, co było jednym z postulatów całego pakietu. Jednak ten pomysł nie przypadł do gustu urzędnikom zajmującym się rejestracją pojazdów. Liczba niepotrzebnych dokumentów, a wraz z nimi różnych procedur zaczyna się zmniejszać. Przy obecnym poziomie cyfryzacji urzędów wprowadzenie rejestracji pojazdu online powinno być już tylko formalnością.
Przeczytaj koniecznie: Rejestracja samochodu w salonie dealera? Tak, to będzie możliwe już od 4 czerwca
Związek Powiatów Polskich wystawił negatywną rekomendację dla projektu rozporządzenia Ministerstwa Infrastruktury w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników. Wysokości opłat za wymienione czynności nie zostały zmienione.
Dlatego związek zaproponował podwyższenie opłat za rejestrację pojazdów o 45 procent w stosunku do aktualnie obowiązujących stawek. Zasugerowano również wprowadzenie mechanizmu automatycznej waloryzacji wysokości opłat. To spowodowałoby kolejne podwyżki cen, choćby o wartość inflacji.
Powyższe propozycje zmian argumentowano kosztami działania administracji publicznej.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Koniec przywileju dla właścicieli aut elektrycznych. Życie za szybko go zweryfikowało
Różne są sposoby zachęcania kierowców do przesiadki na samochody elektryczne, a jednym z nich jest możliwość korzystania z buspasów. Okazuje się, że nie wszędzie ten pomysł się sprawdza, ponieważ elektryków zrobiło się zbyt dużo. Władze zdecydowały więc o likwidacji tego przywileju. -
Znasz trik taksówkarzy na chłodzenie auta bez klimatyzacji? Używaj, nawet jak masz klimę
-
Zderzenie motocyklistów przed przejściem. „Znowu to pierwszeństwo pieszych”
-
Wjazd samochodem do lasu – zasada jest odwrotna niż na drogach. Dotyczy wszystkich
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Komentarze:
Volf.kowalski - 20 kwietnia 2022
Administracja zarabia za dużo
Zmniejszyć zarobki i problem.rozwiazany