Mercedes EQS SUV debiutuje przed premierą. Pierwsze zdjęcia wyciekły do sieci
Mercedes EQS SUV to kolejny model w elektrycznej ofensywie Mercedesa. W sieci pojawiły się pierwsze zdjęcia.
Mercedes EQS SUV miał zadebiutować oficjalnie dopiero 19 kwietnia. Tymczasem w sieci pojawiły się już pierwsze zdjęcia odsłaniające nowego, elektrycznego SUV-a niemieckiej marki.
Mercedes od dłuższego czasu zabierał się za wprowadzenie nowego SUV-a z napędem elektrycznym na rynek. Samochód będzie konkurentem dla takich modeli jak Tesla Model X czy BMW iX.
Prace nad modelem zapowiedział zaprezentowany w ubiegłym roku koncept – Maybach EQS, którego postawiono obok Mercedesa EQE.
Przeczytaj koniecznie: Mercedes EQS SUV – data premiery zdradzona przez producenta. Wiemy, też jak wygląda wnętrze SUV-a!
Kwestią czasu pozostało, kiedy Mercedes w końcu przyzna się do prac nad podstawową wersją. Od jakiegoś czasu była już znana data premiery – 19 kwietnia 2022 roku – ale nie udało się utrzymać wszystkich szczegółów w tajemnicy. Samochód zadebiutował kilkadziesiąt godzin temu na jednym z profili w mediach społecznościowych.
Najprawdopodobniej Mercedes EQS SUV powstał na bazie nowej platformy EVA2 przygotowanej na potrzeby modeli elektrycznych. Niemiecka marka wprowadziła już na rynek dwa modele oparte o tę konstrukcję – EQS i EQE.
Wnętrze samochodu jest żywcem przeniesione z modelu EQS wraz z 55-calowym centrum multimedialnym Hyperscreen. Składa się z trzech ekranów zajmujących cały kokpit – od wysokości kierowcy po siedzenie pasażera.
Zobacz: Mercedes EQS i panel ekranów na ponad 1,41 metra! Zobaczcie, jak wygląda wnętrze elektryka
Mercedes EQS SUV będzie jednym z pierwszych modeli marki, które umożliwią autonomiczną jazdę na poziomie 3 SAE. To oznacza, że samochód na wybranych odcinkach autostrad, przy prędkości do 65 km/h będzie prowadzić się bez udziału kierowcy.
Więcej szczegółów na temat nowego modelu poznamy już 19 kwietnia.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: