Karolina Chojnacka

Mercedes EQS i panel ekranów na ponad 1,41 metra! Zobaczcie, jak wygląda wnętrze elektryka

Mercedes zaprezentował, jak będzie wyglądać wnętrze elektrycznego modelu EQS. Fani tradycyjnych przycisków i pokręteł będą zawiedzeni. Ekrany, ekrany, wszędzie są ekrany!

Mercedes pokazał wnętrze modelu EQS, czyli elektrycznego odpowiednika klasy S. To co najbardziej rzuca się w oczy, to gigantyczny panel wyświetlaczy szeroki na 1,41 metra!

Mercedes EQS - wnętrze

Hyperscreen , bo tak się ten panel nazywa, wykorzystuje najnowszą wersję systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX, który jest obsługiwany przez 8 procesorów korzystających z 24 GB pamięci RAM i wyświetlających obraz na trzech osobnych ekranach, które łączy wspomniany panel o szerokości 1,41 metra.

Ekran kierowcy i pasażera mają po 12,3 cala średnicy, a środkowy ekran systemu multimedialnego – 12,8 cala. Jeśli kogoś przeraża ta „ekranoza”, to w podstawowej wersji wyposażenia nie będzie ekranu przed pasażerem. Cały szklany panel na być wykonany z takiego materiału, żeby był odporny na zarysowania i łatwy do utrzymania w czystości.

Mercedes EQS - wnętrze

Przeczytaj też: MBUX Hyperscreen – cyfrowy „kręgosłup” Mercedesa EQ

Jak już odkleimy wzrok od ekranów, to warto zwrócić uwagę na 12 haptycznych paneli pod ekranami, które, jak zapewnia Mercedes, wibrują w miejscu dotknięcia, sprawiając wrażenie uginania się pod palcem.

Kabina wyposażona jest też we filtr HEPA, który dba o bezpieczeństwo oraz komfort kierowcy i pasażerów, usuwając ponad 99% zanieczyszczeń powietrza, a także… zestaw perfum! To się nazywa roztaczać wokół siebie atmosferę luksusu…

Mercedes EQS - wnętrze

Atmosferę luksusu zapewniają także wysokiej jakości tapicerka i oświetlenie ambientowe, które każdy podróżujący może dopasować do swojego gustu. O odpowiednie nagłośnienie dba 15-głośnikowy zestaw audio Burmester o mocy 710 W.

Przeczytaj też: Mercedes-EQ: aż sześć nowych modeli „na prąd” pojawi się w ofercie do 2022 roku!

Gdy samochód będzie w bezruchu, bo na przykład stoi podpięty do ładowarki, kierowca może uciąć sobie relaksacyjną drzemkę. Wystarczy uruchomić specjalny tryb Power Nap, który rozłoży fotel, zasunie rolety, włączy jonizację powietrza i odtworzy muzykę, która pomoże kierowcy zapaść w sen.

Gdy kierowca i samochód będą już odpowiednio naładowani energią, nic tylko ruszać w drogę! Mercedes zapewnia, że EQS o mocy 476 KM może na jednym ładowaniu przejechać ponad 700 kilometrów. Akumulatory mają pojemność do 108 kWh.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Kibice zdecydują o kolejności zawodników na starcie. Czy to nowy trend w sportach motorowych?

Sporty motorowe stawiają kibiców w centrum uwagi. Kibic już nie tylko kibicuje przed telewizorem czy na trybunach. Może także zdecydować o kolejności zawodników na starcie. Jest tylko jeden warunek...

Trzeba być kibicem Extreme E! Nowa seria wyścigów elektrycznych aut off-road’owych startuje już w ten weekend w AlUla w Arabii Saudyjskiej. Extreme E chce wykorzystać swoją platformę sportową do osiągnięcia dwóch ważnych celów: zwiększenia świadomości ludzi na temat kryzysu klimatycznego i roli mobilności opartej na czystej energii oraz rozprawienia się z istniejącymi w sportach motorowych uprzedzeniami dotyczącymi płci. I chce zrobić to, jak najbardziej angażując w wyścigi kibiców.

Wcześniej kibicom możliwość decydowania o wynikach rywalizacji (w pewnym stopniu) dała Formuła E.

FANBOOST daje fanom Formuły E możliwość głosowania na swojego ulubionego kierowcę i nagrodzenia go dodatkowym zastrzykiem mocy podczas wyścigu. Pięciu kierowców z największą liczbą głosów FANBOOST otrzyma dodatkowe 100 kJ mocy, z której będą mogą skorzystać w drugiej połowie wyścigu.

Fani mogą głosować na swojego ulubionego kierowcę w ciągu czterech dni poprzedzających E-Prix. Głosowanie kończy się 15 minut przed startem wyścigu. Każdy fan może głosować raz dziennie. Istnieją dwa sposoby głosowania: online na fanboost.fiaformulae lub za pośrednictwem oficjalnej aplikacji Formuły E.

Czy to nowy trend w sportach motorowych? Chcielibyście, żeby inne serie wyścigowe wprowadziły podobne rozwiązania? Czy kibice mogący przyznawać dodatkowe użycie systemu DRS w Formule 1, wtedy gdy strata jednego zawodnika do drugiego jest większa niż przepisowa sekunda, zwiększyliby atrakcyjność rywalizacji, czy wręcz przeciwnie?

Przeczytaj też: Extreme E: pierwsza na świecie seria wyścigowa promująca równość płci

Czym jest GirdPlay?

GridPlay stawia fanów w centrum akcji, dając im możliwość głosowania na swojego ulubionego kierowcę. Drużyny z największą liczbą głosów będą mogły wybrać swoje miejsce na linii startu do wyścigu finałowego.

Jak to działa?

Fani głosują na swojego ulubionego kierowcę. Głody są sumowane, by obliczyć wynik zespołu. Pięć drużyn, które zakwalifikowały się do finału, otrzymuje swój procent głosów. Cztery drużyny, które nie ścigają się w finale przekazują oddane na siebie głosy wybranej przez siebie ekipie. Tak więc każdy głos ma znaczenie.

Zespół z największą liczbą głosów może jako pierwszy wybrać swoją pozycję startową w finałowym wyścigu. Następnie robi to drużyna z drugą największą liczbą głosów i tak dalej.

Kiedy można głosować?

Głosowanie rozpoczyna się na cztery dni przed finałem i kończy godzinę po rozpoczęciu tzw. Crazy Race.

Gdzie można głosować?

Fani mogą głosować na swojego ulubionego kierowcę dwa razy dziennie na stronie Extreme E i na Twitterze, używając #GridPlay #NazwiskoKierowcy.

Przeczytaj też: Zawodniczki Extreme E testują elektryczną terenówkę

Najnowsze

Wielkanoc 2021 na polskich drogach: czy pijani kierowcy znów będą zagrożeniem?

Choć w 2020 roku podczas wielkanocnego weekendu pandemia przełożyła się na mniejsze natężenie ruchu na drogach, nie powstrzymało to kierowców od jazdy pod wpływem alkoholu. Policja zatrzymała wówczas 542 pijanych kierowców z czego najwięcej - aż 212 - w Wielką Sobotę. Natomiast w 2019 wynik ten był przeszło o 1/3 większy. Łącznie w 3 dni skontrolowano 878 osób, w tym 347 zanotowano 20 kwietnia w sobotę. Czy w 2021 roku tendencja spadkowa się utrzyma, a Polacy postawią na trzeźwe Święta?

Wielka Sobota sprzyja spotkaniom i… powrotom na podwójnym gazie
Polacy podczas przerwy świątecznej chętnie nadrabiają spotkania z przyjaciółmi, co potwierdzają dane statystyczne policji informujące o tym, że w Wielką Sobotę zatrzymywanych jest najwięcej nietrzeźwych kierowców. Wynik ten nie zmienia się od lat.

Święta dla wielu z nas to przede wszystkim czas rodzinnych spotkań i chwil odpoczynku. Tym chętniej sięgamy po różne trunki od piwa, wina po alkohole wysokoprocentowe. Spędzając miło czas w doborowym towarzystwie nie myślimy o powrocie, a tym bardziej o konsekwencjach wsiadania za kierownicę w stanie nietrzeźwym. Wielu osobom wydaje się, że czują się dobrze, zatem na pewno zdążyły wytrzeźwieć. Natomiast błędne przekonanie doprowadziło już do niejednej tragedii. Wsiadając za kółko każdy powinien mieć 100% pewności – podkreśla Rafał Misztalski, prezes AutoWatch Polska. Brak wyobraźni i brawura na drodze w połączeniu z nadmiarem alkoholu często prowadzą do tragedii. Wracając ze świąt, nie tylko tych wielkanocnych, bywamy zmęczeni, poirytowani wzmożonym ruchem na drodze, chcemy jak najszybciej dojechać do domu. Niestety nie każdy kierowca pamięta, że dopuszczalnym limitem w wydychanym powietrzu jest tylko 0,2, a dobre samopoczucie fizyczne i odpowiednia ilość snu „dzień po” nie dają pewności, że organizm się w pełni zregenerował i jesteśmy trzeźwi.

Jak przeciwdziałać pijanym kierowcom?
Według Dyrekcji Generalnej Komisji Europejskiej odpowiedzialnej za transport w UE jednym z najskuteczniejszych środków przeciwdziałania pijanym kierowcom są blokady alkoholowe. Urządzenia te chociaż w Polsce stosunkowo mało znane, w Europie stają się nieodłącznym elementem wyposażenia m.in. transportu użytku publicznego. Z europejskich danych wynika również, że system ten doskonale sprawdza się wśród recydywistów, którym odebrano prawo jazdy za prowadzenie pod wpływem alkoholu. 

Najnowsze

Volkswagen Taigo – producent ujawnia nazwę nowego crossovera i pokazuje szkice!

Co znajdziemy pod maską nowego Volkswagena Taigo?

Volkswagen ujawnił nazwę nowego crossovera przed jego oficjalną premierą w Europie. Taigo – przedstawiciel samochodów miejskich – wzbogaci liczną gamę modeli Volkswagena. Samochód przyciąga uwagę dynamicznym designem i będzie wyposażony w wiele systemów asystujących oraz najnowsze rozwiązania z dziedziny łączności ze światem zewnętrznym.

Volkswagen Taigo

Jeszcze w tym roku do gamy SUV-ów Volkswagena dołączy nowy CUV, który podwyższoną pozycję za kierownicą oferuje w nadwoziu o sylwetce coupé. Nowy Volkswagen Taigo będzie napędzany ekonomicznymi benzynowymi silnikami TSI i w standardzie będzie wyposażony w m.in. reflektory LED, cyfrowe zegary i liczne systemy asystujące.

Volkswagen Taigo

Taigo bazuje na modelu Nivus oferowanym w Brazylii i na rynki europejskie będzie produkowany w zakładach w Pampelunie w Hiszpanii.

Nowy Volkswagen Taigo zadebiutuje latem, a sprzedaż modelu rozpocznie się pod koniec 2021 roku. Pierwsze samochody pojawią się w salonach w Polsce w I kwartale 2022 roku.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Kia EV6 zaprezentowana! Nowy napęd, nowe logo i ładowanie w 18 minut. Czym zaskakuje nowy elektryk?

Kia EV6 to nowy samochód elektryczny koreańskiej marki. Zaskakuje niekonwencjonalnym wyglądem i oferuje ponad 510 kilometrów zasięgu. Akumulator będzie można naładować od 10% do 80% w 18 minut. A jaka jest cena nowego elektryka?

Kia EV6 to pierwszy z serii samochodów elektrycznych nowej generacji (typu BEV), które koreańska marka wprowadzi na rynek w najbliższym czasie. Od teraz Kia koncentruje się na elektromobilności.

EV6 został zaprojektowany zgodnie z nową filozofią designu „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”, czerpiącą inspirację z kontrastów, które występują w naturze i w ludziach. W centrum tej filozofii znajduje się nowa stylistyka, która obfituje w kontrastowe połączenie ostrych elementów i mocno wyrzeźbionych kształtów.

Kia EV6

Z profilu EV6 przypomina crossovera – jego sylwetka jest jednocześnie nowoczesna, elegancka i aerodynamiczna. Kontrastuje ona z ostrymi liniami i zaawansowanymi technologicznie detalami. Zachodząca na dach przednia szyba dodaje dynamiki, podobnie jak wyraźnie zaznaczone tylne nadkola. Główna linia nadwozia przebiega wzdłuż dolnej linii okien i wygina się w górę w kierunku nadkoli tylnych kół, optycznie wydłużając profil auta.

Kia EV6

Przeczytaj też: Kia zaprezentowała pierwsze zdjęcia „EV6” – nowego auta elektrycznego typu BEV

Charakterystyczne światła do jazdy dziennej prezentują się elegancko i nowocześnie. Stanowią one integralną część „cyfrowej twarzy tygrysa” zaprojektowanej dla przyszłych samochodów elektrycznych, która jest rozwinięciem osłony chłodnicy w stylu „Tiger Nose”. OSzeroki i wąski wlot powietrza poniżej świateł optycznie poszerza przód samochodu i podkreśla jego nowoczesny wygląd. W celu optymalizacji przepływu powietrza pod autem zastosowano płaską podłogę, która zapewnia optymalną aerodynamikę.

Pochylony słupek C, dzięki czarnej błyszczącej nakładce, wizualnie poszerza powierzchnię szyb. Jego kształt został zoptymalizowany pod kątem aerodynamiki. Spojler na dachu odpowiada za kierowanie powietrze w dół, w kierunku spojlera, który znajduje się nad tylnymi światłami.

Kia EV6

We wnętrzu EV6, które prezentuje się wyjątkowo przestronnie, projektanci postawili na cyfryzację. Uwagę zwraca potężny, bezramkowy, zakrzywiony ekran o wysokiej rozdzielczości, na którym wyświetlane są wskaźniki oraz informacje systemu multimedialnego. Dzięki minimalnej liczbie tradycyjnych przycisków i pokręteł kabina jest bardzo uporządkowana. Pod ekranem umieszczono panel sterowania klimatyzacją przy pomocy dotykowych pól.

Oczywiście nie zapomniano o trosce o środowisko. Ilość materiałów z recyklingu użytych we wnętrzu EV6 odpowiada 100 plastikowym butelkom po wodzie.

Karim Habib, wiceprezes i szef Kia Global Design Center, powiedział:

Samochód został zaprojektowany tak, aby zachęcać do podróżowania. EV6 obsługuje się łatwo i intuicyjnie. Naszym celem było stworzenie obsługi, dzięki której samochody elektryczne nowej generacji marki Kia będą natychmiast rozpoznawalne. Nasze nowe auta elektryczne będą wyraziste, oryginalne i pomysłowe.

Kia EV6

Przeczytaj też: Nowa Kia Sorento w wersji Plug-in Hybrid zaprezentowana! Wiemy, kiedy ruszy sprzedaż!

EV6 oferuje wiele konfiguracji układu napędowego z dwoma pojemnościami akumulatora do wyboru – o dużym (pojemność 77,4 kWh) i standardowym zasięgu (58,0 kWh). Kia EV6 w wersji GT-Line jest dostępna zarówno z akumulatorem o dużej pojemności, jak i ze standardowym. Odmiana GT dostępna jest jedynie w połączeniu z akumulatorem 77,4 kWh. EV6 to pierwszy samochód elektryczny marki Kia, który jest dostępny z napędem na dwa koła (RWD) lub na cztery koła (AWD). 

EV6 wyposażone w napęd na dwa koła i akumulator o pojemności 77,4 kWh może przejechać nawet ponad 510 kilometrów na jednym ładowaniu (w cyklu mieszanym WLTP). Odmiana EV6 z napędem na cztery koła dysponuje łącznym maksymalnym momentem obrotowym o wartości 605 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w  5,2 sekundy. W modelach AWD akumulator o pojemności 77,4 kWh zasila silniki elektryczne o łącznej mocy 325 KM, które napędzają przednie i tylne koła. W wersji z napędem na dwa koła silnik elektryczny o mocy 228 KM napędza koła tylnej osi.

Kia EV6

Kia EV6 wyposażona w akumulator o pojemności 58,0 kWh przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy, a łączny maksymalny moment obrotowy EV6 AWD wynosi również 605 Nm. Akumulator 58,0 kWh zasila silniki o łącznej mocy 235 KM, które napędzają koła przedniej i tylnej osi. Wersja z napędem na dwa koła jest wyposażona w silnik o mocy 170 KM, napędzający tylne koła.

Kia EV6 GT, z mocniejszym akumulatorem, napędzana jest dwoma silnikami, które generują 584 KM mocy. Łączny maksymalny moment obrotowy wynosi 740 Nm, co sprawia, że przyspieszenie EV6 GT w wersji AWD od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna dochodzi do 260 km/h (należy jednak zaznaczyć, że to wstępne założenia producenta, które wymagają homologacji). 

Kia EV6

Kia EV6 oferuje możliwości ładowania akumulatora prądem o napięciu 400 V i 800 V, bez potrzeby stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów. 

Możliwość ładowania prądem o napięciu 800 V oznacza znaczące skrócenie czasu ładowania. Akumulator będzie można naładować od 10% do 80% w 18 minut. A już po niecałych 5 minutach ładowania zasięg samochodu ma wzrosnąć o ponad 100 kilometrów.

Samochód zostanie też wyposażony w technologię Vehicle to Load (V2L), która działa jako źródło zasilania (110/220 V). Zintegrowana jednostka sterująca ładowaniem (ICCU) umożliwia zasilanie odbiorników zewnętrznych prądem zgromadzonym w akumulatorze. Funkcja V2L umożliwia jednoczesne zasilanie prądem o mocy do 3,6 kW, na przykład, 55-calowego telewizora i klimatyzatora przez ponad 24 godziny. W razie potrzeby z akumulatora EV6 można naładować również akumulator innego samochodu elektrycznego (Vehicle-2-Vehicle V2V).

Kia EV6 będzie produkowana w Korei Południowej. Na wybranych rynkach, w tym w Polsce,  samochód zadebiutuje w drugiej połowie 2021 roku. 

Ceny nowego EV6 zostaną podane za kilka tygodni. Już jednak pojawiły się plotki, że w Polsce cena elektryka będzie zbliżona do ceny nowego Sorento. Ceny nowej Kii Sorento 2021,w wersji podstawowej, zaczynają się od 157 900 złotych za 230-konną hybrydę z napędem na przednie koła.

Najnowsze