
Smart #1 w kamuflażu – pierwszy model nowej generacji. Kiedy wyjedzie na drogi?
Smart zaczynał od produkcji 2,5-metrowej długości, dwuosobowego miejskiego samochodu, którego największą zaletą była wielkość, pozwalająca zaparkować prostopadle tam, gdzie inne auta parkowały równolegle. Z czasem przyszły kolejne generacje, które znacznie urosły i zyskały dodatkową parę drzwi. A przyszłość zapowiada się jeszcze większa…
Smart poinformował, że pierwszy model nowej generacji będzie nazywał się #1 i pokazał pierwsze zdjęcia tego samochodu, pokrytego jeszcze kamuflażem.

Smart #1 zostanie wprowadzony na rynek pod koniec 2022 roku. Symbol „#” w nazwie samochodu ma nawiązywać do cyfrowej ery, w jakiej obecnie żyjemy.

Smart #1 został zapowiedziany podczas targów IAA Mobility w Monachium, gdzie zaprezentowano nowy prototyp pod nazwą Concept #1. Smart Concept #1 mierzy prawie 4,3 metra długości, 1,91 metra szerokości i niemal 1,7 metra wysokości, a jego rozstaw wynosi 2,75 metra.
Gdy Smart #1 wyjedzie na drogi najpewniej będzie rywalizował z takimi samochodami jak Mini Electric czy Honda e.
Zawarte trzy lata temu porozumienie, w ramach którego Smart stał się spółką joint-venture Daimlera i chińskiej firmy Geely, zakładało, że w Chinach powstanie nowa fabryka, w której będzie produkowana nowa generacja elektrycznych Smartów. Samochody mają trafić do produkcji w 2022 roku i z Chin będą eksportowane do Europy.
Rozpoczęcie produkcji Smartów nowej generacji w Chinach będzie oznaczało koniec produkcji w Europie. Zakład w Hambach we Francji, gdzie produkowano Smarta ForTwo został już sprzedany brytyjskiej firmie Ineos, która rozpoczęła tam produkcję inspirowanego Land Roverem Defenderem modelu Grenadier.
Najnowsze
-
Test BMW 120 – z potencjałem na przyjaciela
5 lat. Tyle projektantom BMW zajęło przygotowanie nowej ”jedynki”. Kompakt z Bawarii o oznaczeniu F70 przynosi powiew świeżości, ale nie rezygnuje z dotychczasowych proporcji. BMW 120 – Niby zupełnie inny, a jednak trochę podobny Wymiary nie odstają spektakularnie od generacji F40. Auto jest dłuższe o 4 centymetry i odrobinę wyższe. Bez zmian pozostał rozstaw osi, szerokość […] -
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
-
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
Zostaw komentarz: