Elektryk sprzedaje się lepiej niż motoryzacyjna legenda! Kto się tego spodziewał?
Tzw. „petrolheadzi” przecierają oczy ze zdziwienia. Przecież samochody elektryczne nie mogą sprzedawać się lepiej, niż motoryzacyjne legendy. A jednak... Ludzie oszaleli na punkcie elektryka, którego mało kto miał kupować!
Gdy na początku XXI wieku Porsche zaprezentowało swojego pierwszego SUV-a, wielu „znawców” kpiło z pomysłu marki. „Kto to będzie kupować?” pytali. Okazało się, że w Stuttgarcie wiedzieli, co robią Cayenne i Macan to modele, które zapewniają niemieckiemu producentowi największe dochody. Od lat wśród najlepiej sprzedających się samochodów Porsche znajduje się też kultowa 911-tka. Do czasu…
Porsche Taycan sprzedaje się lepiej niż motoryzacyjna legenda
Dwa lata po tym, jak Porsche Taycan zadebiutował w Salonie Samochodowym we Frankfurcie, elektryk stał się trzecim najlepiej sprzedającym się autem marki.
W okresie od stycznia do września 2021 roku najlepiej sprzedawały się SUV-y: Cayenne (62 451 sprzedanych sztuk) i Macan (61 944). Elektryczny Porsche Taycan sprzedał się w w większej liczbie egzemplarzy (28 640) niż legendarne Porsche 911 (27 972).
Czy kogoś to dziwi? Porsche Taycan zachwyca nie tylko imponującymi osiągami czy jakością wykonania, ale także możliwością super szybkiego ładowania z mocą do 270 kW.
Flagowy Taycan Turbo S w trybie overboost, w połączeniu z systemem Launch Control, może generować moc do 761 KM, a Taycan Turbo – 680 KM. Taycan Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy, natomiast Taycan Turbo potrzebuje na to 3,2 sekudny. Wariant Turbo S oferuje zasięg do 412 kilometrów, a Turbo – do 450 kilometrów. Maksymalna prędkość obu elektrycznych samochodów wynosi 260 km/h.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: