
2022 Porsche Taycan będzie się szybciej ładował i sam parkował
Porsche Taycan i Taycan Cross Turismo 2022 przybywają z ulepszeniami technicznymi i nowymi, lekko oldschoolowymi opcjami kolorystycznymi.
Choć trudno tu mówić o liftingu, to we wrześniu Taycan i Taycan Cross Turismo zyskają cenne dodatki. Zmian nie będzie dużo, ale zdecydowanie powinny zwiększyć komfort korzystania z samochodu elektrycznego. Porsche Taycan i Taycan Cross Turismo 2022 przybywają z ulepszeniami technicznymi i nowymi, lekko oldschoolowymi opcjami kolorystycznymi.
Jeśli chcesz się wyróżniać na drodze i przykuwać wzrok innych kierowców to paleta kolorów Paint to Sample do 2022 Taycana oferuje aż 65 różnych opcji kolorystycznych, w tym odcienie inspirowane stylem vintage, takie jak Moonlight Blue Metallic, Acid Green, Rubystar, Riviera Blue czy Viola Metallic. Decydując się na Paint to Sample Plus, możesz wybrać taki kolor lakieru, jaki tylko sobie wymarzysz.

2022 Porsche Taycan ma mieć elektryczny układ napędowy z lepszym zarządzaniem temperaturą i ładowaniem. Obejmuje to program Turbo Charging Planner, który podgrzewa akumulator, aby skrócić czas ładowania, umożliwiając szybsze ładowanie. Firma nie podaje jednak, o ile szybciej Taycan może się ładować. Ale nie ma się co spodziewać przełomów. Porsche zapewnia jednak, że w codziennym użytkowaniu Taycan przejedzie nieco więcej dzięki optymalizacji trybów jazdy.

Taycan ma mieć teraz także opcję Remote Park Assist. System pozwala samochodowi wjechać na miejsce parkingowe lub wyjechać z niego bez kierowcy za kierownicą. I poradzi sobie nawet z parkowaniem równoległym! Właściciele mogą aktywować tę funkcję z wnętrza samochodu, wysiąść i pozwolić systemowi przejąć kontrolę. Albo zrobić to wszystko z ekranu swojego smartfona.
Taycan będzie mieć teraz także funkcję Android Auto, ale nie w wersji bezprzewodowej, więc właściciele samochodu będą musieli podłączyć telefon do gniazdka USB-C, by z niej korzystać. Trzeba przyznać, że w przypadku samochodu, którego cena z łatwością może składać się z sześciu cyfr, to dość zaskakujące, że wcześniej ta funkcja nie była dostępna.
Dodatkowo po zmianach pilot głosowy jeszcze lepiej rozumie polecenia wypowiadane w języku potocznym. System nawigacji szybciej wylicza trasy, korzystając przede wszystkim z wyszukiwania interesujących miejsc (POI) w trybie online, a ponadto wyraźniej wyświetla informacje.
Menu i sam system operacyjny również zostały nieco przeprojektowane: po lewej stronie centralnego wyświetlacza znajduje się teraz pięć opcji menu zamiast trzech, a ikony można rozmieszczać indywidualnie.
W ostatnich miesiącach Taycan cieszył się w Polsce szczególnym powodzeniem. W pierwszej połowie 2021 roku dostarczono około 20 tysięcy egzemplarzy modelu – tylko nieznacznie mniej od rezultatu za cały 2020 rok. Sprzedaż najnowszego członka gamy modelowej Porsche jest zatem porównywalna z wynikami ikony wśród aut sportowych, czyli 911.
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych