Škoda Enyaq Coupé iV – czeski producent poszerza ofertę elektryków i… jedzie w stronę luksusu?
Škoda ujawniła zdjęcia zamaskowanego Enyaqa iV z nadwoziem w stylu coupé. Czy czeski producent chce w ten sposób udowodnić, że śledzi trendy i jest w stanie dać swoim klientom odrobinę luksusu?
SUV-y z nadwoziem w stylu coupé początkowo były znakiem rozpoznawczym marek premium, ale z czasem tę modę podłapały też bardziej budżetowe marki. Niedawno premierę miała europejska wersja Renault Arkany, a teraz na rynku pojawia się nowy gracz.
Škoda Enyaqa Coupé iV – poszerzerzenie oferty elektryków
Škoda łączy modę na SUV-y z nadwoziem w stylu coupé z trendem nastawionym na wybór napędu elektrycznego, prezentując zdjęcia zamaskowanego Enyaq Coupé iV.
Gdy Enyaq Coupé iV zadebiutuje w pełnej krasie, nie będziemy spodziewać się po nim żadnych stylistycznych przełomów. Prawdopodobnie zagoszczą na nim elementy znane już ze podstawowego modelu Enyaqa. Widać jednak, że linia dachu znacznie opada w tylnej części. Nowa odmiana czeskiego elektryka będzie też o 4 mm dłuższa i o 1 mm wyższa.
Mimo ścięcia linii dachu Škoda twierdzi, że miejsca dla pasażerów z tyłu nie zabraknie, a Enyaq iV Coupé dalej będzie bardzo przestronny. Mniejszy za to będzie bagażnik. Jego objętość zmniejszy się o 15 litrów, czyli do 570 litrów.
Škoda Enyaq Coupé iV – napęd, zasięg, ładowanie
Škoda Enyaq Coupé iV ma być dostępna w wariantach 60, 80 i 80x. Pierwszy będzie dysponował akumulatorem o pojemności 62 kWh i silnikiem o mocy 180 KM, drugi – baterią o pojemności 82 kWh i silnikiem o mocy 204 KM. 80x będzie dysponował akumulatorem o pojemności 82 kWh oraz dwoma silnikami o łącznej mocy 265 KM i napędem 4×4.
Wariant 60 będzie mógł pochwalić się największym zasięgiem – na jednym ładowaniu przejedzie 535 kilometrów.
Nowy Enyaq będzie mógł być ładowany prądem stałym z mocą do 125 kW.
Dokładna data debiutu Škody Enyaq Coupé iV nie jest jeszcze znana.
Najnowsze
-
Koniec przywileju dla właścicieli aut elektrycznych. Życie za szybko go zweryfikowało
Różne są sposoby zachęcania kierowców do przesiadki na samochody elektryczne, a jednym z nich jest możliwość korzystania z buspasów. Okazuje się, że nie wszędzie ten pomysł się sprawdza, ponieważ elektryków zrobiło się zbyt dużo. Władze zdecydowały więc o likwidacji tego przywileju. -
Znasz trik taksówkarzy na chłodzenie auta bez klimatyzacji? Używaj, nawet jak masz klimę
-
Zderzenie motocyklistów przed przejściem. „Znowu to pierwszeństwo pieszych”
-
Wjazd samochodem do lasu – zasada jest odwrotna niż na drogach. Dotyczy wszystkich
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Zostaw komentarz: