Rusza produkcja jednego z najpotężniejszych pick-upów na świecie! Jego osiągi zwalają z nóg!
Amerykański producent Ram zajął pierwsze miejsce na podium mocy, kiedy w 2020 roku wypuścił napędzany silnikiem Hellcat pick-up 1500 TRX. Z 702 KM mocy spokojnie uplasował się przed Fordem F-150 Raptor, który ma „zaledwie” 450 KM. Amerykański tuner Hennessey zobaczył w 1500 TRX wiele miejsca na modyfikacje i dodał 300 koni do kawalerii TRX.
Hennessey jest mistrzem w dziedzinie V8-ologii, więc było tylko kwestią czasu, kiedy wprowadzi więcej mocy do TRX. Właśnie rusza produkcja jednego z najpotężniejszych pick-upów na świecie – Mammoth 1000.
Mammoth 1000 napędza silnik o mocy 1012 KM, wytwarzający 1314 Nm momentu obrotowego, co umożliwia 6300-kilogramowemu pick-upowi przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy.
Zbudowanie pick-upa z przyspieszeniem podobnym do supersamochodu wymagało zainstalowania większej, 2,65-litrowej turbosprężarki, dodania wtryskiwaczy paliwa o wysokim przepływie i ponownej kalibracji ECU. Potrzebne były również modyfikacje układu dolotowego i wydechowego. Co zaskakujące, nie brzmi to tak, jakby Hennessey dokonał znaczących wewnętrznych zmian w silniku lub przekładni, co sugeruje, że standardowe komponenty mogą obsługiwać ogromną ilość mocy.
200 sztuk Mammoth 1000 będzie dostępnych w roku modelowym 2021, a ich ceny zaczynają się od 135 350 dolarów.
Jeśli Mammoth nie jest dla was wystarczająco dziki i potężny, to przypominamy, że Hennessey planuje również zaoferować sześciokołową wersję TRX napędzaną potężnym silnikiem Mopar Hellephant. Samochód będzie miał 1200 KM i będzie kosztował 500 000 dolarów, ale produkcja będzie ograniczona tylko do trzech egzemplarzy.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta