Relacja z II rundy Motocaina Cup 2013

Na II eliminację Kartingowego Pucharu Kobiet zgłosiły się 33 zawodniczki. Panie z klasy Amator wykazały się ogromną determinacją do wygrywania, nawiązując wyrównaną walkę z dotychczasowymi uczestniczkami Motocaina Cup 2013.

Przed startem w II eliminacji Motocaina Cup.
fot. Piotr Podbielski

Tradycyjnie już nie mogło zabraknąć mnóstwa emocji, które z jednej strony motywowały panie do zagorzałej walki o setne sekundy i najlepsze miejsce w finale, ale czasem przysłaniały zasadę jazdy fair play, lub były powodem braku reakcji na decyzje sędziów. Czym jednak bez adrenaliny, wspomnianych emocji, wzruszeń, drobnych porażek i wielkich sukcesów byłby amatorski, ale i ten prawdziwy sport motorowy?

Świetną dyspozycją podczas II rundy wykazały się uczestniczki, które zajęły miejsce na podium. Gratulujemy!

Klasa Amator
1. SIEMIENIUK KATARZYNA
2. JOBDA KATARZYNA
3. ZIMOLĄG PAULINA

Klasa Profesjonalna
1. LEŚNIAK ANNA
2. GAŁĄZKA ELIZA
3. GAŁĄZKA ZUZIA

Klasa Gość
1. PAŚNIK MARTA
2. URBAN ANNA
3. KOWALSKA NATALIA  (nie ukończyła)

Zobacz co się działo podczas II eliminacji na filmie – kliknij tutaj.

Gościem specjalnym tej rundy była Natalia Kowalska, kierowca kartingowy i wyścigowy. Jej przygoda z samochodami jednomiejscowymi zaczęła się w 2006 roku. Jeździła w Formule Renault 2.0 serii Eurocup, testowała Formułę 3, a w 2011 roku brała udział w pełnym sezonie Formuły 2 zajmując m.in. miejsce w pierwszej dziesiątce w Portimao. Obecnie Natalia przygotowuje się do startów w sezonie 2013. Cały czas czynnie uczestniczy w życiu wyścigowym, komentując wyścigi m.in. DTM, NASCAR, F3, Indy Car, serie Volkswagena, na kanale Sportklub. Natalia brała udział w Motocaina Cup w klasie gość; niestety ze względu na zobowiązania medialne nie mogła ukończyć zawodów.

Nielada atrakcją Kartingowego Pucharu Kobiet był również bolid R30 Reanult F1 Team w barwach, w których Robert Kubica zdobył miejsca na podiach GP Monaco i Belgii, zaprezentowany przez F1 Karting & F1 Symulator.

Akcja i reakcja
II eliminacja już co prawda za nami, jednak zarówno jako pomysłodawczynie tej rywalizacji, jak i patron medialny zawodów (o zmianie organizatora Motocaina Cup z Motocaina.pl na F1 Karting informowałyśmy tutaj), czujemy się w obowiązku zająć stanowisko wobec kilku sytuacji, które miały miejsce podczas minionej rundy. Po konsultacji zarówno z zawodniczkami, organizatorem, sędziami oraz widzami wiemy, że w drugiej części wyścigu klasy Profesjonalnej wystąpił znaczący problem.

Niezwykła atrakcją zawodów był bolid R30 Reanult F1 Team.
[autor zdjęcia]

1. Nastąpiła kolizja pojazdów i zostały włączone żółte światła oznaczające neutralizację. Zawodniczka prowadząca stawkę nie zwolniła, więc obsługa toru spowolniła zdalnie wszystkie pojazdy. Niektóre silniki w gokartach – z powodu włączenia się automatycznego ssania – zaczęły gasnąć i część zawodniczek zatrzymała się w różnych miejscach na torze. Inne panie, w działających pojazdach, zaczęły omijać resztę, nie mając – zdaje się – świadomości zachowania niezgodnego z regulaminem. Jedna z zawodniczek w tym czasie wyprzedziła wszystkie pozostałe, ignorując nadal palące się żółte światła, oznaczające spowolnienie wyścigu ze względów bezpieczeństwa. Zrobiła zatem – nieregulaminowo – jedno okrążenie więcej niż inne uczestniczki, przez co system uaktywnił i zliczył kolejne kółko.

Kierując się dobrem zawodniczek sędziowie postanowili przerwać wyścig (w innym wypadku musieliby dać kary praktycznie całej stawce) i wznowić go zgodnie z regulaminem. Niestety system uniemożliwił odczytanie miejsc poszczególnych pań na przedostatnim okrążeniu, więc uczestniczki przerwanego wyścigu zostały ustawione według czasów z kwalifikacji.

Ponadto oprogramowanie toru jest skonfigurowane tak, że na każdy bieg jest przewidziany określony czas – z tego względu nie można było wznowić pełnego biegu i zawodniczki przejechały pozostałe do końca zaprogramowanego czasu 3 okrążenia, ustalając tym samym ostatecznie miejsca na podium.

2. W efekcie notorycznej ignorancji żółtej flagi, została wprowadzona flaga czerwona.

3. Restart przeprowadzono na zasadach innych niż w regulaminie, ze względu na problemy techniczne z systemem na torze i nietypową sytuacją, której regulamin nie przewidywał. Sędziowie mogą w takich sytuacjach podejmować autonomiczne decyzje kierując się dobrem większej liczby zawodniczek.

Dodatkowo do klasy Amator – przez nieuwagę samej zawodniczki – została zakwalifikowana Anna Dziedzic, która startowała wcześniej w II edycji Motocaina Cup. Zgodnie z regulaminem powinna startować w klasie Profesjonalnej.

Podsumowując postanowiono, że:
– Anna Dziedzic zostanie zdyskwalifikowana i przekaże nagrodę faktycznej zwyciężczyni w klasie Amator – Katarzynie Siemieniuk.
– Organizator – tor F1 Karting – zobowiązał się do ścisłego przestrzegania regulaminu Motocaina Cup, restrykcyjnego nadawania kar i dyskwalifikacji za: ignorowanie flag bezpieczeństwa czy decyzji sędziów, specjalne doprowadzanie do kolizji na torze.
– Sędziowie – zgodnie z regulaminem – do 10 minut po zakończeniu wyścigu będą do dyspozycji zawodniczek. W tym czasie można składać ewentualne protesty, sędziowie mają obowiązek natychmiast je rozpatrzyć. Po tym czasie nastąpi podliczenie wyników i ostateczne rozdanie nagród.
– W związku z zaistniałymi sytuacjami podczas poprzednich eliminacji wprowadzono zmiany do regulaminu ostatniej rundy Kartingowego Pucharu Kobiet Motocaina Cup 2013. Prosimy o wnikliwe zapoznanie się z załącznikiem.

Prosimy pamietać również, że zgodnie z regulaminem, 1 eliminację (np. tę najbardziej nieudaną) można odpisać.

Kolejna, finałowa runda przed nami!
Tymczasem zachęcamy już do nadsyłania zgłoszeń na finałową, III eliminację Motocaina Cup, która odbędzie się 13 kwietnia – tym razem wyścig odbędzie się w przeciwną stronę.

Przypominamy jednocześnie, że organizator rywalizacji, F1 Karting, dokłada wszelkich starań, aby przeprowadzać zawody w pełni profesjonalnie. Dla patrona medialnego tej konkurencji – serwisu Motocaina.pl – Kartingowy Puchar Kobiet ma przede wszystkim umożliwiać wszystkim paniom start w amatorskich zawodach sportu motorowego, być formą  doskonalenia umiejętności jazdy gokartem  i świetną zabawą dla wszystkich uczestniczek. Mamy nadzieję, że dzięki tego typu działaniom zobaczymy niebawem więcej kobiet w rywalizacjach wysokiej rangi.

Informujemy także, że zmianie uległ numer konta (konto Premium Dystrybucja Sp. z o.o. w Multibanku o numerze 98 1140 2017 0000 4202 1252 4593), na który należy dokonać przelewu wpisowego oraz mail (biuro@f1k.pl), gdzie oczekujemy na wypełnione formularze – ich przesłanie jest warunkiem uczestnictwa w III rundzie Motocaina Cup.

Formularz zgłoszeniowy jest do pobrania poniżej, a termin nadsyłania zgłoszeń wraz z potwierdzeniem przelewu upływa 10 kwietnia.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze